فلسفه و منطق

پاورپوینت بیوگرافی اسوالد اشپنگلر

پاورپوینت بیوگرافی اسوالد اشپنگلر

پاورپوینت اسوالد اشپنگلر
پاورپوینت اشپنگلر
پاورپوینت زندگی نامه اسوالد اشپنگلر
پاورپوینت درمورد بیوگرافی اسوالد اشپنگلر
دانلود پاورپوینت بیوگرافی اسوالد اشپنگلر
پاورپوینت بیوگرافی اسوالد اشپنگلر

دانلود پاورپوینت بیوگرافی اسوالد اشپنگلر جهت رشته فلسفه و منطق

مشخصات فایل

تعداد صفحات 24
حجم 791 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی فلسفه و منطق

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت بیوگرافی اسوالد اشپنگلر جهت رشته فلسفه و منطق در قالب 24 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

اسوالد  اشپنگلر  فیلسوف تاریخی آلمانی الاصل، تاریخ را همچون موجود زنده ای فرض می کند و از تاریخ تفسیر ادواری دارد. از نظر وی هر دوره تاریخی حدود 1000 سال زندگی می کند و با مرگ خویش از بین می رود و دوره بعد جایگزین آن می شود. او هر دوره تاریخی را شامل 2 مرحله می داند: تمدن و فرهنگ. براساس همین بیشن تمدن معاصر غرب را در سراشیبی و انحطاط می بیند و اعتقاد دارد که به جای آن تمدن جدیدی از آسیا جایگزین خواهد شد. هنر اشپنگلر این بود که روح شیطانی غرب را به وضوح نشان داد و به همن دلیل مغضوب و مورد انتقادات روز سیاستمدار و فیلسوف دنیای متعدد باخترزمین قرارگرفت.

 

 

 

اشپنگلر از تحلیلگران و فیلسوفانی نیست که وقایع و تحولات فکری و سیاسی در مغرب زمین را مجرد از زمان و مکان و تاریخ آن بررسی کند. ویژگی و حسن اشپنگلر وتفکر او این است که اسیر و گرفتار ظواهر فریبنده و پرزرق و برق تمدن غربی نشده است و تمدن غربی را از باطن آن و در زوایای افکار و آداب و رسوم و مناسبات مردم متمدن و شهرنشین بررسی کرده است. ازمیان کسانی که از نظرات اشپنگلر الهام گرفته اند می توان به هنری کیسینجر اشاره کرد که استراتژیست معروف آمریکایی است و نقش برجسته ای در تعیین استراتژی غرب دارد. . با این تفاوت که کیسینجر معتقد است که علیرغم آن که تمدن غرب امروزه در سراشیبی قرار گرفته، اما به دلیل آن که غرب از امتیازی برخوردار است که تمدن های گذشته از آن محروم بوده اند، می توان هزاره حاکمیت، فرهنگ وتمدن غرب را به درازا کشاندو زوال آن را به تأخیرانداخت و آن   امتیاز، قدرت تکنیکی و تکنولوژیکی غرب است.

 

 

 

اشپنگلر از رشد شهرهای بزرگ نیز مانند فرهنگ ها و تمدن ها، یک ریخت شناسی تاریخی ارائه می دهد. از نظر وی شهرها گونه دگردیسی خود را از گونه «مراکز مبادله» آغاز می کنند و در نهایت در  «شهر ـ جهان» افول می یابند.  انسان نیز در این دگردیسی تحول می یابد. وی از جانور سرگردان یا شکارچی به دهقان وابسته به زمین بدل می شود و در نهایت با رشد شهر ـ جهان، انسان متمدن یا کوچ نشین ذهنی متولد می گردد.

