تربیت بدنی و علوم ورزشی

مبانی نظری بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی

مبانی نظری بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی

مبانی نظری مدیریت دانش
مبانی نظری میزان کارآفرینی
بررسی تاثیر مدیریت دانش بر كارآفرینی
رابطه مدیریت دانش و کارآفرینی مدیران
مبانی نظری رابطه مدیریت دانش و میزان کارآفرینی مدیران
پیاده سازی مدیریت دانش در باشگاه های خصوصی
ضرورت کارآفرینی در سازمان های ورزشی
مبانی نظری بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی

هدف اصلی این مبانی نظری بررسی ارتباط بین مدیریت دانش با میزان کارآفرینی در مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات 89
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی تربیت بدنی و علوم ورزشی

توضیحات کامل

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش مدیریت ورزشی

ارتباط بین مدیریت دانش و میزان کارآفرینی مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران

 
 
 
 
 
چکیده
هدف اصلی این پژوهش بررسی ارتباط بین مدیریت دانش با میزان کارآفرینی در مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران بود. پژوهش حاضر از لحاظ ماهیت از نوع پژوهش های کمی و از نظر هدف از نوع کاربردی و از نظر روش از نوع توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را کلیه ی مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران تشکیل می دادند که از بین باشگاه های موجود، 214 مدیر با روش نمونه گیری خوشه ای، به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند.
 
برای گردآوری اطلاعات از نمونه ها از دو پرسشنامه مدیریت دانش شرون لاوسون و پرسشنامه سنجش میزان کارآفرینی اسکاربوروف و زیمور استفاده شد. به منظور تحلیل نتایج  از روش های آمار توصیفی شامل میانگین و انحراف استاندارد و روش های آمار استنباطی شامل آزمون های همبستگی پیرسون ، رگرسیون، آزمون t  مستقل و آزمون تحلیل واریانس یک راهه با استفاده از نرم افزار spss  استفاده شد. 
 
نتایج نشان داد بین مدیریت دانش و میزان کارآفرینی در مدیران باشگاه های خصوصی رابطه ی مثبت و معناداری وجود دارد (79/0=r). همچنین بین مولفه های مدیریت دانش (خلق، تسهیم و کاربرد دانش) با میزان کارآفرینی رابطه وجود دارد که از بین این سه مولفه، کاربرد دانش بیشترین میزان همبستگی را داشت.
 
 
 
 
کلید واژه:
مدیریت دانش
کارآفرینی
خلق دانش
تسهیم دانش
کاربرد دانش
 
 
 
 
 
مقدمه
در عصر حاضر شتاب تغییرات در علوم و فناوری‌های پیشرفته به قدری فزونی یافته است که بسیاری از متفکرین بر این باورند که شتاب در نوآوری محصولات تولید شده با تکنولوژی سطح بالا و ایجاد دانش و توسعه آن از سرعت یادگیری بشر فراتر رفته است. پس، سازمان متولی حتی اگر تمام راهبردها، زمان و سرمایه انسانی را در اختیار خود را صرف یادگیری نمایند، باز هم ممکن است از عهده رویارویی برنیاید (نوو و چان  ، 2007).
 
امروزه سازمان ها نمی توانند صرفا بر دارایی های مشهودشان مانند تکنولوژی تکیه کنند، خصوصا در بخش های تکنیکی. دارایی های مشهود به طور معمول در دسترس می باشند اما به طور بالقوه باعث مزیت رقابتی نمی شوند، به عبارتی آن ها پیش نیاز اولیه برای انجام تجارت هستند. دانش یک منبع حیاتی و عامل موفقیت در چنین محیط هایی است. دانش در طولانی مدت به عنوان منبع کلیدی برای سازمان ها در نظر گرفته شده است و مدیریت موثر آن هم امری ضروری است (ملادکووا  ، 2012).
 
