روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی بر بهبود کیفیت زندگی زنان متاهل قمی

اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی بر بهبود کیفیت زندگی زنان متاهل قمی

کیفیت زندگی
آموزش مهارتهای ارتباطی
بهبود کیفیت زندگی زنان متاهل
اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی بر بهبود کیفیت زندگی زنان متاهل قمی
اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی
تاثیر آموزش مهارتهای ارتباطی بر ارتقا کیفیت زندگی
دانلود مقالات کارشناسی ارشد روانشناسی
اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی بر بهبود کیفیت زندگی زنان متاهل قمی

هدف از این مقاله اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی بر بهبود کیفیت زندگی زنان متاهل قمی می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات 28
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

توضیحات کامل

 دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته روانشناسی

اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی بر بهبود کیفیت زندگی زنان متاهل قمی

 
 
 
 
چکیده:
پژوهش حاضر با هدف مطالعۀ "اثربخشی آموزش مهارت‌های ارتباطی بر بهبود کیفیت زندگی زنان متأهل" طراحی و اجرا شد. طرح این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با پیش آزمون و پس آزمون با گروه گواه می‌باشد. نمونه شامل 30 نفر از زنان مراجعه کننده به مرکز مشاورۀ مهر قم بودند که به عنوان نمونۀ در دسترس انتخاب شدند و 15 نفر در گروه آزمایش و 15 نفر در گروه گواه قرار گرفتند. پرسشنامۀ کیفیت زندگی Whoqol-brief را در دو نوبت به عنوان پیش‌آزمون و پس‌آزمون تکمیل نمودند. آموزش مهارت‌های ارتباطی طی 8 جلسه 2 ساعته به مدت 2 ماه بر روی گروه آزمایش انجام گرفت. نتایج تحلیل کوواریانس نشان دهنده‌ی افزایش میانگین نمرات کیفیت زندگی در گروه آزمایش نسبت به گروه گواه می‌باشد. بررسی میانگین نمرات مؤلفه‌های کیفیت زندگی به طور جداگانه در دو گروه آزمایش و گواه بیانگر آن است آموزش مهارت‌های ارتباطی بر مؤلفه‌های سلامت روانی و محیط تفاوت معنی‌داری را نشان می‌دهند. در حالی که در میانگین مؤلفه‌های سلامت جسمانی و روابط اجتماعی تفاوت معنی‌داری مشاهده نشد.
 
 
واژگان کلیدی:

کیفیت زندگی

آموزش مهارتهای ارتباطی

بهبود کیفیت زندگی زنان متاهل

 
 
مقدمه
سازمان بهداشت جهانی[6]، خانواده را عامل اجتماعی اولیه در افزایش سلامت و بهزیستی معرفی کرده است (کمپل،2003[7]). دستیابی به جامعۀ سالم آشکارا در گرو سلامت خانواده و تحقق خانوادۀ سالم مشروط به برخورداری افراد آن از سلامت روانی و داشتن رابطه‌های مطلوب با یکدیگر است. از این‌رو سالم سازی اعضای خانواده در روابط‌شان بی گمان اثرهای مثبتی را در جامعه به دنبال خواهد داشت. هنگامی که کانون خانواده دربرگیرنده محیط سالم و روابط گرم و تعامل صمیمانه میان فردی باشد می‌تواند موجب رشد و پیشرفت اعضای خانواده شود. ارتباط زناشویی هسته مرکزی نظام خانواده و اختلال در آن به منزله تهدیدی جدی برای بقا و سلامت روان خانواده است (برنشتاین[8]، 1384).تحقیقات در مورد زوجین مؤید این امر است که تقریباً 10 تا 15درصد از افراد متأهل، مرتباً مشکلات ارتباطی مهمی را گزارش می‌کنند(هیمن[9]، ویس[10]، ، اولیری[11]، بیچ[12]، به نقل از هالفورد[13]، 1384).
 
کیفیت زندگی یکی از بنیادی‌ترین مفاهیمی است که همسو با سلامت روان مطرح شده است. روان‌شناسان معتقدند که با بهبود کیفیت زندگی می‌توان به ارتقای سلامت روان افراد کمک کرد. کیفیت زندگی احساسی از رضایت یا عدم رضایت، در مورد جنبه‌های مختلف و مهم زندگی می‌باشد و حوزه‌های روانی، اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی را دربر می‌گیرد (گروه کیفیت زندگی سازمان جهانی بهداشت، 1993، 1994، 1995، 2006 و فریش، 2006). کیفیت زندگی عبارت است از احساس خوب بودن ناشی از رضایت یا عدم رضایت از جنبه‌های مختلف زندگی که برای فرد مهم است. این مفهوم یک درک کاملاً ذهنی و شخصی مبتنی بر خوشحالی یا رضایت فرد از عوامل مؤثر بر رفاه، عملکرد جسمی، عاطفی و اجتماعی که در جهت ارتقا یا حفظ توانایی فرد برای بهترین عملکرد و وضعیت ممکن می‌باشد. کیفیت زندگی با تصویری که فرد از خود دارد، نقطه نظرات، مواضع و طرز فکرش درباره زندگی تعریف می‌شود (لوپز[14]، 2009).
 
تحقیقات نشان داده است که الگوهای ارتباطی و میزان ارتباط بین همسران پیش بینی کنندۀ رضایت‌مندی زناشویی و کیفیت بهتر زندگی است (ایمهوند[15]2008، شیلینگ[16] و همکاران 2003، ویکتوریا[17] 2008) و کیفیت ارتباط بین زن و شوهر قوی‌ترین پیش بینی کننده استحکام خانواده است و ارتباط مؤثر به حفظ و نگهداری روابط بین زوج‌ها کمک می‌کند (هالفورد و همکاران، 2007). همه جوامع بالطبع خواستار شادی، سعادت و سلامت روان شناختی اعضای خانواده خود هستند برای رسیدن به این خواسته باید تا آن جا که ممکن است عوامل تأثیرگذار بر سلامت، بهداشت روان و کیفیت زندگی را شناخت. یکی از این عوامل خانواده و نحوۀ ارتباطات اعضای آن با یکدیگر است. 
 
 
فهرست مطالب
چکیده
واژگان کلیدی
مقدمه
ابزار پژوهش
جدول 1: سرفصل محتوای جلسات آموزش مهارت‌های ارتباطی
یافته ها
جدول 2: نتایج تحلیل کواریانس پس آزمون نمرات کیفیت زندگی پس از تعدیل پیش آزمون
جدول3: نتایج تحلیل کواریانس پس آزمون نمرات سلامت جسمی پس از تعدیل پیش آزمون
جدول 4: نتایج تحلیل کواریانس پس آزمون نمرات روابط اجتماعی پس از تعدیل پیش آزمون
جدول 5: نتایج تحلیل کواریانس پس آزمون نمرات سلامت روان پس از تعدیل پیش آزمون
جدول 6: نتایج تحلیل کواریانس پس آزمون نمرات سلامت محیط پس از تعدیل پیش آزمون
بحث و نتیجه‌گیری
منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود فایل-اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی بر بهبود کیفیت زندگی زنان متاهل قمی

 

روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

پایان نامه سلامت روانی کارکنان شهرداری

پایان نامه سلامت روانی کارکنان شهرداری

پایان نامه سلامت روان
پایان نامه سلامت روانی
پایان نامه روانشناسی سلامت
پایان نامه های سلامت روان
پایان نامه درباره سلامت روانی
موضوع پایان نامه روانشناسی سلامت
پایان نامه سلامت روانی کارکنان
پایان نامه سلامت روانی کارمندان
پایان نامه سلامت روانی کارکمندان شهرداری
پایان نامه سلامت روانی کارکنان شهرداری

پایان نامه سلامت روانی کارکنان شهرداری با عنوان نقش حمایت اجتماعی در میزان سلامت روان کارمندان جوان شهرداری تهران می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات 190
حجم 8808 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

توضیحات کامل

پایان نامه سلامت روانی کارکنان شهرداری با عنوان نقش حمایت اجتماعی در میزان سلامت روان کارمندان جوان شهرداری تهران می باشد. با توجه به الگوی وایس و بررسی دیدگاههای متعددی که پیرامون سلامت روان وجود دارند، نقش ابعاد حمایت اجتماعی که وایس آنها را مطرح کرده است، در این دیدگاهها به وضوح دیده می شود. بر طبق نظریه راجرز، نخستین شرط پیدایش شخصیت سالم ، دریافت توجه مثبت نامشروط در دوره شیرخوارگی (یعنی ابراز عشق و محبت مادر بدون در نظر گرفتن چگونگی رفتار کودک) است.کودکی که با چنین احساسی پرورش یابد، در هر شرایطی خود را ارزشمند می داند (شولتس، 1383: ص47) . این نظریه در واقع نشان دهنده ارتباط بعد وابستگی و عاطفی حمایت اجتماعی با سلامت روان است .

 

 

 

 

 

     از دیدگاه مازلو ، اگر چنانچه چهار نیاز سطح پایین (نیازهای جسمانی ، نیازهای ایمنی ، نیازهای محبت و احساس تعلق، نیاز به احترام ) برآورده شود، آنگاه  امکان تحقق خود (کمال نهایی ، کاربرد همه توانایی ها و محقق شدن قابلیتها ) میسر می گردد؛ چنانچه انسان در تلاش خود جهت ارضای این نیاز نهایی با شکست روبرو شود، احساس ناکامی و بیقراری می کند و از لحاظ روانی سالم نخواهد بود (شولتس، 1383: ص95). این دیدگاه رابطه ابعاد وابستگی ،پیوندهای قابل اطمینان با دیگران و انسجام اجتماعی را با سلامت روان تبیین می نماید.

