هنر و گرافیک

مطالعه و وارسی نقوش و شکل در سفالینه

مطالعه و وارسی نقوش و شکل در سفالینه

بررسی نقش و فرم در سفالینه های شوش
معنی نقوش سفالینه های شوش
علل و انگیزه بوجود آمدن نقوش سفالینه های شوش
علل پیدایش نقوش سفالینه های شوش
وجه مشخص سفالینه های شوش
پایان نامه سفالینه های شوش
پایان نامه فرم سفالهای شوش
مطالعه و وارسی نقوش و شکل در سفالینه

هدف از این پایان نامه مطالعه و وارسی نقوش و شکل در سفالینه های شوش

مشخصات فایل

تعداد صفحات 156
حجم 7 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی هنر و گرافیک

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته هنر

مطالعه و وارسی نقوش و شکل در سفالینه شوش

 
 
 
 
چكیده  :
 در نخستین صده های هزاره ششم قبل از میلاد آبادانی جلگه های خوزستان آغاز گردید که خاک آن هم برای کشاورزی بارور و هم برای ساختن سفال مرغوبیت داشت که سرزمین شوش نیز در این نقطه واقع شده است . شهرستان شوش زمانی پایتخت ایلامبان بوده و تاریخی بس طولانی دارد .گرایش به زیبایی و زیبا پسندی از جمله خصوصیاتی است که خالق بزرگ در روح اشرف مخلوقات دمیده است و همراه الهام بخش روح زیبا ی آدمی بوده و تا جائیکه ظروف مورد استفاده روزمره بشر از این امر مثتثنی نبوده و همان مردمی که در ابتدایی ترین وضع زندگی می کردند با الهام از روح زیبای خود ، نقوش زیبایی را در روی ظروف سفالی طرح می کردند . بطوری که برای مدت طولانی از حدود هزاره ششم تا هزاره سوم قبل از میلاد ، شکل سازی و نقاشی روی سفال یکی از فعالیت های اصلی هنری مردم دهکده های ایران بوده است .
 
هدف از این مقوله بررسی نقوش است که بر روی این سفالینه ها شکل گرفته تا از حیث معنی و مفهوم بررسی و علل و انگیزه بوجود آمدن نقوش سفالینه ها و ارتباط بین این نقوش و فرم ظروف شناخته شود .برای رسیدن به این هدف فوق ابتدا : 1- تاریخچه سفالگری در ایران که در آن به جغرافیای تاریخی ایران و پیدایش اولین سفالینه ها در آن و اطلاعاتی راجه به (مذهب و مهمترین خدایان شوش و باورهای آئینی و آداب تدفین و معیشت مردم) در دوران کهن شوش و (موقعیت جغرافیایی و زبان و نحوه پوشش مردان و زنان و معرفی آثار و بناهای تاریخی) که در شوش حاضر باقی مانده پرداخته شد .
 
2- فرم سفالینه های شوش شامل برش تشکیل دهنده فرم های ساده و ترکیبی ظروف و بناهای مربوط به آن دوران که در تزینات بیرونی و درونی آن از سفال استفاده شده نام برده و مورد بررسی قرار گرفته شد .
3- نقوش سفالینه های شوش از نظر تنوع به انواع خطوط وو نقوش تقسیم شد که شامل : خطوط ساده ، شکسته و متقاطع و نقوش هندسی ، گیاهس و جانوری که خود نیز شامل نقوش حیوانات ، پرندگان ، خزندگان ، نقوش انسانی و نقش ماه و خورشید می باشند .
 
4- ارتباط فرم نقوش با فرم سفالین ها
با توجه به موارد بالا چنین نتیجه گیری می شود که این نقوش بیان بیم ها و امید ها و علائمی برای استعانت از قوای طبیعی در مبارزه و حشتناک حیات است و از این رو در این آثار به بیان عناصر و عوامل موجود در ذهن و عوامل خارجی محیط پرداخته شده و سعی در این بوده که زمان . مکان . تاریخ . فضای پیرامون . احساسات و عواطف . رنج ها . عداوت و مهر و عشق و آنچه در اطراف می گذرد با استفاده از رنگ و فرم های مناسب بیان شود و با ارتباط بین این نقوش و فرم ظروف بر آن بوده تا به خواسته های خود در جهت تحقق آن قوت ببخشد .
 