 

 

فهرست مطالب
بیوگرافی اسوالد اشپنگلر
مقدمه ی بر آراء و نظرات اسوالد اشپنگلر
افول غرب ـ تاریخ دوری
شهرهای بزرگ
عقیم شدن شهرهای بزرگ
عقیم شدن شهر های بزرگ
سرمایه در شهر های بزرگ
شهرهای ریشه دار
شهرهای بی ریشه
روستا و شهر
شهرهای بزرگ و کوچک
شهر جهانی
شهر جدید و بی پایانی
منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود فایل-پاورپوینت بیوگرافی اسوالد اشپنگلر

 

فلسفه و منطق

ارزیابی مقایسه ای زیباشناسی در فلسفه

ارزیابی مقایسه ای زیباشناسی در فلسفه

زیبایی‌شناسی دکارت
زیبایی‌شناسی افلاطون
سوبژکتیویسم دکارت
اصطلاح و تاریخچه زیبایی‌شناسی
بی‌اعتمادی دکارت نسبت به ادراکات حسی
تطبیق زیبایی‌شناسی در فلسفه افلاطون و دکارت
دانلود مقاله زیبایی‌شناسی در فلسفه
ارزیابی مقایسه ای زیباشناسی در فلسفه

هدف از این مقاله تطبیق زیبایی‌شناسی در فلسفه افلاطون و دکارت می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات 19
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی فلسفه و منطق

توضیحات کامل

دانلود مقاله رشته فلسفه

ارزیابی مقایسه ای زیباشناسی در فلسفه

(مطالعه موردی:دکارت و افلاطون)
 
 
 
 
چکیده
تصور مطلق‌انگارانه دکارت نسبت به شناخت عقلی موجب فاصله گرفتن انسان با عالم طبیعت، ادراک حسی و سرانجام پدید آمدن شکاف میان عقل و حس شد. سئوال این است آیا می‌توان در مذهب اصالت عقل دکارت جایی برای زیبایی‌شناسی یافت؟ بدین منظور با توجه به جایگاه ادراک حسی در نظام فلسفی دکارت ابتداء به جایگاه زیبایی‌شناسی در مذهب اصالت عقل او می‌پردازیم و اینکه آیا بر چنین مبنایی می‌توان معرفتی قابل اعتماد از زیبایی داشت؟
سپس بعد از تبیین زیبایی‌شناسی نزد افلاطون و زیبایی‌شناسی در عرصه «سوبژکتیویسم» دکارت‌، مقاله حاضر با رویکردی تطبیقی به این هدف رهنمون است که در حقیقت دکارت با تفسیری متفاوت از هستی، حقیقت و معرفت زمینه دگرگونی فلسفه هنر و زیبایی‌شناسی کلاسیک را که متأثر از افلاطون بود، فراهم کرد. لذا می‌توان او را بنیان‌گذار فلسفه هنر و زیبایی‌شناسی جدید دانست.
 
 
 
 
کلیدواژه ها

دراک حسی

سوب‍‍ژکتیویسم

زیبایی‌شناسی دکارت

زیبایی‌شناسی افلاطون

 
 
 
 
 
مقدمه
زیبایی خاصیت وجود انسان و تمایل به آن از مختصات آدمی است. البته زیبایی، یا زیبایی و جمال ظاهری است که مجموعه‌ای از تناسب، تعادل و معیارهایی است که معمولاً بر مبنای مشترکات انسانی در داوری نسبت به زیبایی شکل می‌گیرند و مجموعاً عالم طبیعت را در بسیاری از صورت‌ها و شکل‌هایش در چشم انسان زیبا و جذاب جلوه می‌دهند؛ یا زیبایی درونی و باطنی است که از آن به خوبی و نیکویی تعبیر می‌شود.آنگاه که زیبایی محسوس و ظاهری به عمق جان آدمی راه می‌یابد و لذت بصر به رضایت بصیرت منجر می‌شود، به طوری که علاوه بر چشمِ سر، چشمِ دل نیز آرام می‌گیرد، سخن از زیبایی درونی است. در نظام عقل‌گرای[1] دکارت بحث پیرامون زیبایی ،از نوع اول است. چون دکارت «زیبا» را جزء اوصافی از اشیاء نمی‌داند که به مدد عقل بتوان آن را شهود کرد.
 
در سنت افلاطونی با چیزی به نام معنی[2] زیبا یا زیبایی معقول مواجه هستیم که همانند سایر معانی به مدد عقل درک می‌شود و درواقع شناخت زیبا همانند شناخت خوب و عدالت در زمره برترین شناخت‌های عقلی است. در سده‌های میانه نیز نزد برخی فیلسوفان «زیبا» هم ردیف سایر اوصاف وجودی موجود یا دست کم چیزی شبیه یک معقول ثانی فلسفی است. به‌نظر آنان این عالم به‌خاطر انسان آفریده شده است.خدا غایت همه غایات و نخستین محرک، رفیع‌ترین مرتبه نردبان خلقت است که به همه چیز حیات می‌بخشد و به عالم حرکت می‌دهد. انسان در چنین عالمی که برای او آفریده شده، می‌تواند تجلیات عقل و زیبایی را ببیند.
 