 

 

 

 

 

     فروم ، ویژگی شخصیت سالم (بارور) را داشتن رابطه مسئولانه با دیگران ، عشق ، مشارکت ، توجه، احترام و شناخت می داند (شولتس، 1383: ص83) و آدلر اعتقاد دارد که فرد دارای سلامت روان روابط خانوادگی صمیمی و مطلوبی داشته و جایگاه خودش را در خانواده و گروههای اجتماعی به درستی می شناسد (خدا رحیمی، 1373، ص83) . اعتقاد آلپورت نیز اینست که شخصیت سالم متوجه دیگران است و به هیچ وجه خود مدار نیست.شخص بالغ با کسی یا چیزی فراسوی خود ، فعالانه درگیر است . این شخص می تواند عشق بورزد و خود را در روابط مهرآمیز با دیگران گسترش دهد(شولتس، 1383: ص35) . این دیدگاهها نیز چنان که در بالا اشاره شد، مبین ارتباط ابعاد حمایت اجتماعی (وابستگی،انسجام اجتماعی ، پیوند با دیگران، خود ارزشمندی و فرصت برای رشد و پیشرفت ) با  سلامت روان است.

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

      چکیده .
1    فصل اول:کلیات تحقیق    1
1-1    مقدمه :    1
1-2    بیان مسئله:    2
1-3    انگیزه پژوهشگر:    3
1-4    هدف اصلی تحقیق:    3
1-5    ضرورت و اهمیت تحقیق:    4
2    فصل دوم: ادبیات تحقیق    7
1-2    مقدمه:    7

 

 

2-2    ادبیات نظری تحقیق    7
2-2-1    حمایت اجتماعی    7
2-2-1-1ابعاد و انواع حمایت اجتماعی    9
2-2-1-2منابع حمایت اجتماعی    12
2-2-1-3کارکردهای حمایت اجتماعی    13
2-2-1-4عوامل مؤثردر بهره مندی از حمایت اجتماعی    14
2-2-1-5 نظریه های حمایت اجتماعی    16
1.5.1.2.2تئوری های شکل گیری روابط    16
1.1.5.1.2.2 رویکرد های مبادله و انصاف :    16
    تئوری وابستگی متقابل کلی و تیبات    16
    تئوری انصاف هاتفیلد    17
    مدل سرمایه گذاری راسبالت    18
2.1.5.1.2.2رویکرد رشد مرحله ای رابطه    18
     مدل شکل گیری و گسترش رابطه لوینگر و استوک    19
     تئوری نفوذ اجتماعی آلتمن و تیلور    20
3.1.5.1.2.2رویکرد علی تعاملی.    20
مدل علی تعاملی زوجی…    21
4.1.5.1.2.2رویکرد تقویت    21
مدل شرطی سازی کلاسیک لات و لات:    22
5.1.5.1.2.2رویکرد هماهنگی شناختی    22
    تئوری سازماندهی شناختی هایدر    22
تئوری توازن نیوکامب    23
2.5.1.2.2 تئوری های حمایت اجتماعی    23
1.2.5.1.2.2مدلهای مربوط به میزان تغییر در اندازه و جهت حمایت اجتماعی در دوره های زندگی    24
    تئوری کناره گیری از رابطه    24
    تئوری بانک حمایتی    24
 مدل کمبود.    25
2.2.5.1.2.2مدلهای مربوط به پیامدهای حمایت اجتماعی بر سلامتی    26
مدل تأثیر مستقیم( کلی) حمایت    26
مدل تأثیر غیر مستقیم حمایت( فرضیه سپر/ضربه گیر)    27
3.2.5.1.2.2 مدلهای مربوط به نحوه کسب حمایت اجتماعی بر حسب اولویت در رابطه ، جایگزین های روابط از دست رفته یا توافق در روابط    27
مدل سلسله مراتبی- جبرانی    28
مدل تخصیص وظیفه    28
مدل تخصیص کارکردی    28
مدل هم چینی مناسب استرس و حمایت اجتماعی    29
4.2.5.1.2.2مدلهای مربوط به کاهش یا افزایش حمایت اجتماعی ناشی از تغییر در تعداد پیوندها،عضویت ها و هویت های اجتماعی    30
تئوری انسجام اجتماعی    30
فرضیه انباشت هویتی    31
تئوری شبکه.    31
2-2-2    سلامت روان    40
2-2-2-1عوامل مؤثر بر سلامت روان    41
1.1.2.2.2سن و سلامت روان:    41
جوانان و سلامت روان    42
2.1.2.2.2پایگاه اجتماعی- اقتصادی و سلامت روان    42
3.1.2.2.2شغل و سلامت روان    45
4.1.2.2.2تأهل و سلامت روان    46
2-2-2-2نظریه های سلامت روان    47
1.2.2.2.2سلامت روان از دید گاه جامعه شناسی    47
2.2.2.2.2دیدگاههای روانشناسی:    47
دیدگاه روانکاوی    47
دیدگاه گشتالتی    48
دیدگاه انسان گرایی    48
دیدگاه روانی، اجتماعی،زیستی    49
دیدگاه شناختی:    51
2-3    ادبیات تجربی تحقیق    52
2-3-1    پیشینه تحقیق در ایران(سوابق پژوهشی داخلی)    52
2-3-2    پیشینه تحقیق درکشورهای خارجی (سوابق پژوهشی خارجی)    55
4-2    چارچوب نظری تحقیق    56
2-4-1    فرضیات پژوهش    60

 

 

3    فصل سوم: روش تحقیق    63
3-1    مقدمه :    63
3-2    روش پژوهش    63
3-3    جمعیت مورد مطالعه    64
4-3    روش نمونه گیری و حجم نمونه آماری    66
3-5    واحد پژوهش    67
3-6    روش جمع آوری داده ها    68
3-7    ابزار پژوهش و اعتبار و روایی    68
3-7-1    پرسشنامه حمایت اجتماعی کاترونا و راسل:    68
3-7-2    پرسشنامه سلامت عمومي گلدبرگ:    71
8-3    روش تجزیه و تحلیل داده ها    74
3-9    تعاریف مفاهیم اصلی پژوهش    74
3-9-1    جوان    74
3-9-2    حمایت اجتماعی    75
3-9-3    سلامت روان:    80
نشانه هاي جسماني(شکایات جسمانی)    81
اضطراب و بي خوابي     82
اختلال در کارکرد اجتماعی    83
افسردگی    84
3-9-4    ميزان تحصيلات    85
3-9-5    ميزان درآمد ماهيانه    85
3-9-6    جنس    86
3-9-7    وضعیت تاهل    86

 

4    فصل چهارم:تجزیه وتحلیل اطلاعات    89
4-1    مقدمه    89
4-2    آمار توصیفی    90
4-2-1    توزیع فراوانی جنسیت    90
4-2-2    توزیع فراوانی سن    91
4-2-3    توزیع فراوانی تحصیلات    92
4-2-4    توزیع فراوانی وضعیت تاهل    94
4-2-5    توزیع فراوانی درآمد    95
4-2-6    توزیع فراوانی وضعیت استخدامی    96
4-2-7    توزیع فراوانی سمت شغلی    98
4-2-8    توزیع فراوانی پایگاه اقتصادی و اجتماعی    99
4-2-9    توزیع فراوانی پیوند قابل اطمینان با دیگران    100
4-2-10    توزیع فراوانی وابستگی.    102
4-2-11    توزیع فراوانی راهنمایی و اطلاعات.    103
4-2-12    توزیع فراوانی فرصت برای رشد و پرورش    104
4-2-13    توزیع فراوانی انسجام اجتماعی    106
4-2-14    توزیع فراوانی اطمینان از ارزشمندی    107
4-2-15    توزیع فراوانی حمایت اجتماعی    108
4-2-16    توزیع فراوانی نشانه های جسمانی    110
4-2-17    توزیع فراوانی اضطراب و بی خوابی    111
4-2-18    توزیع فراوانی اختلال در کارکرد.    112
4-2-19    توزیع فراوانی افسردگی.    114
4-2-20    توزیع فراوانی سلامت روان.    115
4-3    آمار استنباطی    116
4-3-1    بررسی فرضیه شماره یک    116
4-3-2    بررسی فرضیه شماره دو    140
4-3-3    بررسی فرضیه شماره سه    142
4-3-4    بررسی فرضیه شماره چهار    145
4-3-5    بررسی فرضیه شماره پنج    148
4-3-6    بررسی فرضیه شماره شش    151
4-3-7    بررسی فرضیه شماره هفت    155
4-3-8    بررسی فرضیه شماره هشت    157

 

 

5    فصل پنجم: نتیجه گیری وپیشنهادات    162
5-1    مقدمه:    162
5-2    نتایج پژوهش    162
5-2-1    نتایج به دست آمده از فرضیه شماره یک    162
5-2-2    نتایج به دست آمده از فرضیه شماره دو    163
5-2-3    نتایج به دست آمده از فرضیه شماره سه    164
5-2-4    نتایج به دست آمده از فرضیه شماره چهار    165
5-2-5    نتایج به دست آمده از فرضیه شماره پنج    166
5-2-6    نتایج به دست آمده از فرضیه شماره شش    167
5-2-7    نتایج به دست آمده از فرضیه شماره هفت    167
5-2-8    نتایج به دست آمده از فرضیه شماره هشت    168
3-5    پیشنهادات پژوهش    169
5-3-1    پیشنهادات کاربردی    169
5-3-2    پیشنهادات پژوهشی    171
5-4    محدودیتهای پژوهش    171