دنیای امروز، دنیای تغییر اطلاعات و دانش است. به همین سبب، ضروری است که سازمان ها قابلیت های لازم برای فعالیت در این شرایط را احراز نمایند. مدیریت دانش فرایندی است که به سازمان کمک می کند اطلاعات مهم و مفید را یافته، گزینش، سازماندهی و منتشر کند. همچنین مدیریت دانش برای انجام فعالیت هایی چون حل مسئله، آموختن پویا و تصمیم گیری ضروری می باشد. مدیریت دانش می تواند عملکرد سازمانی را با قادر ساختن سازمان به عملکرد هوشمندانه تر بهبود بخشد (واعظی و مسلمی، 1388). مدیریت دانش، یک دیدگاه برنامه‌ریزی شده و ساختارمند برای ایجاد به اشتراک گذاری و ذخیره‌کردن دانش به عنوان یک دارایی سازمانی است که برای ارتقاء توانمندسازی، سرعت و اثربخشی سازمان در ارائه محصولات یا خدمات برای مشتریان در راستای استراتژی کسب ‌وکار می‌باشد (پلیسیس  ، 2008).
 
سازمان هایی که مدیریت دانش را در قابلیت اصلی خود مستقر کرده اند، تفاوت چشمگیری نسبت به سایر سازمان ها دارند از جمله این تغییرات سرعت فرایندها، شناسایی و سازگاری با تغییرات، حفظ و رشد دارایی های فکری و مزیت رقابتی پایدار از طریق خلاقیت مستمر است. بدون تردید دانش مهم ترین منبع سازمان است. بدیهی است چنین منبعی باید محافظت، بهسازی و اداره شود و از هر تکنیک و روشی که رشد بهتر آن را فراهم کند، استفاده شود (درویش، 1388).
 
 از طرفی امروزه با توجه به تحولات روز به روز جامعه و تقاضاهای مداوم برای زندگی بهتر، کارآفرینی و نوآوری در هر زمینه ای ضروری به نظر می رسد. سازمان ها نیاز به کارآفرینی را درک کرده و تفکر و اندیشه های کارآفرینی در ساختارهای اداری نفوذ کرده است، زیرا رشد، پویایی و حتی بقای سازمان های امروزی در گرو به کارگیری کارآفرینی است. این نیاز در پاسخ به شرایط پیچیده و پویای محیطی حاکم بر سازمان های امروزی است که مهم ترین این شرایط عبارت اند از: افزایش سریع تعداد رقبا، توسعه ی فزاینده فناوری های نوین، افزایش انتظارات مشتریان و … می باشد (کوراتکو و هاجتس  ، ترجمه محرابی، 1383). 
 
دانش، منبعی ضروری و پایدار در عرصه فناوری و کارآفرینی است (نوناکا  ، 1991). باید توجه داشت که جهان کنونی نیازمند پاسخگویی سریع است. سازگاری بی درنگ، نتیجه گیری سریع و بالاتر از همه نیاز رشد فردی، متأثر از دگرگونی هایی است که جهان کنونی نیازمند دانش و خلاقیت است. بسیاری از صاحب نظران و محققان، از دنیای امروزی به عنوان « عصر عدم تداوم » یاد می کنند. عصر عدم تداوم به این معناست که دیگر تجارب و راه حل های گذشته برای مسائل جاری و آینده سازمان کارگشا نیستند و باید به شیوه های دیگر اندیشید و به دنبال راهکارهای جدید سازمانی با ساختارهای نوین بود (خانه کارآفرینان، 1385).
کارآفرینی به فرایندی اطلاق می شود که در آن فرد کارآفرین با شناسایی و بهره وری از فرصت ها، منبعی در خلق و معرفی کالای جدید، شیوه های جدید در سازماندهی و اداره ساختارهای کسب و کار، شیوه های جدید در بازاریابی و شناسایی منشأیی جدید از منابع اولیه دارد (یداللهی فارسی و همکاران، 1390).
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
 
 
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش 8
2-1-مقدمه 9
2-2-مفاهیم پایه مدیریت دانش 9
2-3-تعاریف دانش 11
2-4-انواع دانش 11
2-5-تاریخچه مدیریت دانش 13
2-6-تعاریف مدیریت دانش 13

