تاریخ و ادبیات

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مهارت شنیدن و مولفه های آن

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مهارت شنیدن و مولفه های آن

فصل دوم پایان نامه مهارت شنیدن و مولفه های آن
مبانی نظری مهارت شنیدن و مولفه های آن
پیشینه تحقیق مهارت شنیدن و مولفه های آن
پیشینه پژوهش مهارت شنیدن و مولفه های آن
پیشینه نظری مهارت شنیدن و مولفه های آن
ادبیات نظری مهارت شنیدن و مولفه های آن
چارچوب نظری مهارت شنیدن و مولفه های آن
چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مهارت شنیدن و مولفه های آن

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت شنیدن و مولفه های آن  که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

مشخصات فایل

تعداد صفحات 60
حجم 115 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی تاریخ و ادبیات

توضیحات کامل

در فصل دوم پایان نامه که با عنوان چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مهارت شنیدن و مولفه های آن می باشد به مهارت شنیدن و مؤلفه‌های مرتبط به آن از منظرهای گوناگون می‌پردازیم تا بستر مناسب برای روشن‌تر شدن اهمیت مهارت شنیدن و پیامدهای اولویت قائل شدن برای این مهارت فراهم شود.

 

 

فرآیند یادگیری شنیدن در زبان اول با فرآیند یادگیری شنیدن در زبان دوم شباهت‌هایی دارد، اما تفاوت‌های بسیاری هم در این بین وجود دارد. کودکان حتی پیش از تولد می‌توانند بشنوند و فرآیند شنیدن و گوش  دادن به موازات بلوغ شناختی آن‌ها بهتر می‌شود. آنان می‌توانند زبان شفاهی را حتی پیش از آن که قادر به پاسخگویی به آن باشند، به خوبی بفهمند. کودکان نوپا به سرعت واژه‌ها و درک زبان شفاهی را فرا می‌گیرند. در شش سالگی، واژه‌نامه کودکان حدود 14000 واژه را شامل می‌شود. البته ممکن است در گفتمان معنادار به طور زایا از واژه‌های بسیار کمتری استفاده کنند (فلاوردیو و میلر ، 12:2005).

 

 

همپای رشد زیست شناختی، دامنه دانش واژه‌نامه‌ای کودکان نیز افزایش می‌یابد، درک، مهارت‌های شنیداری و مهارت‌های یادگیری آنان تقویت می‌شود و به سرعت به توانایی تشخیص صداهای زبان مادری دست پیدا می‌کنند و ساختار صرفی و نحوی را فرا می‌گیرند. کودکان مثل بزرگسالان، در روز بیش‌تر وقت خود را صرف شنیدن می‌کنند تا خواندن یا نوشتن و صحبت کردن. بنابر نظر کلمنت  (37:2003)، شنوندگان بومی از شبکه ذهنی یا طرحواره‌ای خود برای درک اطلاعات ورودی بهره می‌برند، اما با وجود سهولت طبیعی در تعامل از طریق شنیدن، آن‌ها نیز برای کسب مهارت بیشتر در درک نکته‌های مهم یا پردازش دروندادهای شنیداری با بارِ بالای شناختی مانند سخنرانی‌ها، آموزش داده می‌شوند. 

 

 

 

گویشوران بومی مهارت شنیدن را به صورت غیر پویا و تلاش اندک فرا می‌گیرند. در همان سال‌های اول زندگی مهارت‌های خود را تکامل می‌بخشند، اما برای زبان‌آموزان زبان دوم این امکان وجود ندارد و این فرآیند برای آنان بسیار پویاتر است (لایت باون و اسپادا، 2006). گویشوران بومی در موقعیت‌های مواجهه با صداهای مزاحم به راحتی از پس دشواری در درک بر می‌آیند. در مقابل، در چنین موقعیت‌هایی فرآیند معنایابی درونداد شنیداری برای زبان آموزان زبان دوم بسیار دشوار‌تر است و ممکن است عوامل مزاحمی که بی‌اهمیت به نظر می‌رسند، مانند مکالمه‌های پس زمینه‌ای، درک را برای آن‌ها دشوار و حتی غیر ممکن سازد (کلمنت، 37:2007). همچنین گاهی تفاوت‌های فرهنگی مانع درک می‌شود، به طوری که آن‌چه برای گویشوران بومی کاملاً معنادار است، ممکن است برای زبان‌آموز دوم کاملاً بی معنی و بیگانه باشد (100:2008).

 

 

 

 

فهرست مطالب
-1-10 مفاهیم و اصطلاحات تخصصی    10

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری مهارت شنیدن و مولفه های آن

مبانی نظری و پیشینه پژوهش    12
 -2-1 مبانی نظری    12
-2-1-1 مقدمه    13
-2-1-2 فراگیری مهارت‌های زبان دوم از دیدگاه شناختی    13
-2-1-3مهارت شنیدن در زبان اول و دوم    15
-2-1-4 اهمیت شنیدن در فراگیری زبان دوم    17
-2-1-5اهمیت فراشناخت در درک شنیداری    18
-2-1-6 الگوهای پردازشی شنیدن    23
-2-1-6-1 پردازش بالا به پایین: دانش پیشین    23
-2-1-6-2 دانش پیشین: دانش طرحوارهای و بافتی    24
-2-1-6-3 دانش پیشین: سازمان دهندهی مقدم    25
-2-1-6-4 پردازش پایین به بالا: دانش زبانی    28
-2-1-6-5 تعامل دانشزبانی و دانش پیشین در جبران کاستیهای د رک شنیداری    29
-2-1-7 شنیدن تعاملی و غیرتعاملی    30
-2-1-8 تفاوت متون کتبی و شفاهی: تفاوت‌ها و دشواری‌ها    33
-2-3پیشینه    35
-2-3-1 مقدمه    35
-2-3-2 رابطه بین درک شنیداری و راهبردهای شنیداری    36
-2-3-2 به کارگیری راهبردهای شنیداری، تفاوت‌ها و رفتارها    42
-2-3-3 راهبردهای شنیداری و دانش پیشین    45
-2-3-4 آموزش راهبردهای شنیداری و درک شنیداری    52
-2-3-5 تعامل راهبردها در درک شنیداری    57
کتابنامه    61

منابع
منابع فارسی    
منابع انگلیسی

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود فایل-چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مهارت شنیدن و مولفه های آن

 

تاریخ و ادبیات

مقاله مقایسه مرزبان نامه و کلیله و دمنه

مقاله مقایسه مرزبان نامه و کلیله و دمنه

مرزبان نامه
کلیله و دمنه
نثر فارسی
مقایسه مرزبان نامه و کلیله و دمنه
دانلود مقاله مقایسه مرزبان نامه و کلیله و دمنه
خرید پایان نامه دانشگاه تهران
همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش
فروش فایل
انجام پایان نامه رشته ادبیات
fileina
پایان نامه دانشگاه تهران
فروشگاه ساز فایل
فروشگاه فایل
مقاله مقایسه مرزبان نامه و کلیله و دمنه

بدون تردید كتابهای مرزبان نامه و كلیله و دمنه دو گوهر ند كه بر دیهیم كلام فارسی قرار دارند و نور دیگر جواهر هم از این دو مستعار است ، و تا كسی در نثر فارسی، تامل و تحقیق كامل نكرده باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات 12
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی تاریخ و ادبیات

توضیحات کامل

مقاله مقایسه مرزبان نامه و کلیله و دمنه

 
مقدمه
بدون تردید " كتابهای مرزبان نامه و كلیله و دمنه دو گوهر ند كه بر دیهیم كلام فارسی قرار دارند و نور دیگر جواهر هم از این دو مستعار است ، و تا كسی در نثر فارسی، تامل و تحقیق كامل نكرده باشد حقیقت این سخن نداند و قیمت این دو گوهر شبچراغ نشناسد. این دو كتاب از جنبههای مختلف ، قابل پژوهش و تحقیق هستند و صاحب علمان از دیرباز تاكنون، از این دو، نكتهها در باب ادب پارسی برگرفته و به رشته و تحریر كشیدهاند.
 
 
 
کلمات کلیدی:

مرزبان نامه

کلیله و دمنه

نثر فارسی

مقایسه مرزبان نامه و کلیله و دمنه

 
 
كلیله و دمنه
كلیله و دمنه اثری ادبی و اخلاقی است كه از قدیمترین و معروفترین متون ادبیات جهان بشمار می رود و تاكنون به بسیاری از زبانهای مختلف عالم ترجمه شده است و به لحاظ اهمیت و كثرت ترجمه ها از مبانی ادبیات تطبیقی محسوب می شود .این كتاب از حیث زیبائی اسلوب و لفظ وهمچنین افاده معانی بدیع و نثر سنگینش از بزرگترین و قویترین آثار منثور فارسی است ، در اصل به زبان سنسكریت ( زبان هند قدیم) از مشهورترین روایات تألیف «بیدپای» فیلسوف هندی بوده و با نام پنجه تنتره در پنج باب (كتاب) تدوین شده است.
 
نخستین ترجمه ای كه از كتاب كلیله و دمنه شده به زبان تبتی بوده، ولی متأسفانه این نسخه را حوادث روزگار از میان برده است. این اثر را در زمان انوشروان ساسانی، وزیر دانشمندش برزویه طبیب از زبان سنسكریت به پهلوی برگرداند و خود ابواب و حكایات چندی بر آن افزود كه اغلب از مآخذ دیگر هندی گرفته شده بود.كتاب كلیله و دمنه پانزده باب دارد كه در اصل پنج باب بوده است و سه باب دیگر آن مأخوذ از كتاب بزرگ مهابهاراتا، حماسه ملی هند است كه نه تنها یكی از آثار بسیار بزرگ هند باستان بشمار می رود بلكه یكی از آثار ادبی و حماسی بزرگ دنیاست.
 
 
 
فهرست مطالب

مقایسه ادبی مرزبان نامه و کلیله و دمنه 1

كلیله و دمنه 2
باب الحمامة المطوقه 5
مرزبان نامه 6
شگال خر سوار 7
منابع 12
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود فایل-مقاله مقایسه مرزبان نامه و کلیله و دمنه

 

تاریخ و ادبیات

طنز و طنزپردازی در فرهنگ ایران زمین

طنز و طنزپردازی در فرهنگ ایران زمین

طنز و طنز پردازی در فرهنگ ایران زمین
طنز
طنزپردازی
گل آقا
نمایش های طنز رادیویی
دانلود مقالات رشته ادبیات
دانلود مقالات ادبیات
طنز پردازی در فرهنگ ایران
طنز پردازی در ایران
طنز و طنزپردازی در فرهنگ ایران زمین

از دیرباز طنز و طنز پردازی در فرهنگ ایران زمین اصالت داشته است استاد موسوی گرمارودی در تعریف طنز می‌گوید«طنز؛ قلقلک ارواح فرهیخته و فرزانه است»
مواظب قندان لبتان باشید

مشخصات فایل

تعداد صفحات 17
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی تاریخ و ادبیات

توضیحات کامل

طنز و طنزپردازی در فرهنگ ایران زمین


مقدمه:
از دیرباز طنز و طنز پردازی در فرهنگ ایران زمین اصالت داشته است. استاد موسوی گرمارودی در تعریف طنز می‌گوید:«طنز؛ قلقلک ارواح فرهیخته و فرزانه است».


   در طنز هدف، اصلاح نابسامانی‌ها و ناهنجاری‌هاست.گفته‌اند که طنزنویس پزشکِ روح است و وظیفۀ او از بین‌بردن ریشۀ بیماری‌های مهمّی چون دورویی، غرور، حرص و دروغ است.


   و از جمله مشهورترین طنزپردازان ایران، سعدی شیرازی،عبیدزاکانی، فخر‌الدین علی صفیّ، علی اکبرخان دهخدا، نسیم شمال، جمالزاده، ابوالقاسم حالت و کیومرث صابری از طنزپردازان بزرگ گذشته و معاصر به‌شمار می‌آیند.


در این رساله به نمونه هایی از طنز در گذشته و امروز می پردازیم.


«مواظب قندان لبتان باشید»

 

 

کلمات کلیدی:

طنز

طنزپردازی

گل آقا

نمایش های طنز رادیویی

 

 

فهرست:

طنز، هجو و هزل

نمونه هایی از طنز دیروز

نمونه هایی از طنز امروز

کیومرث صابری فومنی(گل آقا)

ابوالفضل زرویی نصرآبادی

نمایش های طنز رادیویی

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود فایل-طنز و طنزپردازی در فرهنگ ایران زمین

 

تاریخ و ادبیات

معرفی سید ابوالحسن بنی صدر و حزب جمهوری اسلامی سید ابوالحسن بنی صدر

معرفی سید ابوالحسن بنی صدر و حزب جمهوری اسلامی سید ابوالحسن بنی صدر

سید ابوالحسن بنی صدر
رویکردهای فکری و فرهنگی بنی صدر
حزب جمهوری اسلامی سید ابوالحسن بنی صدر
دانلود پایان نامه کارشناسی رشته تاریخ
دانلود پایان نامه رشته تاریخ
دانلود پایان نامه تاریخ
سیستم همکاری در فروش فایل
معرفی سید ابوالحسن بنی صدر و حزب جمهوری اسلامی سید ابوالحسن بنی صدر

بنی صدر روحانی زاده ای از طیف مذهبی اعضای کنفدراسیون دانشجویان ایرانی خارج از کشور در فرانسه بود که در ادامه گامهای نخستینی که علی شریعتی و مصطفی چمران و دیگر مذهبی های خارج از کشور در تشکیل انجمن های اسلامی دانشجویان ایرانی در اروپا و آمریکا برداشته بودند

مشخصات فایل

تعداد صفحات 97
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی تاریخ و ادبیات

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته تاریخ

معرفی سید ابوالحسن بنی صدر و حزب جمهوری اسلامی سید ابوالحسن بنی صدر

 
 
چکیده
سید ابوالحسن بنی صدر در تاریخ 2 فروردین 1312 در همدان متولد شد. بعد از گذراندن تحصیلات ابتدایی در همدان ، به تهران آمد و بعد از مدتی در رشته حقوق اساسی و اقتصاد از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد. مدتی در مؤسسه تحقیقات اجتماعی زیر نظر احسان نراقی فعالیت کرد . وی عضو جبهه ملی بود وبه خاطر فعالیتهای سیاسی تحت تعقیب مأموران رژیم پهلوی قرار گرفت و به همین دلیل به فرانسه عزیمت کرد و در آن کشور به چاپ و نشر کتاب پرداخت .
 
 بنی صدر روحانی زاده ای از طیف مذهبی اعضای کنفدراسیون دانشجویان ایرانی خارج از کشور در فرانسه بود که در ادامه گامهای نخستینی که علی شریعتی و مصطفی چمران و دیگر مذهبی های خارج از کشور در تشکیل انجمن های اسلامی دانشجویان ایرانی در اروپا و آمریکا برداشته بودند، فعالیت می کرد. بعد از مهاجرت امام خمینی به پاریس ، این امکان برای بنی صدر فراهم آمد تا با نهضت انقلابی مردم ایران ارتباط برقرار کند. بنی صدر در مسافرت به نجف با امام آشنا شده و در پاریس نزد ایشان حضور می یافت . او و دیگر فعالان مذهبی ، همچون صادق طباطبایی ، حسن حبیبی و ابراهیم یزدی  ،ازکمک های مالی نجف و بازارایران برخودار بودند. بنی صدر در نشریاتی مانند «مکتب مبارز» نیز مطلب می نوشت. جانبداری از سیاست نزدیکی کشور به اروپا و ژاپن ، برخورداری از تمایلات ملی گرایانه  و توجه به وحدت کلیه جریان های اسلامی، مهمترین ویژگی های فکری و ایدئولوژیک بنی صدر بوده است. 
 
 
کلمات کلیدی:

سید ابوالحسن بنی صدر

رویکردهای فکری و فرهنگی بنی صدر

حزب جمهوری اسلامی سید ابوالحسن بنی صدر

 
 
مقدمه
بنی صدر می کوشید تا دستگاهی فکری و عقیدتی برمبنای اصول دینی اسلام و مذهب تشیع تحت عنوان «روش شناخت توحیدی » تدوین کند و برهمان اساس ، جامعه توحیدی (به عنوان جامعه آرمانی) و حکومت اسلامی برای رسیدن به این جامعه و تحقق نظام توحیدی در همه شئون (مثل اعتقاد توحیدی و …) را تبیین کند. بنی صدر «توحید» را به عنوان یک اصل ایدئولوژیک در مقابل اصل تضاد دیالکتیکی ایدئولوژی رقیب دوران یعنی مارکسیسم، به میان می آورد . یعنی برخلاف آنچه در اصول دیالکتیکی هگل تا مارکس و انگلس و لنین و دیگران مطرح می شد، از نظر بنی صدر به جای اینکه تحولات عالم و آدم براساس تضاد درونی و نفی پدیده ها از درون خود آنها پیش برود، قاعده واصل براین است که هر پدیده ای هویت خود را نگه می دارد و هم علم جدید و هم قرآن این را تأیید می کند. واگر هم تضادی در عالم هست، نه تضاد درونی و بلکه خارجی است.(1)
 
از نظر بنی صدر این اصول پایه توحیدی ،باید در همه فرهنگ ها ودر فرهنگ جهانی  هدف و مقصود هر کار وخلاقیتی قرار بگیرد. و مبنای عمل سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی مسلمانان مبارز در این عصر نیز قرار بگیرد مثلاً حفظ محیط زیست را ناشی از «توحید انسان و طبیعت» و حذف نظام طبقاتی را مصداقی از «توحید اجتماعی » می داند.(2)بنی صدر نه یک اصول گرای وفادار به ظاهر نصوص و متون دینی و نه یک سنت گرای معتقد به نگرش سنتی به دین و متون آن است بلکه باید وی را یک تأویل گرای اسلامی – شیعی برای عمل سیاسی در دوران جدید دانست. وی در این راه می کوشد تأویل سیاسی خاصی از اصول سنتی دین و مذهب به دست دهد ،هر چند که سعی دارد تا به عقاید و احکام اسلام و تشیع و شریعت نیز پایبند بماند و مرتکب انحراف از آن نشود و شاید بهمین دلیل است که خود را بزرگترین اندیشه قرن می داند.(3)
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
مقدمه 1
-رویکردهای فکری-فرهنگی بنی صدر 4
حزب جمهوری اسلامی : 15

تاریخچه تشکیل حزب جمهوری اسلامی : 35

ضرورت های تشکیل حزب جمهوری اسلامی: 41

خاستگاه اجتماعی حزب جمهوری : 44

ساختار تشکیلاتی حزب جمهوری اسلامی : 47

ارکان تشکیلاتی حزب جمهوری اسلامی: 48

فعالیت های حزب جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف سیاسی: 56

1-   انتخابات دوره اول ریاست جمهوری: 56
انتخابات پارلمانی : 64
علل توقف فعالیتهای تشکیلاتی: 83
منابع و ماخذ 94
 
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود فایل-معرفی سید ابوالحسن بنی صدر و حزب جمهوری اسلامی سید ابوالحسن بنی صدر

 

تاریخ و ادبیات

پاورپوينت کتاب مطالعه تاریخ ادبیات 3

پاورپوينت کتاب مطالعه تاریخ ادبیات 3

پاورپوینت تاریخ ادبیات فارسی
پاورپوینت درباره تاریخ ادبیات
دانلود پاورپوینت تاریخ ادبیات فارسی
پاورپوينت کتاب مطالعه تاریخ ادبیات 3

دانلود پاورپوينت کتاب مطالعه تاریخ ادبیات 3

مشخصات فایل

تعداد صفحات 166
حجم 72 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی ppt
دسته بندی تاریخ و ادبیات

توضیحات کامل

دانلود پاورپوينت کتاب مطالعه تاریخ ادبیات 3 جهت رشته تاریخ و ادبیات در قالب 166 اسلايد و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش

 

 

 

مجلة تاريخ ادبيات به انتشار مقاله‏ها، نقدها و آراي اصيل نظري درباره تاريخ ادبيات فارسي و نظريه‏هاي مرتبط با آن مي‏پردازد. به علاوه، معرفي نسخه‏هاي خطي شاعران و نويسندگان، پژوهش‏هاي سبک‏شناسي ادب فارسي و معرفي شاعران و نويسندگان قديم و جديد در دستور کار اين نشريه قرار دارد. از جمله اهداف اصلي انتشار اين مجله معرفي تاريخ ادبيات به عنوان يک حوزه مطالعاتي روشمند دانشگاهي و نظام‏مندسازي تاريخ ادبيات فارسي مي‏باشد.
 

 

 

فهرست مطالب
گفتار اول ويژگي هاي شعر و تحول آن در عهد صفوي
گفتار دوم ويژگي هاي شاعران عهد صفوي    
گفتار سوم موضوعات شعر و انواع آن      
گفتار چهارم شاعران معروف عهد صفوي
گفتار هشتم افشاريه و زنديه
گفتار اول اوضاع اجتماعي و ادبي ايران در دوره قاجاريه
گفتار دوم شاعران معروف اوايل دوره قاجار  
گفتار سوم نثر نويسان معروف دوره اول قاجاريه
گفتار چهارم تاريخ نويسي،تذكره ها و كتب شرح احوال
گفتار پنجم چاپ و چاپخانه              
گفتار هفتم آشنايي با دارالفنون

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود فایل-پاورپوينت کتاب مطالعه تاریخ ادبیات 3