به طور کلی تفکرات فلسفی درباره زیبایی و هنر از زمان افلاطون به بعد در سرتاسر اندیشه مغرب زمین وجود داشته است. البته زیبایی در عهد باستان و سده‌های میانه خصوصیتی عینی برای شیء زیبا بود و قائم به فاعل شناسا نبود. اما فیلسوف عقل‌گرایی چون دکارت نمی‌تواند براساس مبانی معرفت‌شناسی خود جایی برای شناخت زیبا در میان سایر شناخت‌های عقلی و کیفیات اولیه یا ثانویه پیدا کند. برای دکارت زیبایی‌شناسی نمی‌تواند یک علم باشد؛ زیرا نمی‌توان آن را به روش عقلی فهم کرد. مقارن اواسط قرن نوزدهم است که عقیده به حوزه جداگانه‌ای از فلسفه موسوم به «زیبایی‌شناسی» در اروپا به ظهور می‌رسد. رشته تازه زیبایی‌شناسی که بخشی از فلسفه است و به بررسی حواس مربوط می‌شود، لزوماً با زیبایی سروکار ندارد.
البته هرچند تجربه زیبایی‌شناختی با حواس آغاز می‌شود ،اما هرگز با آن پایان نمی‌پذیرد؛ زیرا مثلاً ما از طریق مشاهده صورت‌ها، خطوط، رنگ‌ها، فضاها و بافت‌های یک اثر نقاشی به تجربه زیبایی‌شناختی آن نایل می‌شویم و البته همراه با مشاهده عناصر مزبور در آن، چیزهایی از قبیل سرزندگی یا آرامش، سردی و ملال ،تحرک یا سکون، وضوح و شفافیت، احساسات رقیق یا شوخ طبعی، بهجت آفرینی یا اضطراب را تجربه می‌کنیم؛ پس این بدان معنا نیست که تجربه زیباشناختی می‌تواند یکسره به سان امری حسی متمایز گردد. بلکه از فرایندهای جسمانی به سوی معانی و از فرایندهای احساسی به ذهنی حرکت می‌کنیم. بنابراین هنر و زیبایی بدون صورت حسی نمی‌تواند وجود داشته باشد.از سوی دیگر در سیر اعتلای خویش باید از قلمرو حس خارج و به حوزه معنایی وارد شود.
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
چکیده
کلمات کلیدی
مقدمه

اصطلاح و تاریخچه زیبایی‌شناسی

افلاطون و زیبایی‌شناسی

بی‌اعتمادی دکارت نسبت به ادراکات حسی

زیبایی‌شناسی و سوبژکتیویسم دکارت

نتیجه
مراجع
 
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود فایل-ارزیابی مقایسه ای زیباشناسی در فلسفه

 

فلسفه و منطق

مقاله رشته فلسفه با عنوان آنارشیسم پنهان

مقاله رشته فلسفه با عنوان آنارشیسم پنهان

لوح سفید
آنارشیسم
انسان‏شناسی
شناخت‏شناسی
فلسفه سیاسی
دانلود مقاله رشته فلسفه با عنوان آنارشیسم پنهان
مقدمه ای تاریخی بر آنارشیسم
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
فروش فایل
fileina
فروشگاه ساز فایل
فروشگاه فایل
خرید مقاله و تحقیق رشته فلسفه
مقاله رشته فلسفه با عنوان آنارشیسم پنهان

مقاله حاضر در پی جستجوی پاسخ این پرسش و تقویت این فرضیه است كه شناخت‌شناسی لاك انسان‏شناسی روسو را زمینه ‏سازی كرد و این دو، یكی با صراحت كمتر و دیگری با صراحت بیشتر، تفكری را تقویت كردند كه می‏توان از آن به عنوان آنارشیسم پنهان تعبیر كرد این تفكر به دست ماركس به اوج خود رسید و به جزء مشترك فلسفه‏های سیاسی رقیب هم‌چون لیبرالیسم و سوسیالیسم بدل شد

مشخصات فایل

تعداد صفحات 33
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی فلسفه و منطق