2-7-تعاریف ابعاد اصلی فرایند مدیریت دانش 15

2-7-1-خلق و کسب دانش 15
2-7-2-تسهیم دانش 16
2-7-3-کاربرد دانش 18
2-7-4-نگهداری و ذخیره دانش 19
2-7-5-فرایند ارزیابی و بازخورد 20

2-8-مدل‌های مدیریت دانش 20

2-8-1-مدل هیسیگ 21
2-8-2-مدل هفت‌سی 22
2-8-3-مدل مرحله‌ای مدیریت دانش لین (2007) 23

2-8-4-مدل چارچوب مفهومی توسعه شاخص‌های  KMC در اثر بخشی مدیریت دانش 23

2-9-اهمیت و ضرورت مدیریت دانش 24
2-10-اهداف مدیریت دانش 24
2-11-مزایای مدیریت دانش 25
2-12-موانع مدیریت دانش 26
2-13-کارآفرینی 27
2-13-1-کارآفرینی چیست؟ 27
2-13-2-کارآفرین کیست؟ 28
2-14-فرایند کارآفرینی 29
2-15-انواع کارآفرینی 31

2-16-اهمیت و نقش کارآفرینی 32

2-17-ضرورت کارآفرینی در سازمان های ورزشی 33

2-18-مزایای کارآفرینی 34

2-19-انواع مدل های کارآفرینی 34

2-19-1-مدل های محتوایی 35
2-19-2-مدل های فرآیندی 35
2-20-موانع کارآفرینی 37
2-21-پیشینه تحقیق 38
2-21-1-مطالعات داخل کشور 38
2-21-2-مطالعات خارج از کشور 41
 
منابع
 
 
فهرست جدول ها
جدول 2-1: گاه شمار مدیریت دانش (حسن‌زاده، 1386) 13
جدول 2-2: تعاریف مختلف مدیریت دانش 15
 
 
فهرست شکل ها
شکل 2-1: هرم سلسه مراتبی دانش (فایرستون و مک. ال روی، ترجمه جعفرنژاد و سفیری، 1387) 10
شکل 2-2: مدل هیسیگ (2000) 22
شکل 2-3: مدل چارچوب مفهومی توسعه شاخص‌های KMC در اثربخشی مدیریت دانش 23
شکل 2-4: انتقال دانش کسب‌ و ‌کار مزیت رقابتی 26
شکل2-5:  فرایند کارآفرینی 30
شکل 2-6: عناصر اصلی در ایجاد یک شرکت نوپا 36
شکل2-7: مدل اردیل 41
 
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود فایل-مبانی نظری بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی

 

تربیت بدنی و علوم ورزشی

پاورپوینت جام جهانی فوتبال

پاورپوینت جام جهانی فوتبال

دانلود پاورپوینت تاریخچه جام جهانی فوتبال
پاورپوینت تاریخچه جام جهانی فوتبال
پاورپوینت قهرمانان جام جهانی به ترتیب
پاورپوینت جام جهانی فوتبال نمونه ها
پاورپوینت میزبانان جام جهانی
پاورپوینت قهرمان جام جهانی
پاورپوینت جام جهانی فوتبال

دانلود پاورپوینت جام جهاني فوتبال جهت رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی

مشخصات فایل

تعداد صفحات 22
حجم 1865 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی تربیت بدنی و علوم ورزشی

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت جام جهاني فوتبال جهت رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی در قالب 22 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 

وقتي قرار است نگاه گذرايي به تاريخ فوتبال بيندازيم، نمي‌توانيم از ذكر برخي مطالب بديهي صرفنظر كنيم وگرنه چه كسي نمي‌داند اين همان بازي است كه ميان دو گروه 11 نفره در زميني مستطيل شكل انجام مي‌شود. هدف بازي اين است كه هر تيم بكوشد توپي را وارد دروازه‌ي حريف كند. تاريخ نگاران پيشينه توپ بازي با پا را در هزاره سوم پيش از ميلاد مسيح در چين سراغ دارند. در سده‌هاي ميانه، بازي‌هاي مشابهي با توپ در اروپا رايج بوده و رقابت‌هايي نيز ميان تيم‌هاي محلي در انگليس، فرانسه و ايتاليا انجام مي‌شده است. 