    پیوست های تحقیق.127

 منابع فارسی.128
منابع لاتین130

پرسشنامه 131
     چکیده انگلیسی.136

 

 

 

فهرست اشکال:
شکل ‏2 1 طیف شکل گیری و گسترش رابطه لوینگر و اسنوک    15
شکل ‏2 2 مراحل رشد رابطه آلتمن و تیلور    15
شکل ‏2 3 مدل کمبود    19
شکل ‏2 4مدل تأثیر مستقیم    20
شکل ‏2 5 مدل هم چینی مناسب استرس و حمایت اجتماعی کاترونا    22
شکل ‏2 6 مدل انسجام اجتماعی دورکیم    23
شکل‏2 7 تیپولوژی مبادلاتی پیوندهای قوی و ضعیف اسپینوزا (1999)    29
شکل ‏2 8 ابعاد سلامت    29
 شکل 2-9 مدل نظري اثر گذاري متغيرهاي مستقل (ابعاد حمايت اجتماعي ، تأهل و پايگاه اقتصادي – اجتماعي) بر متغير وابسته (سلامت روان).43

 

 

 

فهرست جداول:
‏3 1تعداد شاغلین در مناطق شهرداری تهران و درصد جوانی جمعیت به تفکیک مناطق    47
‏3 2پایایی مقیاس کاترونا و راسل در نژادها و کشورهای گوناگون(زکی ،1387)    50
‏3 3 پایایی به دست آمده در پژوهش    51
‏3 4ضرایب همبستگی ابعاد شش گانه حمایت اجتماعی    51
‏3 5 پایایی به دست آمده در پژوهش    52
‏1 1 ضرایب همبستگی خرده مقیاس های سلامت روان.53
‏4  1 توزیع درصد فراوانی جنسیت    66
‏4 2 توزیع درصد فراوانی سن    67
‏4 3 توزیع درصد فراوانی تحصیلات    68
‏4 4 توزیع درصد فراوانی وضعیت تاهل    69
‏4 5 توزیع فراوانی درآمد    .70
‏4 6 توزیع درصد فراوانی وضعیت استخدامی    71
‏4 7 توزیع درصد فراوانی سمت شغلی    72
4 8 توزیع درصد فراوانی پایگاه اقتصادی و اجتماعی    73
‏4 9 توزیع درصد فراوانی پیوند قابل اطمینان با دیگران    74
‏4 10 توزیع درصد فراوانی وابستگی    75
‏4 11 توزیع درصد فراوانی راهنمایی و اطلاعات    76
‏4 12 توزیع فراوانی فرصت برای رشد و پرورش    77
‏ 4 13 توزیع درصد فراوانی انسجام اجتماعی    78
‏4 14 توزیع درصد فراوانی اطمینان از ارزشمندی    79
‏ 4 15 توزیع درصد فراوانی حمایت اجتماعی    80
‏4 16 توزیع درصد فراوانی نشانه های جسمانی    81
‏4 17توزیع درصد فراوانی اضطراب و بی خوابی    82
‏4 18 توزیع درصد فراوانی اختلال در کارکرد    83
‏ 4 19 توزیع فراوانی افسردگی    84
‏ 4 20 توزیع درصد فراوانی سلامت روان    85
‏4 21 ضرایب همبستگی و تبیین برای رابطه بین میزان حمایت اجتماعی با میزان سلامت روان    86
‏4 22 آماره رگرسیونی و برازش مدل رگرسیونی (سهم میزان حمایت اجتماعی در سلامت روان)    86
‏4 23 رابطه بین میزان حمایت اجتماعی و میزان سلامت روان    87
‏4 24ضرایب همبستگی و تبیین برای رابطه بین میزان وابستگی با میزان سلامت روان    88
‏4 25 آماره رگرسیونی و برازش مدل رگرسیونی (سهم میزان وابستگی در سلامت روان)    89
‏4 26 رابطه بین میزان وابستگی و سلامت روان    90
‏4 27ضرایب همبستگی و تبیین برای رابطه بین میزان راهنمایی و اطلاعات با میزان سلامت روان    91
‏4 28 آماره رگرسیونی و برازش مدل رگرسیونی( سهم میزان راهنمایی و اطلاعات در سلامت روان)    91
‏4 29 رابطه بین میزان راهنمایی و اطلاعات و میزان سلامت روان    92
‏4 30 ضرایب همبستگی و تبیین برای رابطه بین میزان فرصت برای رشد و پرورش با میزان سلامت روان    93
‏4 31 رابطه بین میزان فرصت برای رشد و پرورش با میزان سلامت روان    94
‏4 32 ضرایب همبستگی و تبیین برای رابطه بین میزان انسجام اجتماعي با میزان سلامت روان    95
‏4 33 آماره رگرسیونی و برازش مدل رگرسیونی( سهم میزان انسجام اجتماعی در سلامت روان)    95
‏4 34 رابطه بین میزان انسجام اجتماعي با میزان سلامت روان    96
‏4 35 ضرایب همبستگی و تبیین برای رابطه بین میزان اطمینان از ارزشمندی با میزان سلامت روان    97
‏4 36 آماره رگرسیونی و برازش مدل رگرسیونی( سهم میزان اطمینان از ارزشمندی در سلامت روان)    98
‏4 37 رابطه بین میزان اطمینان از ارزشمندی با میزان سلامت روان    99
‏4 38 ضرایب همبستگی و تبیین برای رابطه بین میزان پیوند قابل اطمینان با دیگران با میزان سلامت روان    100
‏4 39 آماره رگرسیونی و برازش مدل رگرسیونی(سهم میزان پیوند قابل اطمینان با دیگران در میزان سلامت روان)    100
‏4 40رابطه بین میزان پیوند قابل اطمینان با دیگران با میزان سلامت روان    101
‏4 41 ميانگين میزان سلامت روان پایگاههای اقتصادی – اجتماعی    102
‏4 42 مقایسه پایگاههای اقتصادی و اجتماعی از نظر میزان سلامت روان    103
‏4 43 رابطه بین پایگاههای اقتصادی – اجتماعی با میزان سلامت روان    103
‏4 44 ميانگين میزان سلامت روان وضعیتهای تاهل    104
‏4 45 مقایسه وضعیت های تأهل از نظر میزان سلامت روان    105
‏4 46 رابطه بین وضعیتهای تاهل و میزان سلامت روان    105
‏4 47 ميانگين میزان حمایت اجتماعی وضعیتهای تاهل    106
‏4 48 مقایسه وضعیت های تأهل از نظر میزان حمایت اجتماعی    107
‏4 49 رابطه بین وضعیتهای تاهل و میزان حمایت اجتماعی    107
‏4 50 ضرایب همبستگی و تبیین برای ارتباط بین میزان حمایت اجتماعی با میزان افسردگی    108
‏4 51 آماره رگرسیونی و برازش مدل رگرسیونی( سهم میزان حمایت اجتماعی در افسردگی)    109
‏4 52 رابطه بین میزان حمایت اجتماعی با میزان افسردگی    110
‏4 53 ضرایب همبستگی و تبیین برای رابطه بین میزان حمایت اجتماعی با میزان اختلال کارکرد اجتماعی    111
‏4 54 آماره رگرسیونی و برازش مدل رگرسیونی( سهم میزان حمایت اجتماعی در اختلال کارکرد اجتماعی)    111
‏4 55 رابطه بین میزان حمایت اجتماعی با میزان اختلال کارکرد اجتماعی    112
‏4 56 ضرایب همبستگی و تبیین برای رابطه بین میزان حمایت اجتماعی با میزان نشانه های جسمانی    113
‏4 57 رابطه بین میزان حمایت اجتماعی با میزان نشانه های جسمانی    114
‏4 58 ضرایب همبستگی و تبیین برای رابطه بین میزان حمایت اجتماعی با میزان اضطراب و بی خوابی    115
‏4 59 آماره رگرسیونی و برازش مدل رگرسیونی( سهم میزان حمایت اجتماعی در اضطراب و بی خوابی)    115
4-60رابطه بین میزان حمایت اجتماعی با میزان اضطراب و بی خوابی116

 

 