توضیحات کامل

مقاله رشته فلسفه با عنوان آنارشیسم پنهان 

 
چكیده 
هابز و لاك دو تن از مؤسسان فلسفه مدرن هستند. البته این دو بیشتر به عنوان فیلسوف سیاسی نامبردارند، اما هم كتاب «لویاتان» هابز و هم كتاب «رساله درباره فهم بشری» لاك از مهم‏ترین كتاب‌های شناخت‌شناسی در قرن هفدهم و آغاز عصر مدرن محسوب می‏شوند. روسو البته شناخت‏شناس نبود، اما متأثر از فلسفه شناخت لاك، انسان‏شناسی خاصی تدوین كرد كه فلسفه سیاسی قرارداد اجتماعی را در سیطره خود گرفت.
 
چه رابطه‏ای میان شناخت‏شناسی، انسان‏شناسی و فلسفه سیاسی این فیلسوفان وجود دارد؟ مقاله حاضر در پی جستجوی پاسخ این پرسش و تقویت این فرضیه است كه شناخت‌شناسی لاك انسان‏شناسی روسو را زمینه ‏سازی كرد و این دو، یكی با صراحت كمتر و دیگری با صراحت بیشتر، تفكری را تقویت كردند كه می‏توان از آن به عنوان آنارشیسم پنهان تعبیر كرد. این تفكر به دست ماركس به اوج خود رسید و به جزء مشترك فلسفه‏های سیاسی رقیب هم‌چون لیبرالیسم و سوسیالیسم بدل شد. 
 
 
واژ‏گان كلیدی:

لوح سفید 

آنارشیسم

انسان‏شناسی

شناخت‏شناسی

فلسفه سیاسی

 
 
 
مقدمه 
اگر مؤثرترین بازیگران در عرصة سیاست اعضای طبقة سیاسی, یعنی حكومتگران, باشند, نقش دوم این صحنه بی‏تردید از آنِ متفكران سیاسی و روشنفكرانی است كه نقد حاكمیت و معارضه با حكومت مهم‌ترین دغدغة آن‌ها است. حكومت‌ها, در طول تاریخ, همواره از دو سو در تهدید بوده‏اند: یكی از سوی رقیبان خود در طبقة سیاسی كه به طور عمده از طریق جنگ در پی براندازی آنان بوده‏اند, دوم از سوی عناصر تحت سلطة خود كه بیشتر از طریق اعتراض و شورش به دنبال تحمیل ارادة خود بر آنان بوده‏اند. شاید بتوان گفت كه به موازات سیر تاریخ, از دنیای پیش‏مدرن به دنیای معاصر, تهدید دوم بر تهدید اول فزونی گرفته است. 
 
اما در هر صورت, یك چیز مسلم است و آن این‌كه در عصرجدید, به ویژه در فضای روشنگری سدة هیجدهم و هم‌زمان با ظهور دولت مدرن, حكومت‌ها متوجة اهمیت قدرتی شدند كه از تركیب نیروی نقد روشنفكران و نیروی مقاومت شهروندان درست شده بود. این نقد روشنفكران، تا حدود زیادی، بر نظریه‏ پردازی‌های فیلسوفان سیاسی متكی بود. در میان این نظریه‏پردازی‌ها, دیدگاهی كه نه حكومت, بلكه اصل فایده یا ضرورت حاكمیت و دولت را مورد تردید و انكار قرار داد به آنارشیسم نامبردار شد. 
 
 
 
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود فایل-مقاله رشته فلسفه با عنوان آنارشیسم پنهان

 

فلسفه و منطق

جزوه منطق سطح ارشد دانشگاه آزاد اسلامی

جزوه منطق سطح ارشد دانشگاه آزاد اسلامی

جزوه منطق
سطح ارشد
دانشگاه آزاد اسلامی
جزوه منطق سطح ارشد دانشگاه آزاد اسلامی

جزوه منطق سطح ارشد دانشگاه آزاد اسلامی

به تعداد 14 صفحه pdf

مناسب جمع بندی و مرور سریع ایام امتحانات

مشخصات فایل

تعداد صفحات 14
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pdf
دسته بندی فلسفه و منطق

توضیحات کامل

جزوه منطق سطح ارشد دانشگاه آزاد اسلامی

به تعداد 14 صفحه pdf

مناسب جمع بندی و مرور سریع ایام امتحانات

 

شامل مباحث زیر می باشد.