 

 

در آن زمان‌ها اهالي يك روستا مي‌كوشيدند توپي را از دست اهالي روستاي ديگري بگيرند و به بيرون از منطقه آنان بيندازند، اما آنچه ما امروز به عنوان فوتبال مي‌شناسيم، در ميانه‌هاي سده نوزدهم ميلادي در مدرسه‌هاي انگليسي پديد آمده است. توپ بازي در اين كشور چنان رايج شده بود كه دست اندركاران اين ورزش به فكر ايجاد قواعد مشخصي براي آن افتادند. در حالي كه در شهر راگبي، پرتاب توپ با دست مجاز شناخته شد و رفته رفته بازي راگبي را به وجود آورد، در مدارس شهر كمبريج توپ بازي تنها با پا مرسوم بود. 

 

 

 

فهرست مطالب
مقدمه
تاريخچه فوتبال در ايران 
تاريخچه جام‌هاي جهاني
جام جهاني 1934 ايتاليا
جام جهاني 1930 اروگوئه 
جام جهاني 1966 انگليس 
جام جهاني 1986 مکزيک 
جام جهاني 1990 ايتاليا 
جام جهاني 2002 کره جنوبي و ژاپن 
جام جهاني 1998 فرانسه 
تاريخچه رقابتهاي جام جهاني فوتبال


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود فایل-پاورپوینت جام جهانی فوتبال

 

تربیت بدنی و علوم ورزشی

پاورپوینت فعالیت بدنی و سلامت

پاورپوینت فعالیت بدنی و سلامت

دانلود پاورپوینت فعالیت بدنی و سلامت
تعریف فعالیت بدنی و سلامت
پاورپوینت فعالیت بدنی و سلامت رشته تربیت بدنی
پاورپوینت فعالیت بدنی و سلامت

پاورپوینت فعالیت بدنی و سلامت

مشخصات فایل

تعداد صفحات 41
حجم 19 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی تربیت بدنی و علوم ورزشی

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت فعالیت بدنی و سلامت جهت رشته گوناگون در قالب 41 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

اهداف آموزشی:
 تشویق دانش آموزان و دانشجویان به فعالیت بدنی بیشتر
 شناخت ورزش و اثرات آن بر پیشگیری از بیماری ها
 ارائه مثال هایی از فعالیت بدنی ساده و با شدت متوسط
 تشویق به فعالیت بدنی منظم در کشورهای در حال        
   توسعه به ویژه برای زنان
 تشویق به تناسب بدنی در افراد دارای معلولیت فیزیکی
 ایجاد یک المپیک فعالیت بدنی و سلامت با Supercourse !
فعالیت بدنی چیست؟
 
 فعالیت بدنی
  حرکات بدن که توسط عظلات اسکلتی انجام میشوند و 
  منجر به مصرف انرژی میشوند.
 
 تناسب فیزیکی
  شاخص توانایی فرد برای انجام فعالیت بدنی که نیازمند 
  استقامت، قدرت و انعطاف پذیری است.
 فعالیت بدنی منظم
  فعالیت بدنی منظم است که با نظم مشخصی انجام شود.
فعالیت بدنی  آن چیزی است که انجام میدهید. تناسب فیزیکی آن چیزی است که بدست می آورید و ورزش فعالیت ساخت یافته ایست که هدف آن تناسب فیزیکی است. 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود فایل-پاورپوینت فعالیت بدنی و سلامت

 

تربیت بدنی و علوم ورزشی

بررسی ارتباط میان شرکت در فعالیتهای ورزشی و سلامت عمومی زنان شهرکهای منتخب سپاه و تفاوتهای یافته های تحقیق در هریک از مولفه های GHQ