 
 
 
کلمات کلیدی:
سفال
شوش
نقش و فرم
 
 
 
 
 
بیان مسئله:
سفالگری یکی از قدیمی ترین صنایعی است که زادگاه آن میهن کهنسال ما ایران است قرائن موجود از آثار کشف شده گویای این حقیقت است که تاریخ سفالگری در ایران از هزاره 8 پیش از میلاد آغاز شده است. هنر سفالگری هم در صورت و فرم ظاهر و هم در نقوش نمادینش بستری مناسب برای بیان اندیشه های ماورایی هنرمند بوده و آنچه که هنر و فرهنگ یک ملت را از آغاز نشان می دهد تنها اعتقادات و نگرش او به جهان پیرامونش است. 
آثار بزرگ هنری در طول قرون متمادی براساس این نگرش استوار بوده و عدم آگاهی در این زمینه تنها باعث می شود که از زیبایی های این هنر لذت ببریم، در حالی که هر خط، فرم و شکل برای خود مفهومی دارد و چه زیباست هنگامی که به اندیشه سازندگان این آثار پی ببریم و از آنجایی که اصالت و عظمت یک قوم و فرهنگ آن مستقیما در هنر آن جلوه می کند باید بگوییم هنرهای دستی نمایشگر فرهنگ و تمدن هر قوم بوده و با تاریخ هنر ملت ها پیوند ناگسستنی دارد. در این پژوهش سعی بر آن است که نقش ها و نگاره های روی ظروف مورد استفاده مردمان کهن شرح داده شود چه همی نقش ها است که زائیده معرفت، دانش و اعتقادات آنهاست و در عین حال سعی می شود موارد استفاده نقوش تا حد امکان با اشاره به مدارک و  شواهد موجود بحث و توصیف شود. 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب                                               
 
فصل اول :کلیات طرح 1 
1-1بیان مسئله2 
1-2هدف های تحقیق  2
1-3 اهمیت موضوع تحقیق و انگیزش انتخاب آن  3
1-4 سوالات و فرضیه های تحقیق 4
1-5تعاریف عملیاتی متغیرها و واژگان کلیدی 4
1-6روش تحقیق  4
1- 7  قلمرو تحقیق 4
1-8 محدودیت ها و مشکلات تحقیق  5
 
فصل دوم: مطالعات نظری6
2-1مقدمه 7
2-2پیشینه تحقیق11
 

فصل سوم: تاریخچه سفالگری در ایران 12

3-1- جغرافیای تاریخی ایران   13
3-2- پیدایش سفال در ایران   13
3-3- ساخت سفال 16
3-4 پیدایش سفالینه های منقوش 17
3-5 فلسفه نقوش و مفهوم آن 18
3-6 بینش اساطیری 21
3-7 باورهای آئینی 24
3-8شوش تاریخی 27
3-9شوش حاضر 30
10-3موقعیت جغرافیایی 31
3-11رابطه نقوش مذکور با دین 35
3-21مذهب شوش 36
3-13مهمترین خدایان شوش 37
3-14 نمادهای خدایان روی سفالینه ها 40
3-15مراسم مذهبی 41
3-16آداب تدفین 43
17-3معیشت مردم شوش در عهد قدیم44
3-18فهرست آثار بدست آمده از شوش 48
 

فصل چهارم بررسی فرم سفالهای شوش51

4-1معابد شوش 52
4-3 تزئینات بنا54
 4-3-1 تزئینات بیرونی بنا 54
4-3-2تزئینات درونی 56
4-4شرح کاخ داریوش در شوش 56
5-4 ملحقات کاخ شوش و باغهای آن 60
4-6کاخ هخامنشی شاور61 4-7شکل ظروف 62
4-71-ظروف کروی 63
4-72-ظروف مخروطی 64
4-73-ظروف بیضوی 65
4-74-ظروف استوانه ای 66
4-8ظروف ترکیبی 66
4-9 برش تشکیل دهنده فرمهای ساده و فرم های ترکیبی 68
4-9-1برش فرم های دایره ای 68
4-9-2برش فرم های بیضوی69
4-9-3برش فرم های مخروطی70
4-9-4برش فرم های استوانه ای71
4-10کاربرد72
4-10-1ظروف برای استفاده روزمره72
4-10-2ظروف برای انبار کردن مواد مورد نیاز77
4-10-3ظروف آئینی79