فهرست نمودارها:
‏4  1 توزیع درصد فراوانی جنسیت    66
‏4 2 توزیع درصد فراوانی سن    67
‏4 3 توزیع درصد فراوانی تحصیلات    68
‏4 4 توزیع درصد فراوانی وضعیت تاهل    69
‏4 5 توزیع فراوانی درآمد    70
‏4 6 توزیع درصد فراوانی وضعیت استخدامی    71
‏4 7 توزیع درصد فراوانی سمت شغلی    72
‏4 8 توزیع درصد فراوانی پایگاه اقتصادی و اجتماعی    73
‏4 9 توزیع درصد فراوانی پیوند قابل اطمینان با دیگران    74
‏4 10 توزیع درصد فراوانی وابستگی    75
‏4 11 توزیع درصد فراوانی راهنمایی و اطلاعات    76
‏4 12 توزیع فراوانی فرصت برای رشد و پرورش    77
‏4 13 توزیع درصد فراوانی انسجام اجتماعی    78
‏4 14 توزیع درصد فراوانی اطمینان از ارزشمندی    79
‏4 15 توزیع درصد فراوانی حمایت اجتماعی    80
‏4 16 توزیع درصد فراوانی نشانه های جسمانی    81
‏4 17توزیع درصد فراوانی اضطراب و بی خوابی    82
‏4 18 توزیع درصد فراوانی اختلال در کارکرد    83
‏4 19 توزیع فراوانی افسردگی    84
‏ 4 20 توزیع درصد فراوانی سلامت روان    85
‏4 21رابطه بین میزان حمایت اجتماعی و میزان سلامت روان    88
‏4 22رابطه بین میزان وابستگی و سلامت روان    90
‏4 23 رابطه بین میزان راهنمایی و اطلاعات و میزان سلامت روان    93
‏4 24 رابطه بین میزان فرصت برای رشد و پرورش با میزان سلامت روان    94
‏4 25 رابطه بین میزان انسجام اجتماعي با میزان سلامت روان    97
‏4 26 رابطه بین میزان اطمینان از ارزشمندی با میزان سلامت روان    99
‏4 27 رابطه بین میزان پیوند قابل اطمینان با دیگران با میزان سلامت روان    102
‏4 28 رابطه بین پایگاههای اقتصادی – اجتماعی با میزان سلامت روان    104
‏4 29 رابطه بین وضعیتهای تاهل و میزان سلامت روان    106
‏4 30 رابطه بین وضعیتهای تاهل و میزان حمایت اجتماعی    108
‏4 31 رابطه بین میزان حمایت اجتماعی با میزان افسردگی    110
‏4 32 رابطه بین حمایت اجتماعی با میزان اختلال کارکرد اجتماعی    113
‏4 33 رابطه بین میزان حمایت اجتماعی با میزان نشانه های جسمانی    114
‏4 34 رابطه بین میزان حمایت اجتماعی با میزان اضطراب و بی خوابی    117


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود فایل-پایان نامه سلامت روانی کارکنان شهرداری

 

روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

ارزیابی عملکرد پلیس در ایجاد احساس امنیت کوه پیمایان شمال شهر تهران

ارزیابی عملکرد پلیس در ایجاد احساس امنیت کوه پیمایان شمال شهر تهران

ارزیابی عملکرد
پایان نامه ارزیابی عملکرد پلیس
ارزیابی عملکرد پلیس در ایجاد احساس امنیت
شاخص های احساس امنیت اجتماعی
شاخص های امنیت اجتماعی
مولفه های امنیت اجتماعی
عوامل موثر بر احساس امنیت
پایان نامه احساس امنیت اجتماعی
پایان نامه امنیت روانی
ارزیابی عملکرد پلیس در ایجاد احساس امنیت کوه پیمایان شمال شهر تهران

هدف از این پروپوزال ارزیابی عملکرد پلیس در ایجاد احساس امنیت کوه پیمایان شمال شهر تهران بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات 145
حجم 212 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم اجتماعی

ارزیابی عملکرد پلیس در ایجاد احساس امنیت کوه پیمایان شمال شهر تهران

 

 

 

 

 

 

هدف از این پژوهش ارزیابی عملکرد پلیس در ایجاد احساس امنیت کوه پیمایان شمال شهر تهران بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد

 

 

چکیده : 
احساس امنیت یکی از ابعاد اساسی مفهوم امنیت درمعنای کلی آن است. وجود امنیت در فضاهای مختلف اجتماعی مانند مسیرهای کوه پیمایی یکی از شرایط ضروری حضور مردم در این مکان‌هاست. نیروی انتظامی متعهد به فراهم کردن شرایط لازم برای حضور مردم در این مکان‌هاست و تلاش دارد تا با کاستن از عوامل ایجاد ناامنی، رضایت خاطر شهروندان را فراهم نماید.

 

 

این پژوهش، به ارزیابی عملکرد پلیس در افزایش احساس امنیت کوه‌پیمایان شمال شهر تهران درسال 1392 پرداخته است. این تحقیق با روش پیمایشی و با کمک ابزار پرسشنامه اجرا شد. تعداد نمونة 384 نفر از مراجعان به پنج مسیر مهم‌ترکوه‌پیمایی شمال تهران (داراباد، دربند، درکه، توچال و جمشیدیه) مشخص و در یک روز خاص از درون هر مسیر 77 نفر به روش طبقه‌ای انتخاب شدند و پرسشنامه تکمیل گردید. پس از جمع‌بندی داده‌های خام، از روش‌های آمار توصیفی برای بررسی ویژگی‌های جامعه آماری و روش‌های استنباطی برای تحلیل فرضیة‌ها استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان داد که بین اقدام‌های پلیس در سطح کوهستان و میزان احساس امنیت کوه‌پیمایان، میزان حضور کوه‌پیمایان در سطح کوهستان و میزان کاهش حضور مجرمان در سطح کوهستان، ارتباط معناداری وجود دارد.

 

 

 

 

بیان مسئله
از آغاز زندگی انسان در گیتی و ایجاد تمدن های مختلف، امنیت از عناصر اصلی نیازهای انسان محسوب شده و با پیشرفت انسان ها و متمدن شدن جوامع امنیت و اهمیت آن به قدری افزایش یافته است که به تعبیر برخی، کار ویژه بی بدیل حکومت ها در جوامع مدرن امروزی و عصر مدرنیته، ایجاد و حفظ امنیت در معنای وسیع آن است.  امنیت در مفهوم عینی آن ، فقدان تهدید علیه ارزشهاست و در مفهوم ذهنی، به معنای فقدان احساس ترس از این است که چنین ارزشهایی مورد حمله قرار گیرد. امنیت اجتماعی توانایی جامعه در دفاع از خصوصیات و ویژگیهای اساسی خود در برابر تغییرات و تهدیدات واقعی و احتمالی است. نا امنی اجتماعی زمانی مطرح می شود که جوامع احساس می کنند هویتشان در خطر است(ووچتیتی،2000ص2).امنیت یکی از نیازهای اساسی انسان و جامعه است سیاست ها، استراتژی ها، هزینه های اجتماعی، در جهت تامین امنیت هستند. یکی از شاخه های مهم مدنیت، امنیت است. (میرزمانی، 1378)

 

 

       رشد جامعه و خودشکوفایی آن متکی بر سرمایه های انسانی،مادی و اجتماعی شهروندان است و این سرمایه ها جهت رشد و شکوفایی هرچه بیشتر نیازمند امنیت ایمنی و احساس امنیت می باشند. بی تردید آنگاه که روح و جسم شهروندان یک جامعه در آرامش و آسودگی خاطر باشد، تمامی قوای ذهنی و جسمی آنها معطوف بر خود شکوفایی مادی و معنوی می گردد. بنابراین به میزانی که امنیت در حوزه فردی و اجتماعی قوام یافته و استقرار می یابد، به همان میزان شادابی، سرزندگی و پویایی در افراد و گروه های اجتماعی تبلور یافته و احساس امنیت جلوه گر می شود.(پور موذن، 1383ص11). مهمتر از خود امنیت، موضوع احساس امنیت است. احساس امنیت پدیده روانشناختی- اجتماعی است که دارای ابعاد و زوایای گوناگونی است این احساس ناشی از تجربه های مستقیم و غیر مستقیم افراد از شرایط و اوضاع محیط پیرامونی است و افراد مختلف آن را به اشکال مختلف تجربه می کنند. منابع تامین کننده احساس امنیت برای آحاد و گروههای مختلف جامعه نیز متفاوت از همدیگر است و این منابع در سه سطح کلان-میانی و خرد اثرگزار است. درسطح کلان ساختار کلی جامعه و ایمن بوده از جنگ، قحطی، سیل و زلزله و در سطح میانی عملکرد پلیس، قوه قضاییه،  نظام پولی، بهره وری اقتصادی و در سطح خرد روابط افراد جامعه در حوزه های کاری- تحصیلی، همسایگان اقوام، مشاهدات روزانه افراداز پدیده های مختلف چون: سرقت،نزاع، قتل تجاوز و… احساس امنیت را تشکیل می دهد.

 

 

      از جمله حوزه های مهم زندگی افراد که متاثر از وجود احساس امنیت است، اوقات فراغت و استراحت می باشد به موازات رشد شهرنشینی مولفه های جدیدی به وجود آمده و برخی از مفاهیم در رفتارهای اجتماعی به عنوان محصول و فرآورده زندگی شهری نوین درجامعه شناسی و رفتارشناسی مطرح شده است که یکی از این مولفه ها،اوقات فراغت می باشد دولت ها و نمادهای قانونی و حکومتی سعی می کنند فضایی را فراهم کنند که در این فضا شهروندانشان، به دور از دغدغه های روزانه در موقعیتی قرار گیرند که با استفاده صحیح از اوقات فراغت خود در زمان کار بهترین بهره وری را داشته و بتوانند با نیروی مضاعفی خدمت نمایند. 