بررسی ارتباط میان شرکت در فعالیتهای ورزشی و سلامت عمومی زنان شهرکهای منتخب سپاه و تفاوتهای یافته های تحقیق در هریک از مولفه های GHQ

فعالیت ورزشی منظم
سلامت عمومی روانی
شهر‌کهای منتخب سپاه
تاثیر ورزش بر زنان
تاثیر فعالیت منظم ورزشی بر سلامت عمومی زنان
ارتباط میان شركت در فعالیت منظم ورزشی و سلامت عمومی زنان
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی
بررسی ارتباط میان شرکت در فعالیتهای ورزشی و سلامت عمومی زنان شهرکهای منتخب سپاه و تفاوتهای یافته های تحقیق در هریک از مولفه های GHQ

هدف از این پایان نامه بررسی ارتباط میان شركت در فعالیت منظم ورزشی و سلامت عمومی زنان می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات 126
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی تربیت بدنی و علوم ورزشی

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی

بررسی ارتباط میان شرکت در فعالیتهای ورزشی و سلامت عمومی زنان شهرکهای منتخب سپاه و تفاوتهای یافته های تحقیق در هریک از مولفه های GHQ

 
 
*پرسشنامه سلامت عمومی GHQ و پرسشنامه ورزشی بصورت رایگان ضمیمه شدند!
 
*قابل استفاده برای رشته روانشناسی و پژشکی
 
چکیده:
 رابطه ی زن و ورزش از دو بُعد قابل طرح است. نخست تأثیر ورزش ـ چه عمومی و چه حرفه ‎ای ـ بر سلامت زن و در نتیجه سلامت جامعه و دیگر نقش زن به عنوان مادر و همسر (نقش تربیتی) در ایجاد فرهنگ ورزش در سطح خانواده و نهایتاً در سطح جامعه. به دیگر بیان، از آن جایی که زنان ـ چه در خانواده و چه در جامعه ـ نقش ‎های مهم و أثرگذاری را ایفا می ‎کنند، تأمین سلامت جسمانی و در پی آن سلامت روحی و روانی آنان، تضمین سلامت خانواده و جامعه را در پی خواهد داشت. در طول تاریخ بشر نقش زنان در ورزش، بازتاب دهنده ی شرایط در حال گذار زنان در جامعه بوده است. در گذشته حضور زنان در رشته ‎های ورزشی و مسابقات رایج نبوده؛ اما امروزه در بسیاری از نقاط جهان ورزش بانوان با استقبال مواجه شده است. حضور زنان در مجامع ورزشی و باورها و دیدگاه ‎های آن ها می ‎تواند در توسعه ی ورزش أثرگذار باشد؛ از طرف دیگر، مشارکت در ورزش می ‎تواند در نحوه ی زندگی زنان تغییر ایجاد کند و باعث غنی ‎تر شدن آن شود.
 
 هم چنین زنان در زندگی خود مسئولیت ‎ها و نقش ‎های متعدد و متفاوتی را ایفا می ‎کنند. یکی از نقش ‎های مهم آن ها، یعنی مادری که با گذراندن مراحل مختلفی نظیر بارداری و زایمان حاصل می ‎شود و سپس با پرورش و تربیت فرزندان تداوم می ‎یابد، نیازمند سلامت جسمانی و روحی و روانی آن هاست و بی ‎تردید می ‎توان گفت عدم توجه به سلامت جسمانی که لازمه ی سلامت روانی است، پی آمد ‎های جبران ناپذیری را، هم برای خانواده و هم برای جامعه به همراه خواهد داشت؛ به عبارت دیگر، تمامی نقش ‎هایی که یک زن می ‎خواهد ایفا کند به نوعی با روی کرد او نسبت به جسم و عمل کرد جسمانی و فیزیکی او در ارتباط است. 
 