 

فصل پنجم مفهوم نقوش سفالینه های منقوش شوش 81

5-1خصوصیت سفالهای منقوش شوش اول و دوم 82
5-2 انواع نقوش 84
5-3نگاهی به خورشید، مار، ماه، درخت ، پرنده از دیدگاه اسطوره 85
5-4نقش مار 86 
5-5نقش ماه 89
5-6نقش درخت 89 
5-7نقش پرنده 90
5-8بررسی نقوش سفالینه های شوش 90
5-8-1نقوش جانوری90
5-8-1-1 بز کوهی 90
5-8-1-2مار 92
5-8-1-3ماهی 93
5-8-1-4پرنده93
5-9نقوش گیاهی95
5-9-1 آب 95
5-9-2 درخت95
5-9-3کوه96
5-9-4زمین 97
5-10خورشید98
5-11ماه 100
5-12انسان102
5-13خطوط 103
5-13-1خط ساده 103
5-13-2خط شکسته 103
5-13-3خط متقاتع104
5-14اشکال هندسی104
5-14-1مربع 105 
5-14-2مثلث 105
5-14-3دایره 106
 

فصل ششم : رابطه فرم و نقوش سفالینه ها 107

6-1رابطه نقوش با عملکرد ظرف 108
6-2 ارتباط فرم نقوش با فرم سفالینه ها 311
6-3 نقش پرندگان گردن دراز 711
 
فصل هفتم : نتیجه گیری 120
7-1نتیجه گیری 121
 
منابع 123
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود فایل-مطالعه و وارسی نقوش و شکل در سفالینه

 

هنر و گرافیک

بررسی سفالینه های نیشابور

بررسی سفالینه های نیشابور

سفال اسلامی
نقوش در سفالینه
نقوش اصیل سفالینه
نقوش سفال در ادوار اسلامی
تكنیك های تزیین ظروف در نیشابور
بررسی نقوش هنر سفالگری در دوران اسلامی
دانلود پایان نامه نقوش در سفالینه
دانلود پایان نامه نقوش سفال در ادوار اسلامی
بررسی سفالینه های نیشابور

دانلود پایان نامه بررسی سفالینه های نیشابور

مشخصات فایل

تعداد صفحات 35
حجم 1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی هنر و گرافیک

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته گرافیک

بررسی سفالینه های نیشابور

 
 
چكیده:
فن و هنر سفالگری ایران به علت جنبه های گوناگون اقتصادی، فرهنگی و تا حدودی مذهبی از گذشته بسیار دور مورد توجه قرار گرفته و در هر دوره با وضعیت سیاسی منطقه و كشور تحول و توسعه یافته است. نمونه های سفالینه كه از محوطه های باستانی ایران كشف شده و ارتباط این هنر را با فرهنگ، اقتصاد و مذهب از یك طرف و ذوق و سلیقه شخصی و قومی سفالگران از طرف دیگر نشان می دهد.در هزاره پنجم (ق.م) اختراع چراغ سفالگری تحولی چشمگیر در این هنر و تاثیر بسیاری در جنبه اقتصادی بوجود آورد. یكی از مهمترین ابعاد فن و هنر سفالگری در آن زمان را می توان بعد و جنبه فرهنگی و اجتماعی آن دانست، چه آشنایی ما از ارتباط موجود بین اقوام با یكدیگر در آن روزگاران بیشتر از دست ساخته های هنری مانند سفالگری امكان پذیر است.
 