 

 

      در کشور ما نیز، توجه به اوقات فراغت مردم، جزء برنامه های دولت مردان قرار گرفته و در این عرصه نیروی انتظامی سعی دارد با کمک پلیس مستقر در دامنه جنوبی رشته کوه البرز مشرف به شهر تهران و حضور  این واحد در محورهای هشت گانه(دربند-درکه-داراباد- جمشیدیه- توچال- پرواز- کوهساروابشار) امنیت مردم را تامین کند و فضایی را فراهم کند تا کوه پیمایان بتوانند به بهترین صورت ممکن از اوقات فراغت خود بهره برند. از آنجایی که وجود امنیت و احساس امنیت در فضاهای مختلف مانند مسیرهای کوهستانی شمال تهران یکی از شرایط ضروری حضور مردم در این مکان ها است، محقق را بر این داشت که به این موضوع بپردازد و با فراهم کردن شرایط لازم برای حضور مردم در این گونه مکان ها و با کم کردن عوامل ایجاد ناامنی، رضایت خاطر کوه پیمایان عزیز را فراهم کند.        

 

 

                                                                                           
بنابر این با توجه به مطالب فوق، پژوهش حاضر درصدد پاسخگویی به سؤالات زیر می باشد:

1-2-1سوال اصلی
عملکرد پلیس تا چه اندازه توانسته احساس امنیت کوه پیمایان مراجعه کننده به محورهای کوهستانی شمال شهر را افزایش دهد؟

 

1-2-2 سوالات فرعی
1-عملکرد پلیس تا چه اندازه توانسته از حضور بزهکاران در محورهای کوهستانی شمال شهر بکاهد؟
2-عملکرد پلیس تا چه اندازه توانسته بر میزان حضور کوه پیمایان در محورهای کوهستانی شمال شهر بیفزاید؟
3-چه راهکارهایی را می توان به منظور افزایش احساس امنیت کوه پیمایان مراجعه کننده به محورهای کوهستانی شهر تهران ارائه داد؟

 

 

 

 

همیت و ضرورت تحقیق
امنیت را می توان از ضروریاتی دانست که از روزهای اولیه تشکیل جوامع بشری با انسان بوده است.  قرآن از جمله اهداف ایجاد برقراری حکومت و فراتر از آن استقرار حاکمیت خداوند را امنیت دانسته و وعده داده است.(سوره نور، آیه55)     تحقیقات نشان می دهد که امنیت هر جامعه قبل از هر چیز به احساس امنیت در آن جامعه بستگی دارد و هر زمان که میزان احساس امنیت در جامعه تغییر پیدا می کند،امنیت نیز به همان نسبت تقویت یا تضعیف می گردد. بر این اساس احساس امنیت نقش مهم و حیاتی در کاهش یا افزایش امنیت دارد. (لرنی، 1383)    

 

 

احساس امنیت اگرچه با میزان جرم و ضریب امنیتی موجود در جامعه ارتباط دارد، ولی به عوامل دیگر نیز بستگی دارد که از جمله آنها می توان به قدرت و عملکرد پلیس و نحوه مجازات  مجرمین و… اشاره نمود.(فرانک عربی، 1382)    از آنجایی که عمده ترین مضامینی که از طریق شهروندان به عنوان احساس امنیت مطرح می شود با امنیت اجتماعی مرتبط می باشد، لذا بررسی روند افزایش یا کاهش این احساس در بین شهروندان و در مقاطع مختلف و تهیه و اجرای برنامه های مبتنی بر این بررسی ها برای ارتقای احساس امنیت اقدامی ضروری و برای تصمیم گیری در سیستم های امنیتی بسیار حائز اهمیت می باشد.از طرف دیگر، در قانون ناجا و بر اساس مواد 3و4 آن هدف از تشکیل نیروی انتظامی "استقرار نظم و امنیت و آسایش عمومی و فردی" دانسته شده است.

 

 

 یکی از عرصه هایی که  زندگی روزمره را باز نمایی می کند و قدرت مقاومت را در زندگی انسان ها به نمایش می گذارد، عرصه فراغت است. فراغت عرصه ای است که اختیار و آزادی انسان ها در آن عرصه بیشتر قابل اعمال است.از این روست که گفته اند فراغت می تواند فرهنگ ایجاد کند و هویت افراد را آشکار سازد. در جامعه ما پاسخگویی بسیاری از افراد در قبال مساله اوقات فراغت،به صورت حضور در کوه ها و مناطق مرتفع و خوش آب و هوا می باشد. اما از آنجایی که اینگونه مناطق به صورت بالقوه نمی توانند پذیرای افراد باشند و حضور افراد در آنها نیاز به پیش شرط هایی دارد، احساس امنیت به خصوص در مورد مردم تهران با جمعیتی بیش از 10 میلیون نفر و پایتخت کشور پهناور ایران نکته قابل توجهی است و از سوی دیگر اهمیت مساله امنیت در زندگی اجتماعی انسان، به اندازه ای است که در صورت فقدان امنیت انسان ها نمی توانند به سادگی وارد فضاهای اجتماعی گوناگون همچون اماکن تفریحی و ورزشی شوند و به همین دلیل در استفاده مطلوب و مفید از اوقات فراغت خود دچار مشکل می شوند. به عبارت دیگر در صورتی که انسان ها در زمینه استفاده از اوقات فراغتشان با مشکلی مواجه شوند، این مشکل به عرصه کار آنها نیز تسری پیدا می کند و از میزان بازدهی آنان می کاهد و نیز ضرورت این تحقیق از اینجا ناشی می شود که مطالعه علمی ارتباط بین جنبه های متفاوت عملکرد این نیروها با میزان اثرات آن بر احساس امنیت می تواند تا حدودی بیانگر قوت و ضعف عملکرد این نیرو باشد و راه را برای اداره بهتر امور فراهم نماید. نکات فوق نشان دهنده این امر است که تحقیق در زمینه شناخت و سنجش افکار عمومی،استفاده از یافته های آن در تدوین استراتژی ها، وضع سیاست ها، تعیین اهداف و برنامه ها و همچنین در شیوه و ابزارهای تامین و حفظ امنیت اجتماعی در قلمرو کاری و سازمانی نیروی انتظامی تا چه حد ضرورت و اهمیت دارد. 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
ارزیابی عملکرد پلیس در ایجاد احساس امنیت کوه پیمایان شمال شهر تهران

 

فصل اول:کلیات تحقیق    8
مقدمه    8
1-1 بیان مسئله    11
1-2 سوالات تحقیق    13
1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق    14
1-4 اهداف تحقیق    16

 

فصل دوم:  ادبیات تحقیق    17
تعاریف    18
2-1 امنیت واحساس آن    18
2-1-1تعریف امنیت    18
2-1-2مفهوم لغوی و اصطلاحی امنیت    20
2-1-4 قرآن وامنیت    23
2-1-5 ولایت وامنیت    23
2-1-6 فقه واجتهاد وامنیت    24
2-1-7  احساس امنیت    26
2-1-8 تعریف لغوی احساس امنیت    27
2-1-9 تعاریف مفهوم احساس امنیت    28
2-1-10 جایگاه مفهومی احساس امنیت    28
2-1-11 نیازبه امنیت و احساس امنیت    30
2-1-12 امنیت واحساس آن در فرهنگ دینی    31
2-1-13 شاخص ها و مولفه های احساس امنیت    32
2-1-14 نشانه های تقابلی احساس امنیت    33
2-1-15 امنیت قابل قبول واحساس امنیت    35
2-1-16 عوامل موثر بر احساس امنیت    35
2-1-17 اقدامات و راه کارهای افزایش احساس امنیت    38
2-1-18 پیامد های احساس امنیت وناامنی    38
2-2 پلیس    40
2-2-1 تعاریف لغوی پلیس    40
2-2-2 تعاریف مفهومی پلیس    40
2-2-3 تعاریف قانونی پلیس (تعریف پلیس براساس قانون)    42
2-2-4 تعریف کارکردی پلیس    43
2-2-5 تعدد وتنوع وظایف پلیسی    44
2-2-6 پلیس و امنیت    44
2-2-7 پلیس ونفوذ اجتماعی    45
2-2-8 پلیس وانواع رویکردها    46
2-2-9 پلیس و رویکرد جامعه محوری    46
2-2-10 ارتباط پلیس با جامعه    47
2-2-11 پلیس و اخلاق حرفه ای    48
2-3 کوهستان    49
2-3-1 کوهستان ایران    49
جدول 2-1: مشخصات جان پناها    53
2-3-2 رود دره ها    55
1-رود دره دربند    55
2-رود دره دارآباد    55
3-رود دره گلاب دره    56
4-رود دره ولنجک    56
5-رود دره درکه    56
6-رود دره کلک چال    57
2-3-3 ضرورت حضور پلیس در کوهستان    57
2-3-4 پلیس و سابقه تشکیل آن درکوهستان    58
2-3-5 وظایف پلیس در کوهستان    59
2-3-6 جرائم کوهستان    59
2-3-7 آموزش    59
2-3-8 تجهیزات و امکانات    60
2-3-9 پلیس وگشت پیاده کوهستان    60
2-4  ادبیات نظری    61
2-4-1 پیشینه تحقیق    61
2-4-2 چارچوب نظری تحقیق    67
2-4-3 دیدگاهها ونظریه های امنیت    68
نظریه مالر    68
نظریه ویور    70
نظریه مازلو    71
شکل 2-1: هرم نیاز های مازلو    72
نظریه چلبی    72
2-4-4 برخی از نظریه های روانشناسی مربوط به احساس امنیت    73
نظریه گوردن الپورت     73
نظریه کارن هورنای    74
نظریه اریک فرروم     75
2-4-5 تئوریهای امنیت    75
تئوری پنجره های شکسته    75
مراقبت وتنبیه (تولد زندان)    76
تئوری های پیشگیری وضعی از جرم    77
نظریه فضای قابل دفاع    80
نظریه فعالیت روزمره    81
مراقبت از محله    81
گشت زنی شهروندان    82
استراتژی های تغییر محیطی    82
پروژه نورپردازی خیابان ها    82
کاهش جاذبه آماج ها    83
حذف آماج های جرم    83
تقلیل وسوسه ها    83
گشت زنی های پلیس    84
اطلاع رسانی وهشدارهای پلیسی    84
2-4-6 جمع بندی چهارچوب نظری    84
2-4-7 فرضیه های تحقیق    86
2-4-8 مدل مفهومی وتحلیلی تحقیق    86
جدول 3-6 تحلیلی تحقیق    87

 

 

فصل سوم:روش شناسی تحقیق    88
مقدمه    89
3-1 تعاریف نظری و عملیاتی تحقیق    89
3-1-1 متغیرهای وابسته    90
– احساس امنیت    90
جدول 3-1: گویه های احساس امنیت    90
– میزان حضور خلافکاران در سطح کوهستان    91
جدول 3-2: گویه های حضور بزهکاران    91
– میزان حضور مردم در سطح کوهستان    92
جدول 3-3: گویه های حضور کوه پیمایان    92
3-1-2 متغیر مستقل    93
*گویهای سنجش عملکرد پلیس    94
جدول 3-4: گویه های سنجش عملکرد پلیس    94
3-2 نوع وروش تحقيق    94
3-3 روش  گردآوری اطلاعات    96
ابزار گردآوری و سنجش اطلاعات    96
3-4  قلمرو مکانی و زمانی تحقیق    97
3-5 جامعه آماري تحقیق    97
3-6 روش نمونه گیری و تعیین حجم نمونه    98
3-7  روایی ابزار سنجش    98
3-8 پایایی ابزار سنجش    99
جدول 3-5: پایایی پرسشنامه    99
3-9 شیوه مستند سازی    100
3-10 روش های تجزیه و تحلیل داده ها    100

 

 

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده    101
مقدمه    102
4-1 ویژگیهای جمعیت شناختی    102
جدول 4-1: توزیع نمونه بر اساس سن    103
نمودار 4-1: توزیع نمونه بر اساس سن    104
جدول4-2. توزيع فراواني نمونه بر اساس جنسیت    104
نمودار 4-2: توزيع نمونه بر حسب جنسیت    105
جدول4-3. توزيع فراواني نمونه بر حسب وضعیت تأهل    105
نمودار 4-3: نمايش توزيع درصدي نمونه بر حسب وضعیت تأهل    106
4-1-4 وضعیت تحصیلات    106
جدول4-4.توزيع فراواني نمونه بر حسب تحصیلات    106
نمودار4-4: نمايش توزيع جامعه نمونه بر حسب تحصیلات    107
4-1-5 تعداد دفعات حضور در کوهستان    107
جدول4-5. توزيع فراواني نمونه بر حسب تعداد دفعات حضور    108
نمودار 4-5: نمايش توزيع درصدي نمونه بر حسب تعداد دفعات حضور    108
4-1-6 مدت حضور در کوهستان    109
جدول4-6. توزيع فراواني نمونه بر حسب زمان(ساعت) حضور در هر مراجعه    109
نمودار4-6: نمايش توزيع درصدي نمونه بر حسب زمان حضور    109
4-1-7 ایام مراجعه به کوهستان    110
جدول4-7. توزيع فراواني اوقات مراجعه    110
نمودار شماره4-7: نمايش توزيع فراواني ایام مراجعه    110
4-1-8 همراهان کوه پیمایان    111
جدول4-8. توزيع فراواني همراهان کوه پیمایان    111
نمودار شماره4-8: نمايش توزيع فراواني همراهان کوه پیمایان    112
4-2 تجزیه و تحلیل فرضیات پژوهش    112
4-2-1 فرضیه اصلی    112
جدول 4-9: آزمون نرمال بودن متغیرها    112
جدول 4-10: آزمون همبستگی در مورد الویت مؤلفه های تأثیر حضور پلیس    113
4-2-2 فرضیه های فرعی    114
جدول 4-11: آزمون t تک نمونه ای در مورد تأثیر عملکرد پلیس بر حضور کوه پیمایان    114
جدول 4-12: آزمون t تک نمونه ای در مورد تأثیر عملکرد پلیس بر حضور بزهکاران    115
جدول 4-13: آزمون فریدمن در مورد الویت مؤلفه های تأثیر حضور پلیس    115

 

 

 

فصل پنجم:            نتیجه گیری           و پیشنهادها    117
5 -1خلاصه و نتیجه گیری    118
5-1-1 نتایج  توصیفی    119
5-1-2 نتایج استنباطی    121
5-2 راهکارها و پیشنهادها    122
5-3 پیشنهادهای پژوهشی    124
5-4محدودیت های تحقیق    125
منابع    125
پیوست ها   وضمائم    129

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود فایل-ارزیابی عملکرد پلیس در ایجاد احساس امنیت کوه پیمایان شمال شهر تهران

 

روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

بررسی رابطه بین عزت نفس و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختران دبیرستان در شهر تبریز

بررسی رابطه بین عزت نفس و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختران دبیرستان در شهر تبریز

عزت نفس دانش‌آموزان دختران دبیرستانی
پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختران دبیرستانی
رابطه عزت نفس با پیشرفت تحصیلی
تاثیر عزت نفس بر پیشرفت تحصیلی
تاثیر عزت نفس بر پیشرفت تحصیلی دختران دبیرستانی
پایان نامه ارتباط عزت نفس با پیشرفت تحصیلی
بررسی رابطه بین عزت نفس و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختران دبیرستان در شهر تبریز

با توجه به اهمیت این مقوله و تأثیر آن بر تمام شئون زندگی شخصی، در صدد پاسخ به این سوال هستیم که آیا عزّت نفس بر پیشرفت تحصیلی دختران دبیرستانی تأثیر دارد یا خیر؟

مشخصات فایل

تعداد صفحات 142
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی

بررسی رابطه بین عزت نفس و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختران دبیرستان در شهر تبریز

 
*پرسشنامه عزّت نفس کوپراسمیت بصورت رایگان ضمیمه شد!
 
مقدمه
      هر جامعه ای برای پیشرفت خود نیازمند شناسایی استعدادهای فرزندان خود می باشد که با صرف سرمایه های لازم این تواناییهای خدادادی و ذاتی پرورانده می شود تا به حداکثر فعلیت خود برسد، در این راستا نهاد آموزش و پرورش در زمینه تعلیم و تربیت فرزندان بیشترین مسؤولیت را بعد از خانواده عهده دار می باشد.با توجه به اینکه درصد زیادی از جامعه ی ما را نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند و در واقع  سیاست گذاران دهه های آینده کسانی هستند که امروزه در مرحله ی نوجوانی و جوانی به سر می برند، اگر بخواهیم در آینده ای نه چندان دور جوانانی داشته باشیم که توانمند بوده و در مقابل مشکلات سر تعظیم فرود نیاورند و با مشکلات به مبارزه پرداخته و به حل آن مبادرت ورزند و در جهت رشد و توسعه گام بردارند، امروزه باید آنان را دریابیم و عواملی را که سعادت روانی آنها را به خطر می اندازند شناخته و در رفع آن اقدام نماییم.
 
عزّت نفس یکی از عوامل اساسی در سازندگی هیجانی اجتماعی مطلوب است. اغلب روانشناسان بر تأثیر عزّت نفس در کارکردهای روزمره افراد تأکید کرده اند، به عبارت دیگر، فرد با عزّت نفس بالا،   خوشحال تر و موفق تر خواهد بود.تا چندی پیش نظریه پردازان و محققان عزّت نفس را قضاوت کلی شخص درباره ی خودش می دانستند اما اخیراً این نکته آشکار شده است که کودکان و بزرگسالان خودشان را از جهات و زوایای مختلف مورد ارزیابی قرار می دهند. برای مثال خود را در مهارتهای بدنی، شناختی و اجتماعی خوب یا بد می دانند.  به علاوه علاقمندی به جنبه های مسلط عزّت نفس به بروز معیارهای تازه درباره این مفهوم منجر شده است. «گرین والد» و « برکلی» عزّت نفس را شامل احساس خوب داشتن درباره ی خود دوست داشتن خود و دوست داشته شدن و رفتار خوب دیگران با او، احساس موفقیت و احساس تواناییها در رهبری وتأثیر گذاشتن بر دیگران می دانند (نوده فراهانی- فاطمه، 1384).
 
 
کلمات کلیدی:

عزت نفس

پیشرفت تحصیلی

رابطه عزت نفس با پیشرفت تحصیلی

 
 
بیان مسأله
      عزّت نفس یا خود ارزیابی، اثرات برجسته ای در جریان فکری، تمایلات، ارزشها و هدف های مشخص دارد و کلید رفتار اوست. عزّت نفس در هر مرحله زندگی فرد در حال رشد و تحول است و رشد و تحول آن متأثر از عوامل مختلفی چون عوامل فردی، اجتماعی و فرهنگی و… می باشد.دوران تحصیل عمومی که سالهای بین 6تا18سال از عمر فرد را به خود اختصاص می دهد برای انسان دوران سرنوشت ساز و با اهمیتی است. دانش آموز در این سالها تجارت متفاوتی کسب می کند و واکنشهای متفاوتی را از سوی همسالان و معلمان در مدرسه و از طرف والدین در خانه دریافت می کند و در مقابل قضاوتهای مختلف دیگران به ویژه همسالان نسبت به خود، برداشتهای خود از واکنش دیگران به تصور ثابتی در مورد خودش می رسد و در نهایت فرد به شکل یک مفهوم خود مثبت به صورت فرد مطمئن با عزّت نفس بالا و مصمم و بردبار در می آید، یا با ایجاد یک خود منفی به صورت فردی نامطمئن، نا مصمّم، مضطرب و بی تحمّل در می آید.
 