فعالیت فیزیکی روزانه و منظم و هم چنین مشارکت در فعالیت ‎های ورزشی فردی و گروهی برای رشد جسمانی، ذهنی، روانی و اجتماعی او لازم است و از این طریق، می ‎تواند با کاهش دادن اضطراب و افسردگی، شادی و نشاط را برای زندگی خود به ارمغان بیاورد و به ارتقای کیفیت زندگی خود و خانواده و نهایتاً جامعه کمک کند. هم چنین در مورد مسئله ی فرهنگ سازی ورزش، می توان گفت که والدین از جمله مادر، نقش بسزایی در ایجاد روحیه ی ورزش کردن در فرزندان دارند و اگر فرهنگ ورزش در یک خانواده نهادینه و تقویت شود، می ‎تواند سلامت جمعی را به همراه داشته باشد. برای مثال، ورزش برای کودکان می ‎تواند علاوه بر تأمین سلامت آن ها به افزایش موفقیت ‎های تحصیلی شان کمک کند، روابط اجتماعی آن ها را اتقا دهد و کاهش بزهکاری کودکان و نوجوانان را در پی داشته باشد؛ زیرا ورزش کردن هیجانات و انرژی ‎های منفی را تخلیه می ‎کند.
 
هدف این پژوهش بررسی رابطه فعالیتهای ورزشی منظم با سلامت عمومی همسران پاسدار 40-20 ساله در شهر‌ک‌های مستقر در شهر تهران بوده است.بدین منظوراز بین جامعه آماری مذكور شهر‌ک‌های محلاتی, كوثر, بروجردی, فاطمه الزهرا, انحصار و فجر288 نمونه آماری به روش تصادفی انتخاب و مورد سنجش قرار گرفتند.در این تحقیق كه بروش توصیفی صورت گرفته است از پرسشنامه محقق ساخته ( به منظور سنجش فعالیتهای ورزشی منظم) و پرسشنامه GHQ28 كه متناسب با شرایط اجتماعی و فرهنگی كشور ایران هنجاریابی شده مورد استفاده قرار گرفته است. در این تحقیق ارتباط میان ورزش كردن و نكردن با سلامت جسمانی, میزان اظطراب, رویكرد اجتماعی, افسردگی و سلامت عمومی مورد بررسی قرار گرفته است.در این تحقیق برای بدست آوردن همبستگی و رابطه فعالیتهای ورزشی منظم با سلامت عمومی همسران پاسدار از روش محاسبه ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده شده است. در روش آماری فوق در راستای اهداف فرعی تحقیق مقایسه تفاوت متغیرهای سلامت عمومی زنان شهر‌ک‌های سپاه در شهر تهران با استفاده از آزمون تحلیل و اریانس یكطرفه (ANOVA) انجام شده است.در این پژوهش علاوه بر بررسی رابطه متغیر مستقل, مقایسه ای بین متغیرهای وابسته نظیر سن, تحصیلات, قد, وزن صورت گرفته است.
 
 
 
کلمات کلیدی:

ورزش

تربیت بدنی

سلامت جسمانی

فعالیت ورزشی منظم

سلامت عمومی- روانی

شهر‌کهای منتخب سپاه

 
 
 
فهرست مطالب
فصل اول:طرح تحقیق
 مقدمه 
 بیان مسئله 
 ضرورت تحقیق
 اهداف تحقق
 فرضیه‌های تحقیق
 محدودیتهای تحقیق
 واژه‌ها و اصطلاحات 
 
فصل دوم:ادبیات تحقیق
مقدمه 10
1- اهداف تربیت بدنی در جوامع گذشته و امروز 13
اثرات ورزش روی شخصیت اسلامی 14
تاثیرات ورزش و تربیت بدنی در سازندگی شخصیت زنان 15
ارتباط تربیت بدنی و ورزش با پدیده های اجتماعی 17
1- رابطه ورزش و تربیت بدنی: 18
فوائد اجتماعی ورزش: 18
اثرات اجتماعی – روانی ورزش 20
توان روانی- اجتماعی تربیت بدنی 21
مفهوم جدید سلامتی 24
مزایای ورزش در زنان 25
گزیده مطالعه و تحقیقات انجام شده داخلی و خارجی 27
 