در قرون اولیه اسلام شیوه سفالگری كم و بیش همانند دوره قبل از اسلام  ادامه پیدا كرد بخصوص گروهی از  سفالینه های بی لعاب قرون اولیه اسلام شباهتی چشمگیر به ظروف سفالین قبل از اسلام  و مخصوصا اواخر دوره ساسانی دارند.از قرن سوم هجری در هنر سفالگری دگرگونی و تحولی شگرف پدید آمد و هنر سفالگری از نظر لعاب دهی و تزیین نقوش به مرحله بسیار یشرفته ای رسید و مراكز سفالگری متعددی در اكثر نقاط  مختلف ایران بویژه در شمال و شمال شرقی بوجود آمد. از جمله مراكز مهم سفالگری می توان به شوش در جنوب غرب، استخر و سیراف در جنوب، نیشابور، جرجان، آمل و ساری در شمال اشاره كرد.
 
 همانطور كه گفته شد قرون سوم و چهرم هجری را می توان به عبارتی اوج هنر سفالگری دانست، خصوصا در شهر نیشابور  كه مهمترین دوره سفالگری نیشابور در این دو قرن بوده است.مجموعه سفال های نیشابور بسیار جالب است و نمونه های مختلفی از هنر سفالسازی ایران را مشخص می كند.نمونه های كشف شده نشان می دهد كه ظروف سفالین آن زمان را چگونه تزئین می كرده اند.موضوع نقوش این ظروف بسیار قابل توجه بوده و  این مطلب را روشن می نماید كه اگر چه از بعضی جهات كوزه گران نیشابور  احتمالاً از چینی ها اقتباس كرده اند ولی بطور كلی هنر آنان دنباله رو هنر ساسانی است.
 
 
در میان ظروف شناخته شده از نیشابور  ظرفی بی نظیر بود كه در آرایش آن باز نمایی های پیكره ای داشت و از نظر سبك ورنگ به كار رفته  بسیارچشمگیر بود. رنگهایی چون سیاه برای خطوط پیكره ها، سبز، زرد، خردلی روشن وانواع قهوه ای سیربه كار گرفته شده و چهره پیكره ها  اغلب شبیه پیكره هایی است كه روی سفالینه های لعابی بین النهرین به چشم می خورد.ازنمونه های برجسته این نوع سفالینه جامی درتهران (موزه باستانشناسی) و جامی با پیكر ایستاده می باشد. پیكره ها در مقابل پس زمینه ای ایستاده اند كه با تصاویر حیوانات، گل ها، نخل ها، و كتیبه ها پوشیده شده است. تعدادی از سفالینه ها ی محلی نیشابور نیز وجود دارد كه از مشخصه های آن، پرندگان بزرگ كاكل سبز با رنگ سیاه و اخرایی و حاشیه هایی از سفید و سبز است.
 
درفاصله سال های١٣١۸ −١٣١٥ خورشیدی، هیات باستان شناسی موزه مترو پلیتن آمریكا در شهر نیشابور، حفریاتی انجام دادند و آثاری از دوران تمدن اسلامی بدست آودند كه بیشتر این سفالینه ها شامل سفال های لعابدار عاجی رنگ مزین به خطوط كوفی و همچنین ظروف زرین فام و رنگارنگ با نقوش كنده، لعاب پاشیده و با نقوش قالب زده و همچنین ظروف یكرنگ بوده اند و معروفتر از همه نوعی سفالینه دارای نوشته قهوه ای كوفی تزیینی است كه چگونگی و نحوه نگارش خطوط كوفی بر روی ظروف سفالین، ذهن بسیاری از پژوهشگران را به خود معطوف كرده است. 
 
 
 
کلمات کلیدی:

نقوش سفالینه

سفالینه های نیشابور

هنر سفالگری در ادوار اسلامی

 
 
 
مقدمه:
      ماده ی سفالگری گل است.گل دردستها جان می گیردو به شكلهای مختلف در می آید.مثل كوزه وظروفی كه نقشهای برجسته دارند.سفالگری به عنوان یكی از بر جسته ترین مظاهر هنر اسلامی دارای نقوش متنوعی بوده كه همواره با اعتقادات دینی وتصورات هنرمند از هستی عجین بوده است.فن وهنر سفالگری ایران به علت جنبه های گوناگون اقتصادی ،فرهنگی و تا حدودی مذهبی از گذشته ی بسیار دور مورد توجه قرار گرفته ودر هر دوره با وضعیت سیاسی منطقه و كشورتحول وتوسعه یافته است.نمونه های سفالینه كه از محوطه های باستانی ایران كشف شده وارتباط این هنر را با فرهنگ،اقتصادومذهب از یك طرف و ذوق وسلیقه ی شخصی و قومی سفالگران از طرف دیگر نشان می دهد.
 