همه این ویژگیهای شخصیتی که شالوده ی سلامت یا بیماری فرد را می سازند طی سالهای تحصیل در مدرسه شکل می گیرد و بی شک اثرات خود را بر روند تحصیل کودکان به جا خواهد گذاشت.کودکی که نیازهایش برآورده شود در مقایسه با کودکی که پیوسته ناکامی را تجربه کرده است از اعتماد به نفس بالاتری برخوردار است. این تجارب خانه و مدرسه هر دو را در بر می گیرد. هرگاه مدرسه برای کودک ارضاء کننده باشد و تجارب جالبی را برانگیزد کودک در آن شاد و امن خواهد بود.تجارب متناسب با سطح و میزان رشد کودک تجاربی است که او را در حل مسائل یاری می دهد. پشتیبانی توأم با تفاهم بزرگسالان در زمینه ی نیازهای کودک همگی در نیل به ایجاد احساس امنیت و شایستگی کودک مؤثر است.
 
شخص وقتی تصمیم گرفت، برای انجام آن احتیاج به عزّت نفس دارد. اعتماد به نفس به وجود نمی آید.مگر این که شخص در مدرسه موفقیت را تجربه کرده باشد. کودکان شکست خورده بدون داشتن اعتماد به نفس معتقدند از هر راهی بروند شکست می خورند لذا از تصمیم گرفتن باز می مانند.عزّت نفس و اعتماد به نفس دو مفهوم جدا هستند ولی اعتماد به نفس به تدریج موجب ایجاد و افزایش عزّت نفس هم می گردد (شمیرانی- مجتبی، 1379).یکی از مفاهیمی که به مفهوم نگرش به خود و عزّت نفس بسیار نزدیک است، مفهوم نگرش به خود و عزّت نفس تحصیلی در رابطه با یادگیری آموزشگاهی است. شخصی که مرتباً در آموزشگاه موفقیت کسب می کند باید تأثیر مدرسه و معلمان را به خود تعمیم دهد و یک مفهوم کلی مثبت درباره ی خودش به عنوان یادگیرنده ایجاد کند (خندابی- لیلا، 1386).
 
با توجه به اهمیت این مقوله و تأثیر آن بر تمام شئون زندگی شخصی، در صدد پاسخ به این سوال هستیم که آیا عزّت نفس بر پیشرفت تحصیلی دختران دبیرستانی تأثیر دارد یا خیر؟
 
 
 
 
فهرست مطالب
فصل اوّل: کلیات طرح پژوهش
مقّدمه                                      
بیان مسأله                                               
 اهمّیّت وضرورت تحقیق
هدف تحقیق                          
 فرضیه تحقیق                                             
  طرح سؤال
متغیّرها                                               
    متغیّرمستقل                                         
      متغیّروابسته
تعاریف علمی مفاهیم                                 
تعاریف عملیّاتی مفاهیم
 
فصل دوّم:ادبیّات و پیشینه پژوهش
الف-مبانی نظری پژوهش
1-عزّت نفس 
2-پیشرفت تحصیلی
3-عزّت نفس  وپیشرفت تحصیلی
ب-تحقیقات انجام شده درداخل وخارج ایران
 
فصل سوّم:روش اجرای پژوهش
مقّدمه                                                                                                       
   روش اجرای پژوهش                                                      
جامعه آماری                                                                        
          نمونه آماری                        
 شیوه گردآوری داده ها                                         
      ابزارپژوهش
شیوه اجراونمره گذاری پرسشنامه عزّت نفس کوپراسمیت
اعتباروروایی پرسشنامه عزّت نفس کوپراسمیت
 
فصل چهارم:تجزیه وتحلیل داده ها ی آماری
مقدّمه                        
داده های خام
-آمارتوصیفی                               
2-آماراستنباطی
 آزمون  د و طرفه                                                              
  آزمون یک طرفه
 
فصل پنجم:بحث و نتیجه گیری ازیافته  های پژوهش    
الف- خلاصه پژوهش ونتایج
ب-مقایسه نتایج تحقیقات قبلی وپژوهش
ج-محدودیتهاومشکلات
د-پیشنهادات
 
 
 
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود فایل-بررسی رابطه بین عزت نفس و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختران دبیرستان در شهر تبریز

 

روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

پروپوزال ارزیابی عملکرد شرکتها با روش کارت امتیازی متوازن

پروپوزال ارزیابی عملکرد شرکتها با روش کارت امتیازی متوازن

ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن
ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن
ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc)
ارزیابی عملکرد شرکت شهرک های صنعتی
ارزیابی عملکرد شرکت شهرک های صنعتی با BSC
ارزیابی عملکرد شرکت با BSC
پروپوزال ارزیابی عملکرد
پروپوزال ارزیابی عملکرد کارکنان
نمونه پروپوزال ارزیابی عملکرد
پروپوزال ارزیابی عملکرد شرکتها با روش کارت امتیازی متوازن

هدف از این پروپوزال ارزیابی عملکرد شرکت شهرک های صنعتی استان قم با روش کارت امتیازی متوازن(BSC) بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات 48
حجم 122 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

توضیحات کامل

دانلود پروپوزال پایان نامه  کارشناسی ارشد رشته مديريت آموزشي

ارزیابی عملکرد شرکتها با روش کارت امتیازی متوازن

 

 

 

 

 

 

هدف از این پژوهش ارزیابی عملکرد شرکتها با روش کارت امتیازی متوازن (BSC) بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد

 

 

 

 

چکیده:
در این پژوهش سعی شده است با استفاده از روش کارت های امتیازی متوازن عملکرد شرکت شهرک های صنعتی استان قم بر اساس برنامه راهبردی آن ارزیابی شود.

 

 

به این منظور پس از مطالعه برنامه راهبردی، 12 هدف استراتژیک شرکت که در حکم CSF ها (شاخص های کلیدی موفقیت) می باشند تعیین و 24 هدف که منجر به تحقق این شاخص های می شوند شناسایی شدند. سپس این اهداف در قالب چهار بعد کارت امتیازی متوازن مورد بررسي در اين پژوهش (رشد و یادگیری، فرآیند های داخلی، مشتریان و خلق ارزش پایدار) تقسیم بندی شدند و نقشه استراتژیک شرکت تدوین شد. به منظور ارزیابی این 24 هدف  با استفاده از استراتژی های خرد و شاخص های کمی مندرج در برنامه استراتژیک و ادبیات نظری موجود، مجموعا 117 KPI (شاخص کلیدی عملکرد) شامل 74 سنجه (گویه پرسشنامه) و 43 شاخص کمی تدوین شد. نتایج پژوهش حاکی از آن است که عملکرد شرکت شهرک های صنعتی استان قم به صورت کلی نسبتا مطلوب و متوازن است. 

 

 

 

کلمات کلیدی: ارزیابی عملکرد، کارت امتیازی متوازن، برنامه راهبردی، شرکت شهرک های صنعتی استان قم

 

 

 

 

مقدمه
شاید بهترین نامی که بر محیط بیرونی سازمان های امروزی می توان گذاشت "دریای متلاطم" باشد. سازمان ها به دلیل نو آوری های فراوانی که در حوزه تکنولوژی، فن آوری اطلاعات و ارتباطات به وقوع پیوسته است و همچنین تغییرات اقصادی، تعاملات سیاسی، مهاجرت های گسترده، تسهیل حمل و نقل، تجارت بین قاره ای و عواملی از این دست شبیه به کشتی هایی هستند که در دریایی مواج و مه آلود حرکت می کنند و از هر سویی با امواجی بلند و سهمگین رو برو می شوند  که آنها را به راحتی تا مرز واژگونی پیش می برد.

 

 

در چنین محیطی است که مدیران سازمان ها تلاش می کنند با شناسایی نقاط قوت و ضعف خود و همچنین تهدیدات و فرصتهای بیرونی این فضای مبهم را واضح تر کنند و با تدوین استراتژی ضمن انتخاب بهترین اهداف، راه هایی را انتخاب کنند که با کمترین هزینه سازمان را به ساحل امن این اهداف برساند. اما مسئله به تدوین استراتژی ختم نمی شود. در پژوهشی که چاران  و کالوین   بر روی عملکرد شرکت های بزرگ 7 کشور صنعتی دنیا انجام دادند به این نتیجه رسیدند که اگر چه دو سوم این شرکت ها دارای برنامه استراتژیک بودند اما کمتر از ده در صد آنها در دست یابی به این اهداف موفق بوده اند (نورتن و کاپلان،1388).

 

 

بنا بر تحقیقات نورتن و کاپلان در 70 درصد مواقع مشکل اصلی، استراتژیِ بد نیست بلکه اجرای بد است(همان). این ناکامی در اجرای استراتژی ها بیش از هر چیز ریشه در ناتوانی سازمان ها در تبدیل اهداف راهبردی به اهداف جزئی و عملیاتی، یک سو کردن سازمان در جهت این اهداف و ارزیابی عملیات سازمان به منظور دست یابی به ادراکی صحیح از عملکرد سازمان دارد. به عبارت دیگر بین استراتژی و عملکرد سازمان رابطه ای  به وجود نمی آید. مهمترین گام در مسیر برقراری رابطه بین این دو پس از تدوین استراتژی به دست آوردن درکی صحیح و کامل از عملکرد فعلی سازمان است. تا پس از فهم نسبت استراتژی و عملکرد فعلی ، ضعف های عملکرد در رابطه با استراتژی مشخص شود و در نهایت تبدیل استراتژی به عملکرد آسان تر شود.

 

 

چرا که در ارزیابی عملکرد مبنای ارزیابی از اهداف استخراج می شود و به این منظور باید اهداف کلی که در استراتژی ها ذکر می شوند را کمی و به اهداف عینی مشخص تبدیل کرد. آگاهی از وضعیت فعلی با ارائه بازخود مناسب، سازمان را در تجدید نظر و اصلاح فعالیت ها و حتی راهبرد ها توانمند می سازد. به این ترتیب تحقق استراتژی رابطه تنگاتنگی با ارزیابی عملکرد پیدا می کند چرا که ارزیابی عملکردی که مبتنی بر معیارهای صحیح باشد سازمان ها را در تحقق استراتژی یاری خواهد داد.

 

 

 

 

 

مسئله پژوهش:
ارزیابی عملکرد از دیر زمان مسئله اصلی مدیران بوده است و از زمانی که ونیزی های قرن پانزدهم دفترهای دوبل حسابداری را ابداع کردند تا دهه90 میلادی قرن بیستم، اصل تعیین سود و کنترل جریان نقدی از عوامل اصلی اندازه گیری عملکرد بودند. اما رفته رفته زمزمه های انتقاد به این روش ارزیابی عملکرد آغاز شد. ویلیان دورانت موسس شرکت جنرال موتورز به این حقیقت اشاره کرد که سود نتیجه فعالیت های حسابداری نیست بلکه پیامد یک جریان هزینه می باشد که در تمام سازمان وجود دارد. در ادامه شرکت های دیگری همچون Big Blue , IBM ,Quest با دقت نظر بیشتری به این مسئله پرداختند و به این ترتیب عملکرد سازمانی توجهات فراوانی را در تحقیقات مدیریت به خود اختصاص داد(هیس ،1980 به نقل از شایگان، 1386).

 

 

با این حال اگر چه به نظر نورتن و کاپلان در سیر پیشرفت سیستمهای ارزیابی عملکرد سازمان ها، عمده توجه به معیارهای مالی بوده است(کاپلان و نورتون،1996). اما با افزایش سطح رقابت و نیاز به کارایی هر چه بیشتر سازمان ها، ظهور جهانی سازی و پیشرفت بی سابقه تکنولوژی به خصوص در زمینه اطلاعات و ارتباطات، رفته رفته معیارهای مالی برای هدایت و ارزیابی عملکرد سازمان ها ناکافی شناخته شدند( باچا و همکاران، 2001). چرا که معیارهای عملکرد مالی که به صورت سنتی از آنها استفاده می شد و در ابتدای عصر صنعتی به خوبی پاسخگو بودند، در محیط اقتصادی فعلی کارایی لازم را ندارند. برای مثال کارکنان انگیخته و صاحب دانش، فرآیند های اجرای داخلی کارا و قابل پیش بینی، محصولات جدید با کیفیت عالی و مشتریان وفادار و راضی در محیط کسب و کار رقابتی امروز بسیار حیاتی هستند و بنابر این اندازه گیری چگونگی بکارگیری این دارایی ها توسط مدیران بسیار مهم است(کانگ ،2008).

 

 

 تاکید صرف بر معیارهای مالی به منظور ارزیابی عملکرد، موجب توجه افراطی مدیران به اهداف کوتاه مدت اقتصادی می شود که روی دیگر این سکه بی توجهی به منافع بلند مدت سازمان است (کاپلان و نورتون،1996). به علاوه کاپلان و نورتن با تحقیقاتی که انجام داده اند متوجه شدند که بسیاری از راه های اصلاح عملکرد در کوتاه مدت با توجه به شاخص های مالی از قبیل کاهش نیرو و کاهش هزینه های آموزش، تحقیق و توسعه، بازایابی و خدمات مشتریان می توانند در آینده سلامت سازمان را دچار مخاطرات جدی کنند (باقری،1389). بنابر این معیارهای مالی با بی توجهی به منافع بلند مدت که در استراتژی ها مورد تاکید قرار می گیرند می توانند شکاف بین استراتژی و مدیریت عملکرد را منجر شوند. این یکی از مهمترین نواقص سیستم های ارزیابی عملکرد سنتی است. به علاوه با توجه به این که ارزیابی های سنتی عموما بر اهداف کوتاه مدت سازمان و عملکرد گذشته متمرکز می شوند، بیشتر وسایلی برای کنترل محسوب می شوند(مظفری 1389). این موارد از جمله مشکلاتی هستند که معمولا  اثر بخشی اکثر سیستم های ارزیابی را دچار مشکل کرده و صاحب نظران را به رفع مشکلات موجود و طراحی سیستم های جدید ترغیب نموده اند(همان). در فضای کسب و کار امروز مدیریت عملکردی سودمند است که همچون یک فرآیند سیستماتیک بررسی نتایج فعالیت-ها، جمع آوری و تحلیل اطلاعات عملکرد در جهت اهداف برنامه ریزی شده، استفاده از اطلاعات عملکرد برای شکل دادن به تصمیم گیری در برنامه ها و اختصاص منابع عمل کند و بتواند با مشخص کردن اهداف حاصل شده و ناکام مانده، عملکرد سازمان را توصیف نماید و یادگیری سازمانی را ارتقا بخشد (USAID2004).

 

 

 برای رسیدن به این منظور سیستم های ارزیابی عملکرد متعددی در صنایع مختلف ابداع شده اند که یکی از محبوب ترین آنها کارت های امتیازی متوازن (BSC) است. در این شیوه چشم انداز و استراتژی سازمان به معیارهای عملکرد در 4 جنبه مالی، مشتریان، فرآیندهای کسب و کار داخلی و یادگیری و رشد کارکنان تبدیل می شود (کِیر ،2004). به این ترتیب نه تنها معیارها عینیت بیشتری پیدا می کنند و تمامی جنبه های سازمان را شامل می شوند بلکه ارتباط بین این بخش ها در عملکرد مشخص می شود، دیدگاه همگان در رابطه با اهداف واضح تر و یکسان تر می شود و در نهایت ارزیابی علاوه بر نقش کنترلی، نقش ارشادی گرفته و دقیقا به مدیران نشان می دهد که برای دست یابی به اهداف در کدام قسمت ها دچار مشکل هستند و چه اصلاحاتی مورد نیاز است.

 

 

شركت شهركهاي صنعتي استان قم به عنوان يكي از شركت‌هاي تابعه سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران، هم اكنون دارای 5 شهرك صنعتي مصوب و يك مجتمع فناوري اطلاعاتIT است که اهداف استراتژیک ویژه ای را برای خود در نظر گرفته است. این سازمان در زمینه ايجاد و توسعه شهركها و نواحي صنعتي، اهداف توسعه امكانات زيربنايي و حفظ محيط زيست را برای خود در نظر گرفته است و در رابطه با توانمند سازی واحدهای صنعتی کوچک به دنبال توسعه سرمايه گذاري صنايع كوچك، توسعه بازار داخلي و خارجي،توسعه شبكه ها و خوشه هاي صنعتي، ارتقا بهره وري واحدهای صنعتی، توسعه مديريت منابع انساني واحدهاي صنعتي و حمايت از كارآفريني، ارتقا فناوري در واحدهای صنعتی و توانمند سازي نهادهاي اجتماعي صنعتي است. همچنین به منظور تعالي سازماني، شرکت شهرکهای صنعتی استان قم قصد دارد به توسعه منابع انساني شركت، بكارگيري فناوري روز در شركت و توسعه منابع درآمدي شركت دست یابد.

 

 

بنا بر نکات بیان شده این پژوهش در صدد است نشان دهد تا چه میزان عملکرد شرکت شهرک های صنعتی استان قم مبنی بر اهداف استراتژیک سازمان در  ابعاد چهار گانه (رشد و یادگیری، فرآیندهای داخلی،مشتریان و مالی)کارت امتیازی متوازن، مطلوب و متوازن است.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
فصل اول  
مقدمه    2
1-1: مسئله پژوهش         
1-2: اهمیت و ضرورت پژوهش    5
1-3: اهداف پژوهش    6
1-3-1: هدف كلي:    6
 1-3-2: اهداف جزئي:    6
1-4:سوال های پژوهش    6
4-1-1:  سئوال اصلی:    6
4-1-2:سئوال های فرعي:    7
1-5: تعریف نظری و عملی مفاهیم    7
1-5-1: تعریف نظری متغیرها:    7
1-5-2: تعریف عملیاتی متغیر ها:    8

3-1: روش تحقیق:    58
3-2: جامعه آماری:    58
3-3:روش نمونه گیری    58
3-4: نمونه پژوهش:    59
3-5: ابزار و روش های جمع آوری داده ها    59
3-6: روایی پرسشنامه    60
3-7: پایایی پرسشنامه    61
3-8: روش تجزیه و تحلیل داده ها    61
3-9:  قلمرو پژوهش:    64

فهرست منابع    

 

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود فایل-پروپوزال ارزیابی عملکرد شرکتها با روش کارت امتیازی متوازن