فصل سوم:روش‌شناسی تحقیق
 مقدمه 
 روش تحقیق 
 جامعه آماری تحقیق
 نمونه آماری
 متغیر‌های تحقیق
 ابزار اندازه‌گیری
 روش آماری
 
 
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل یافته‌ها
 مقدمه 
 تحلیل توصیفی یافته‌ها 
 تحلیل استنباطی یافته‌ها
 
فصل پنجم:بحث و نتیجه‌گیری
 مقدمه 
 خلاصه یافته‌ها 
 بحث و نتیجه‌گیری
 پیشنهادات
 ضمائم 
 منابع و مآخذ
 
 
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود فایل-بررسی ارتباط میان شرکت در فعالیتهای ورزشی و سلامت عمومی زنان شهرکهای منتخب سپاه و تفاوتهای یافته های تحقیق در هریک از مولفه های GHQ

 

تربیت بدنی و علوم ورزشی

پرسشنامه بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی

پرسشنامه بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی

پرسشنامه کارآفرینی
پرسشنامه سنجش میزان کارآفرینی
پرسشنامه سنجش میزان کارآفرینی اسکاربوروف و زیمرر
پرسشنامه مدیریت دانش
پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش
پرسشنامه مدیریت دانش شرون لاوسون
پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش شرون لاوسون
پرسشنامه بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی
پرسشنامه بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی

هدف اصلی این پرسشنامه بررسی ارتباط بین مدیریت دانش با میزان کارآفرینی در مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات 9
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی تربیت بدنی و علوم ورزشی

توضیحات کامل

دانلود پرسشنامه پایان نامه کارشناسی ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش مدیریت ورزشی

ارتباط بین مدیریت دانش و میزان کارآفرینی مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران

 
 
 
 
 
 
 
چکیده
هدف اصلی این پژوهش بررسی ارتباط بین مدیریت دانش با میزان کارآفرینی در مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران بود. پژوهش حاضر از لحاظ ماهیت از نوع پژوهش های کمی و از نظر هدف از نوع کاربردی و از نظر روش از نوع توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را کلیه ی مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران تشکیل می دادند که از بین باشگاه های موجود، 214 مدیر با روش نمونه گیری خوشه ای، به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند.
 
برای گردآوری اطلاعات از نمونه ها از دو پرسشنامه مدیریت دانش شرون لاوسون و پرسشنامه سنجش میزان کارآفرینی اسکاربوروف و زیمور استفاده شد. به منظور تحلیل نتایج  از روش های آمار توصیفی شامل میانگین و انحراف استاندارد و روش های آمار استنباطی شامل آزمون های همبستگی پیرسون ، رگرسیون، آزمون t  مستقل و آزمون تحلیل واریانس یک راهه با استفاده از نرم افزار spss  استفاده شد. 
 
نتایج نشان داد بین مدیریت دانش و میزان کارآفرینی در مدیران باشگاه های خصوصی رابطه ی مثبت و معناداری وجود دارد (79/0=r). همچنین بین مولفه های مدیریت دانش (خلق، تسهیم و کاربرد دانش) با میزان کارآفرینی رابطه وجود دارد که از بین این سه مولفه، کاربرد دانش بیشترین میزان همبستگی را داشت.
 
 
 

ابزارهای اندازه‌گیری

در این پژوهش با توجه به اهداف و نیازهای تحقیق به منظور جمع‌آوری اطلاعات موردنیاز جهت توصیف و آزمون فرضیه‌های تحقیق از سه پرسشنامه استفاده شده است که عبارتند از:

پرسشنامه ویژگی‌های فردی نمونه‌ها: که ویژگی‌های افراد جامعه مورد نظر از قبیل: سن، جنس، تحصیلات و سابقه خدمت را مورد سنجش قرار داد.