در هزاره ی پنجم(ق.م)اختراع چرخ سفالگری تحولی چشمگیر دراین هنر وتأثیربسیاری در زمینه ی اقتصادی به وجودآورد.یكی ازمهمترین ابعادفن وهنرسفالگری درآن زمان را می توان بعد و جنبه ی فرهنگی واجتماعی آن دانست،چه آشنایی ما از ارتباط موجود بین اقوام با یكدیگر در آن روزگاران بیشتر از دست ساخته های هنری مانند سفالگری امكان پذیر است.سهم سفالگران مسلمان به جهان سفالگری از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.این سفالگران اولین كسانی بودند كه تكنیك ودانش توسعه ی سرامیك های لعاب دار تزئینی را به اروپا الهام بخشیدند.
سفالگران دوران اسلامی با تمامی روش های ساخت دستی،چرخ كاری وقالبگیری آشنا بودند و تلاش همیشگی آنها در دستیابی به روش های جدید ساخت و لعاب های تازه در آثار به جا مانده به خوبی هویداست.
 
بخشی از سفالینه های این دوران تنها با یك روش ساخت و لعاب تك رنگ وبخشی دیگر از تركیب چند روش ولعاب های گوناگون تهیه شده اند.سفالینه های بدون لعاب یا خام پخت در دوران ابتدایی تحول سفالگری،از طرح ها و نقوش تزئینی نفیس سفال های لعابدار بر خوردار بودند.جام،پیاله،ابریق،كوزه و…از جمله این آثار هستند كه با روش های قالبی،نقش افزوده واستفاده از مهر تهیه شده و با طرح های گیاهی ،خط نگاری،جانوری وهندسی تزئین یافته اند.سفالگران اسلامی با روش نقاشی زیر لعاب نیز به خوبی آشنا بودند.در این روش،لعاب شفافی كه بر روی شیء زده می شد،سبب جلا یافتن ومحافظت رنگ های زیرین می گردید.برای این منظور ابتدا زمینه طرح را با لعاب سفید اكسید روی، پوشانده و سپس با رنگ های مختلف به تزئین نقوش اقدام می نمودند و سر انجام با زدن لعاب شفاف كار را به اتمام می رساندند. 
 
بررسی سفالینه های نیشابور بیانگر هنر به جای مانده در این سفالینه ها در ادامه ی روند هنر فلز كاری دوره ی ساسانی با الهام گیری از دین مقدس اسلام است.بررسی سفالینه ها مهارت در ساخت،تزئینات به كار رفته در ظروف،نوشته های ادوار مختلف وسیر تحول خط را از آغاز دوران اسلامی ممكن می سازد.امید است این تحقیق گامی هماهنگ و هم طریق در احیای نقوش اصیل سفالینه ها باشد.
 
 
 
 
فهرست مندرجات
فصل1.مقدمه……………………………………………………………………………………………………….1
فصل2.چكیده………………………………………………………………………………………………………3 
مهمترین تكنیك های تزیین ظروف در نیشابور………………………………………………..3
دسته های سفال با نقش كنده………………………………………………………………………..3
نقوش سفال در ادوار اسلامی از مناظر مختلف…………………………………………………4
فصل 3.فن و هنر سفالگری……………………………………………………………………………………..5
فصل 4.مهمترین تكنیك های تزیین ظروف در نیشابور………………………………………………..8
سفال با پوشش گلی……………………………………………………………………………………9
سفالینه با نقوش رنگارنگ……………………………………………………………………………9
سفالینه با تزیین زرین فام……………………………………………………………………………..9
سفالیه با نقش كنده…………………………………………………………………………………….9
سفالینه با لعاب یكرنگ……………………………………………………………………………..10
فصل 5.كلیاتی درباره سفال اسلامی………………………………………………………………………..10    
سفال گبری ……………………………………………………………………………………………12
سفال سلجوقی ………………………………………………………………………………………..12
سفال مینائی ایران……………………………………………………………………………………..12
سفال دوره عثمانی……………………………………………………………………………………13
سفال دوره صفویه ایران…………………………………………………………………………….13
فصل 6.هنر سفالگری و بررسی نقوش آن در ادوار اسلامی…………………………………………13
بررسی نقوش انسانی با توجه به جهان بینی عرفانی…………………………………………..14
بررسی نقوش انسانی مرتبط با مراسم ماه محرم……………………………………………….14
بررسی نقوش انسانی و ارتباط آن با ادبیات……………………………………………………14
بررسی نقوش انسانی و ارتباط آن با مفاهیم نجومی………………………………………….14
فصل 7.جام با گلابه ی سفالگری…………………………………………………………………………..18
فصل8..كوزه……………………………………………………………………………………………………..20
نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………………….21
فهرست منابع و مآخذ…………………………………………………………………………………………..22
 
 
 
//////////////////////////////
مطالب مرتبط:
دانلود پایان نامه هنر سفالگری
دانلود مقاله نقوش اصیل سفالینه
دانلود پایان نامه بررسی سفالینه های شوش از منظر زیبایی
دانلود پایان نامه بررسی نقوش گیاهی و حیوانی سفالینه های شوش
 
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود فایل-بررسی سفالینه های نیشابور

 

هنر و گرافیک

پاورپوينت آبنما و طراحی آب در سبک های مختلف

پاورپوينت آبنما و طراحی آب در سبک های مختلف

پاورپوينت آبنما و طراحی آب در سبک های مختلف
پاورپوینت طراحی آب
پاورپوینت طراحی آب در سبک های مختلف
دانلود پاورپوینت آبنما و طراحی آب
پاورپوینت در مورد آبنما و طراحی آب در سبک های مختلف
پاورپوينت آبنما و طراحی آب در سبک های مختلف

دانلود پاورپوينت آبنما و طراحی آب در سبک های مختلف

مشخصات فایل

تعداد صفحات 20
حجم 714 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی هنر و گرافیک

توضیحات کامل

دانلود پاورپوينت آبنما و طراحی آب در سبک های مختلف جهت رشته هنر و گرافیک در قالب 20 اسلايد و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش

 

 

جذابيت آب از ديگر عناصر موجود در پارك بيشتر است. آب‌نما عنصري است كه اگر در پارك‌ها خوب و كامل طراحي شود. تركيب مناسبي ايجاد مي‌نمايد و اگر به طور صحيح مورد استفاده قرار نگيرد. باعث ضايع شدن شيوه طراحي خواهد شد. براي احتراز از بروز چنين مشكلاتي بايد با احتياط عمل كرد.

 

 

منظم (Formal) _ منظور از طراحي منظم، دادن شكل كاملا هندسي به آب‌نماها و آبراهه‌هاست. اين نوع آب‌نماها وقتي در يك چشم‌انداز كه به شيوه منظم طراحي شده است، قرار گيرند، بهترين نماي خود را نشان مي‌دهند. اشكال به حالت قرينه و كلاسيك به كار مي‌روند. چشمه‌ها و مجسمه‌ها شكل مشخصي دارند و مواد به كار رفته، سنگ و بتن‌هاي صاف و منظم است.

 

 

البته از فايبرگلاس هم در اندازه‌هاي دلخواه و به فرم منظم مي‌توان استفاده كرد. آب‌نماهاي منظم وقتي كه داراي لبه برجسته باشند، جذابيت بيشتري دارند. چرا كه نشستن روي لبه برجسته استخر جالب است و از طرفي براي كودكان امنيت دارد. در باغ‌ها و پارك‌هاي كوچك شهري، بهتر است كه آب‌نما به شيوه منظم طراحي شود.

 

 

فهرست مطالب
طراحي آب در سبك‌هاي مختلف
آب‌نماها را مي‌توان به دو صورت منظم يا غيرمنظم طراحي كرد
استخر
آب‌نما
چشمه
بركه‌ها يا باغچه‌هاي آبي
آبشار و جويبار
فواره‌ها


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود فایل-پاورپوينت آبنما و طراحی آب در سبک های مختلف

 

هنر و گرافیک

دانلود پاورپوینت آموزش عکاسی پرتره

دانلود پاورپوینت آموزش عکاسی پرتره

پاورپوینت در مورد عکاسی پرتره
پاورپوینت تکنیک های عکاسی پرتره
پاورپوینت آموزش اصول عکاسی پرتره
دانلود پاورپوینت آموزش عکاسی پرتره

دانلود پاورپوینت آموزش عکاسی پرتره

مشخصات فایل

تعداد صفحات 12
حجم 323 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی هنر و گرافیک

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت آموزش عکاسی پرتره جهت رشته عکاسی در 12 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 

 

عکاسی پرتره به معنای عکاسی از یک شخص یا یک گروه کوچکی از انسان ها است (پرتره گروهی)، که مسئله عمده و غالب در این میان چهره و بیان حالات آن است. هدف این نوع عکاسی نشان دادن شباهت ها، حالت ها و شخصیت وموضوع است که بیان کننده یک داستان خاص است. تمرکز اصلی تصویر اغلب چهره است. ولی در بعضی از موارد قسمت های دیگر بدن شخص به طور پس زمینه در کادر قرار می گیرد. در اینجا پرتره هایی را می بینید که هدفی غیر حرفه ایی داشته و صرفاً برای جمع آوری خاطرات یا کارهای شخصی گرفته شده اند. اما در این میان عکس هایی نیز برای هدف های تبلیغاتی گرفته شده اند که برای پوستر ها، بیلبورد ها، جلد های CD، جلد های کتاب و غیره استفاده می شوند. جدا از مورد هدف، شما امروز از این نکات درباره گرفتن عکس های پرتره بی نظیر که ما به شما ارائه می دهیم، خوشحال خواهید شد. اگر عکاسی پرتره یکی از هنرهای مورد علاقه شماست، پس این مقاله مال شماست. و اگر شما در این زمینه تازه کار هستید، امیدوارم که این نکات به شما کمک کند تا بتوانید تصاویر پرتره زیبایی خلق کنید

 

 

 

فهرست مطالب:
هدفتان را مشخص کنید
موضوعتان را انتخاب کنید
موقعیت را انتخاب کنید
ژست ها را برنامه ریزی کنید
از حالت ها متفاوت احساسی عکاسی کنید
از اسباب و وسایل مختلف استفاده کنید
داشتن یک ظاهر صادقانه
لنز های متفاوت را تجربه کنید
از کادربندی های متفاوتی استفاده کنید
نور پردازی های متفاوت را امتحان کنید
فریم را پر کنید
از زاویه های گوناگون استفاده کنید


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود فایل-دانلود پاورپوینت آموزش عکاسی پرتره

 

هنر و گرافیک

مقاله رشته هنر و گرافیک با عنوان تصویر

مقاله رشته هنر و گرافیک با عنوان تصویر

image
تصویر دیجیتالی
تاریخچه تصویر
تصویر چیست؟
انواع تصویر
تاثیرات تصویر
تصویر دیجیتالی چیست؟
دانلود مقاله رشته هنر و گرافیک با عنوان تصویر
خرید مقالات هنر و گرافیک
سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا
همکاری در فروش فایل
فروش فایل
انجام پروژه رشته هنر و گرافیک
fileina
فروشگاه فایل
فروشگاه ساز فایلینا
مقاله رشته هنر و گرافیک با عنوان تصویر

واژه «تصویر» (image به زبان های انگلیسی و فرانسه) چنان كاربردهای گسترده و متنوعی دارد كه ارائه تعریفی ساده و جامع و مانع دشوار می‌نماید بین اشكال گوناگون طرح‌ها، عكس‌ها، نقاشی‌ها، آرم‌ها و نشان‌های تبلیغاتی و خط و زبان تصویری یا تصویرهای ذهنی چه وجه مشتركی وجود دارد؟ آیا تعجب‌آور نیست كه با وجود این تنوع گسترده درك كم و بیش مشتركی از انواع مفاهیم

مشخصات فایل

تعداد صفحات 37
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی هنر و گرافیک

توضیحات کامل

مقاله رشته هنر و گرافیک با عنوان تصویر

 
مقدمه
واژه «تصویر» (image به زبان های انگلیسی و فرانسه) چنان كاربردهای گسترده و متنوعی دارد كه ارائه تعریفی ساده و جامع و مانع دشوار می‌نماید. بین اشكال گوناگون طرح‌ها، عكس‌ها، نقاشی‌ها، آرم‌ها و نشان‌های تبلیغاتی و خط و زبان تصویری یا تصویرهای ذهنی چه وجه مشتركی وجود دارد؟ آیا تعجب‌آور نیست كه با وجود این تنوع گسترده درك كم و بیش مشتركی از انواع مفاهیم و مدلول‌های آن مشاهده می‌شود؟
 
از واژه تصویر پی می‌بریم كه به چیزی مرئی یا نامرئی دلالت می‌كند كه حالتی دارد، واقعی یا خیالی است، مجرد است یا مشخص است، آفریده كسی است یا بازشناخته اوست.یكی از قدیمی‌ترین تعریف‌های تصویر از افلاطون است: «نخست سایه‌ها و سپس بازتاب‌هایی را كه می‌توان بر سطح آب یا بر سطح اشیاء نیمه براق، صیقلی یا درخشان مشاهده كرد و تمام این جنس بازنمایی‌ها را تصویر می‌نامم.» پس با این تعریف تصویر عبارت است از آنچه در آیینه یا آنچه با فرآیندهای بازنمایی مشابه آیینه، بازتاب می‌یابد. بنابراین تصویر چیزی ثانوی است كه انعكاس یا بازنمایی «حقیقت» یا «واقعیت» دیگری است.
 
 
کلمات کلیدی:

تصویر

image

تاثیرت تصویر

تصویر دیجیتالی

 
 

تاریخچه تصویر

تصویر در طول تاریخ چیزی جز روایت گری یا داستان پردازی نبوده است.اما شروع داستان سرایی به صورت مکتوب خود با آغاز تمدن های اسطوره ای و پیدایش اشکال خطوط نوشتاری بوده است که به کمک آنها افسانه های اساطیری در کتیبه های سنگی و مهرها یا پاپیروس نوشته می شد.تصویر قبل از پیدایش خط در دوران پارینه سنگی ومیان سنگی در نمونه هایی مثل نقاشی غارها چیزی جز نقاشی جادویی نبوده است. در آن دوران نقوش در ارتباط با انتقال جادویی قدرتهای مرموز جهان طبیعت به درون زندگی جمعی انسانها و در مواقع شکار برای سیطره بر قدرت حیوانات یا در مواقع دیگر به همراه مراسم در رقص های آئینی به منظوره چیرگی بر قدرتهای تخریبگر طبیعت و … به تصویر کشیده می شوند.در مشرق زمین مثلا در سرزمین چین تصویر بازگویی نمادین گونه نقوش بود و به تدریج تحت تاثیر تعلیمات فرزانگانی چون لائوسه تصویر سازی،حکایتی اندرزگونه و پرداختی شاعرانه ازپدیده های طبیعی می شود.
 
 
 
فهرست مطالب

تصویر چیست؟ انواع تصویر, تاثیرات تصویر, تصویر دیجیتالی چیست؟ 1

تصویر دیجیتالی 5
تاریخچه تصویر 6

عکس های واقع گرایانه، انتزاعی و تجریدی 8

تاریخچه اطلاع رسانی : 8
مركز اطلاع رسانی وسابقه آن در كشور : 25
نمونه هایی از فناوری های موجود برای اطلاع رسانی 28
ویدئو در اوج رونق 30
ماهواره ها : 31

دیجیتال سازی: 32

کامپیوتری کردن و انتقال اطلاعات: 33
شیوه های انتقال پیام: 34


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود فایل-مقاله رشته هنر و گرافیک با عنوان تصویر