تعریف منطق

اقسام منطق

ابواب منطق

صناعات خمسه

تجرید معلومات

موضوعات و مسائل علم منطق

مغالطه یا سفسطه

روابط چهارگانه

عناصر و خطای ذهن

انواع تعریف در منطق

ویژگی های تعریف

مباحث مرتبط با قضایا

انواع علم

جایگاه منطق در حکمت

مراتب تکاملی عقل

محصورات اربعه

نسبت های چهارگانه


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود فایل-جزوه منطق سطح ارشد دانشگاه آزاد اسلامی

 

فلسفه و منطق

مبانی نظری دیدگاه کانت درباره وجدان اخلاقی

مبانی نظری دیدگاه کانت درباره وجدان اخلاقی

وجدان
وجدان اخلاقی
وجدان اخلاقی از نگاه کانت
دانلود پایان نامه وجدان اخلاقی
دیدگاه کانت درباره وجدان اخلاقی
مبانی نظری دیدگاه کانت درباره وجدان اخلاقی
دانلود پایان نامه رشته فلسفه اخلاق
مبانی نظری دیدگاه کانت درباره وجدان اخلاقی

در دانلود پایان نامه رشته فلسفه اخلاق به بررسی مبانی نظری دیدگاه کانت درباره وجدان اخلاقی می پردازیم

مشخصات فایل

تعداد صفحات 77
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی فلسفه و منطق

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته فلسفه اخلاق

مبانی نظری دیدگاه کانت درباره وجدان اخلاقی

 
 
مقدمه
در زندگی انسان ها اتفاقات زیادی رخ می دهد که به آن توجه نمی کنند و از کنار آن می گذرند و آن اتفاق برای آنها به عادت مبدل می شود. این گونه پدیده ها در زندگی همه انسان ها اتفاق می افتد و عده ای به آن توجه می کنند و پس از بررسی و تفکر بر آنها و بیان تبیینی صحیح از آن شاخه ای از دانش بشری را با توجه به این اتفاقات بنا می نهند، و انسانهای دیگر آن را بسط داده و کامل می نمایند.بنابراین زمانی دانشی شکل می گیرد که ما به اتفاقات پیرامون خود به دقت توجه کنیم و سطحی از کنار آن عبور نکنیم. در غیر این صورت نه تنها به کشف دانش کمک نخواهیم کرد بلکه، هیچ گاه به توانایی ها و ظرفیت های درونی که خداوند در ما نهاده است پی نخواهیم برد و همواره انسان هایی عادی و معمولی خواهیم بود که بدون آنکه پی به رازهای نهفته برده باشیم می میریم و پاسخی به سوالات بشری( و بویژه خود) نخواهیم داد.
 
از جمله حالت ها و موضع هایی که اغلب ما انسان ها با آن مواجه شده ایم حالت رضایت از عمل و پشیمانی از آن است، انسانها هرگاه مرتکب کار زشت شده و خلاف و گناهی از آنها سر می زند، پس از آن پشیمان شده، خود را سرزنش می کنند و به گونه ای نا آرامی درونی را مبدل به آرامش می نمایند و اگر عمل خوبی از آنها سر بزند احساس رضایت خاطر می کنند و به نحوی خود را تشویق می نمایند و از این حالت احساس شادمانی می کنند. با توجه به نیاز به تغییر، انسانها در موقعیت های اخلاقی، در رابطه با دیگران، تلاش می کنند تصمیمی عاقلانه بگیرند. اما بعد از تصمیم گیری های خود دچار پشیمانی می شوند، و خود را سرزنش می کنند، چرا این چنین است؟ باید پذیرفت که توجیه هیچ پدیده ای غیر ممکن نیست مگر اینکه ما نخواهیم در پی پاسخی برای آن باشیم. بنابراین، با کمی تامل در باره این پدیده که همه انسانها با آن مواجه شده اند پی خواهیم برد که نیرویی که عامل پشیمانی در انسان ها است چیزی جز وجدان اخلاقی بیدار آدمی نیست. و تحت تاثیر این قوه درونی است که بشر از درستی عمل خود آگاه می شود.
 
پی بردن به اینکه یک پدیده از کجا نشات می گیرد، آغاز علم درباره این پدیده و پدیده های مشابه است. اما علم ما نسبت به آن پدیده به همین جا ختم نمی شود و اندیشمندان کسانی هستند که این مطلب را درک کرده اند و پا را فراتر نهاده اند و از یک پدیده به تئوری هایی با ارزش در مورد آن پدیده رسیده اند. هر اندیشمندی که به مطالعه پدیده ای می پردازد چنین نیست که مساله را به طور کلی حل کرده باشد و نیاز بشر را به تحقیق در باره آن پدیده برطرف نموده باشد. بلکه تاریخ علم و دانش پر از نظریه هایی است که در ابتدا مورد پذیرش عموم بوده اند و در ادامه با ظهور نظریه های جدید در باره آن پدیده جای خود را به آن داده اند.
درباره وجدان، کسانی که به نظریه پردازی پرداخته اند در طول تاریخ فراوانند و هر یک برای رفع مشکلات نظریه های قبلی در آن زمینه به نظریه پردازی برداخته اند. هر اندازه که آگاهی بشر بیشتر می شود با ظهور نظریه ای جدید که قدرت تبیین بیشتری در باره وجدان دارند روبرو خواهیم شد. در چنین شرایطی، آیا لازم نیست که از منظر نظری برای درک بهتر وجدان و روشنگری در این زمینه، به پژوهش بپردازیم و در این راستا به وظیفه انسانی خود عمل نماییم؟. آیا معرفت شناسی در باب وجدان، درک این قوه درونی را که خداوند در نهاد آدمی نهاده است آسانتر نمی کند؟. از طرفی واضح است که وجدان یکی از مفاهیم کلیدی اخلاق است و مساله اخلاق همیشه برای بشریت مهم بوده و همواره عده زیادی در طول تاریخ در این زمینه اظهار نظر کرده اند. بنابرین، آیا اندیشه های صورت گرفته در قلمرو اخلاق به ویژه وجدان اخلاقی نشان دهنده ابهام در فهم این قلمرو نیست؟. با توجه به سوالات فوق می توان چنین گفت که انجام پژوهش در این حوزه، لازم است. 
 
 
 
کلمات کلیدی:

وجدان

وجدان اخلاقی

وجدان اخلاقی از نگاه کانت

 
 
 
 
فهرست مطالب
پیشینه پژوهشی در باب وجدان و مبانی نظری وجدان اخلاقی از دید كانت 10
مقدمه 11
1-2 . پیشینه و نتایج حاصل از آن 11

2-2 . دیدگاه هایی در باره وجدان 14

3-2 . سیر تحول افكار كانت 16

4-2 . جایگاه عقل عملی در فلسفه كانت و اصول و خطوط كلی اخلاق در عقل عملی 19

1-4-2 . عقل عملی 20

2-4 . رابطه عقل عملی با عقل نظری 20 -2

5-2 . وجدان اخلاقی از دیدگاه كانت 23

1-5-2 .نسبت بین وجدان و عقل عملی 26

2-5 . اصول و خطوط كلی اخلاقی مبتنی بر عقل عملی 30 -2

3-5-2 . پایه های اصول اخلاقی 34

4-5-2 . رابطه بین اصول اخلاقی و وجدان 35

6-2 . اصطلاحات اخلاقی 37
1-6-2 . تكلیف 37
1-1-6-2 .تكلیف شناسی 39
2-1-6-2 .تكلیف اخلاقی 41

2-6-2 . نظر كانت در رابطه با اراده خیر(نیت خیر) و معرفت عقلی 42

3-6-2 . خیر مطلق 45

1-3-6-2 . رابطه خیر با قانون اخلاقی و لذت و عقل 45

4-6-2 . امر مطلق 46
5-6-2 . غایت اخلاقی 47
6-6-2 . اختیار 48

1-6-6-2 . خود مختاری اراده، و ارتباط آن با وجدان اخلاقی و قوانین اخلاقی 50

7. رابطه اخلاق، وجدان و دین 51 -2

8-2 . بیدار كردن وجدان اخلاقی و مساله تربیت 54

9. اخلاق و حقوق 59 -2
10-2 . اخلاق و عدالت 60
 
منابع
 
 
 
 
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود فایل-مبانی نظری دیدگاه کانت درباره وجدان اخلاقی