3-7-1-پرسشنامه مدیریت دانش: این پرسشنامه توسط شرون لاوسون[1] (2003) ساخته شده است. روایی این پرسشنامه توسط اساتید تایید و پایایی آن توسط محققین بارها محاسبه گردیده است در این پژوهش نیز آلفای کرونباخ بدست آمده توسط محقق 73/0 می­باشد. این پرسشنامه شامل 24 سوال می‌باشد که هر چهار سوال به ترتیب به بررسی مولفه‌های تولید، کسب، سازماندهی، ذخیره، انتشار و کاربرد دانش می‌پردازد.

 

ردیف

مولفه‌های مدیریت دانش

سوال‌های پرسشنامه

1

تولید دانش

1 تا 4

2

کسب دانش

5 تا 8

3

سازماندهی دانش

9 تا 12

4

ذخیره دانش

13 تا 16

5

انتشار دانش

17 تا 20

6

کاربرد دانش

21 تا 24

 

جدول 3-1: پرسشنامه مدیریت دانش شرون لاوسون

 

جهت ارزش‌گذاری این پرسشنامه از طیف 5 گزینه‌ای لیکرت استفاده شده است.

مقیاس‌ها

کاملاً موافقم

موافقم

نظری ندارم

مخالفم

کاملاً مخالفم

نمرات

5

4

3

2

1

 

جدول 3-2: طیف 5 گزینه ای لیکرت

3-7-2-پرسشنامه سنجش کارآفرینی: این پرسشنامه استاندارد توسط اسکاربوروف و زیمور[2] (1990) ساخته شده است و یک شمایی از نیم‌رخ کارآفرینی فرد را ارائه می‌دهد. روایی و پایایی این پرسشنامه باتوجه به نظر اساتید و منبع اصلی این پرسشنامه مورد تایید می­باشد. یک پرسشنامه با 10 سوال چند گزینه‌ای و هر پاسخگو برحسب انتخاب گزینه‌های مربوط به هر سوال امتیازات متفاوتی می‌گیرد. پس از جمع امتیازات مربوط به تمامی سوالات ده‌گانه برای هر پاسخگو میزان کارآفرینی برای هر مدیر تعیین می‌گردد. (حداکثر امتیاز 100 می‌باشد). نحوه امتیاز‌بندی و تفسیر نتایج به شرح زیر می‌باشد.

نحوه امتیازبندی:

به هریک از جواب‌های ذیل 10 امتیاز تعلق می‌گیرد:

1 (الف) – 2 (الف) – 3 (ج) – 4 (الف) – 5 (الف) – 6 (الف) – 7 (ج) – 8 (الف) – 9 (ج) – 10 (ج)

به هریک از جواب‌های ذیل 8 امتیاز تعلق می‌گیرد:

3 (ب) – 8 (ب) – 9 (ب)

به هریک از پاسخ‌های ذیل 6 امتیاز تعلق می‌گیرد:

2 (ب) – 5 (ب)

برای جواب زیر 5 امتیاز تعلق می‌گیرد:

1 (ب)

به پاسخ‌های زیر 4 امتیاز تعلق می‌گیرد:

5 (ج)

برای هریک از جواب‌های ذیل 2 امتیاز تعلق می‌گیرد:

2 (ج) – 3 (الف) – 4 (ب) – 6 (ج) – 9 (د) – 10 (ب)

به هر جواب دیگری غیر از پاسخ‌های فوق هیچ امتیازی تعلق نمی‌گیرد.

تفسیر نتایج :

امتیاز       نیم‌رخ

نیم‌رخ کارآفرینی (EP)[3]

85 به بالا

فوق‌العاده کارآفرین

84-65

کارآفرین

64-40

بالقوه کارآفرین

40-0

فاقد کارآفرینی یا کارآفرینی پایین

 
جدول 3-3: تفسیر نتایج پرسشنامه میزان کارآفرینی

 

 



[1] .Sharon Lawson

[2] .Scarborough & Zimmerer

[3].Entrepreneurship

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود فایل-پرسشنامه بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی