بیمه

پاورپوینت انواع ریسک در جامعه

پاورپوینت انواع ریسک در جامعه

دانلود پاورپوینت انواع ریسک در جامعه
تعریف ریسک
ریسک عینی
ریسک ذهنی
احتمال وقوع خسارت
خطر و شرایط خطر زا
گروه های عمده ریسک
ریسک خالص (محض) و ریسک ذهنی (سودا گرانه)
ریسک بنیادی (عام) و ریسک خاص (ویژه)
ریسک موسسات (شرکتی)
انواع ریسک های خالص
انواع ریسک های اشخاص
ریسک کاهش درآمد در دوران بازنشستگی
ریسک بیماری
ریسک بیکاری
ریسک اموال
پاورپوینت انواع ریسک در جامعه

پاورپوینت آماده ارائه کلاسی با عنوان انواع ریسک در جامعه در حجم 27 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل شامل تعریف ریسک، ریسک عینی، ریسک ذهنی، احتمال وقوع خسارت، خطر و شرایط خطر زا، گروه های عمده ریسک، ریسک خالص (محض) و ریسک ذهنی (سودا گرانه)، ریسک بنیادی (عام) و ریسک خاص (ویژه)، ریسک موسسات (شرکتی)، انواع ریسک های خالص، انواع ریسک های اشخاص،

مشخصات فایل

تعداد صفحات 27
حجم 1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی ppt
دسته بندی بیمه

توضیحات کامل

عنوان: پاورپوینت انواع ریسک در جامعه

دسته: مدیریت بیمه- حسابداری- مدیریت مالی- مجموعه مدیریت

فرمت: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 27 اسلاید

این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان ” انواع ریسک در جامعه ” می باشد که در حجم 27 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده که بخشهای عمده آن شامل موارد زیر می باشد:

 تعریف ریسک

ریسک عینی

ریسک ذهنی

احتمال وقوع خسارت

خطر و شرایط خطر زا

گروه های عمده ریسک

ریسک خالص (محض) و ریسک ذهنی (سودا گرانه)

ریسک بنیادی (عام) و ریسک خاص (ویژه)

ریسک موسسات (شرکتی)

انواع ریسک های خالص

انواع ریسک های اشخاص

ریسک کاهش درآمد در دوران بازنشستگی

ریسک بیماری

ریسک بیکاری

ریسک اموال

انواع خسارت مرتبط با دزدی و تخریب اموال

ریسک مسئولیت

دلایل اهمیت ریسک مسئولیت

تحمیل بار ریسک بر جامعه

روش های مدیریت ریسک

انتقال ریسک به روشی غیر از بیمه

بیمه

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود فایل-پاورپوینت انواع ریسک در جامعه

 

بیمه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رتبه بندی در صنعت بیمه 60 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رتبه بندی در صنعت بیمه 60 صفحه

فصل دوم پایان نامه رتبه بندی در صنعت بیمه
مبانی نظری رتبه بندی در صنعت بیمه
پیشینه تحقیق رتبه بندی در صنعت بیمه
پیشینه پژوهش رتبه بندی در صنعت بیمه
پیشینه نظری رتبه بندی در صنعت بیمه
ادبیات نظری رتبه بندی در صنعت بیمه
چارچوب نظری رتبه بندی در صنعت بیمه
مبانی نظری و پیشینه تحقیق رتبه بندی در صنعت بیمه 60 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رتبه بندی در صنعت بیمه بصورت کامل و جامع و با منابع جدید

مشخصات فایل

تعداد صفحات 60
حجم 117 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی بیمه

توضیحات کامل

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق رتبه بندی در صنعت بیمه می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری رتبه بندی در صنعت بیمه تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق رتبه بندی در صنعت بیمه در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

مروری بر رتبه بندی در صنعت بیمه: 
در این بخش به بررسی رتبه بندی شرکت های بیمه می پردازیم که حاوی مباحث ذیل می باشد:
بعد از تعریف رتبه بندی، تفاوت مفهوم رتبه بندی با رده بندی، ضرورت، اهداف، مزایا، محدودیت ها و متدولوژی رتبه بندی شرکت های بیمه و در ادامه طبقات روش شناسی و مهم ترین فاکتورهای مؤثر در تعیین نوع متدولوژی رتبه بندی عنوان می گردد.

2-5-1- مقدمه:
موضوع رتبه بندی بنگاههای اقتصادی کشور و تأثیر آن بر قدرت مانور شرکت های مورد رتبه بندی در سطح بازارهای داخلی و بین المللی بسیار حائز اهمیّت است و بی گمان، اهمیّت و ضرورت آن برای فعالان و برنامه ریزان اقتصادی کشور کاملاً مشخص است. اما اهمیّت هر نوع رتبه بندی تا حدود زیادی بستگی به میزان تخصص و تجربه و توانایی و اختیارات مؤسسات متصدی رتبه بندی دارد. با توجه به اینکه مؤسسات رتبه بندی بین المللی به دلایل سیاسی رغبتی به ارزیابی و رتبه بندی بنگاههای اقتصادی ایران ندارند، لذا در این زمینه باید به توانمندی های سازمان ها و مؤسسات داخلی اکتفا کرد (یاری، 1389، ص 34).

 

2-5-2- تعریف رتبه بندی:
–    رتبه بندی؛ ارزیابی و قضاوتی است که شخص ثالث یا یک سازمان مستقل و غیر ذینفع درباره اعتبار یک شرکت به عمل می آورد. 
–    رتبه بندی؛ سنجش یک موضوع با موضوعات مشابه به منظور تعیین و برتری آن نسبت به دیگران، این سنجش می تواند نسبت به وضعیت مالی یا اعتباری یک فرد یا یک موسسه باشد. رتبه بندی عبارتست از؛ تنظیم اشیاء یا افراد بر مبنای یک ویژگی معین یا مجموعه از اختصاصات آنها (عزیزی نقش، 1390). 

 

2-5-3- منظور از رتبه بندی در صنعت بیمه:
منظور از رتبه بندی در صنعت بیمه، ارزیابی پیچیده از شرایط و وضعیت مالی و غیر مالی شرکت بیمه است، که توسط متخصصین مستقل انجام می شود و به عنوان یکی از عناصر اصلی رقابت غیر قیمتی در بازار تلقی می شود. به بیان ساده؛ با رتبه بندی، موقعیت و وضعیت فعلی و آتی شرکت بیمه از ابعاد مختلف به ویژه ابعاد مالی روشن می شود. یا به عبارتی، رتبه بندی رویدادی جهت شفافیت موقعیت و وضعیت مؤسسه بیمه در بازار عمل می کند (میرزائی و صفری، 1388، ص 16).

 

2-5-4- تفاوت مفهوم رتبه بندی با رده بندی:
 مفهوم رتبه‌بندی با رده‌بندی بسیار متفاوت است. در رتبه‌بندی پدیده مورد بررسی با مقیاسی مستقل مورد محک قرار می‌گیرد، ولی در رده‌بندی پدیده مورد بررسی با هم مقایسه می‌شوند. فرض کنید شرکت‌های بیمه دانشجویان یک کلاس هستند. در آخر دوره تحصیلی بر اساس معیارهای مختلف که همان امتحانات پایان ترم می باشد، شاگردان قبول، مشروط یا مردود می شوند. قبولی یا مردودی دانشجویان با توجه به نتایج حاصل از معیارهای از قبل تعریف شده که همان امتحانات و دروس می باشد، تعیین می‌شود. در این مثال دو نکته قابل توجه می باشد؛ اولاً معیارهای قبولی یا مردودی مستقل از نتایج به‌دست آمده از دانشجویان است و در آغاز شروع تحصیل معین می باشد؛ ثانیاً معیارهای رتبه‌بندی، فارغ از نتایج به دست آمده تغییر نمی‌کنند. حال یک کنکور را در نظر بگیریم که قرار است از بین ده‌هزار نفر شرکت‌کننده، هزار نفر جذب شوند. در این جا مفهوم رده‌بندی مصداق دارد که کلیه افراد، صرف نظر از نمرات آنها از بالاترین نمره تا نفر هزارم به‌عنوان قبولی اعلام می‌شوند. 

رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه نیز اینگونه بررسی می‌شود که کدام شرکت با توجه به ساختار سرمایه، مدیریت ریسک بر منابع خود و مجموع ریسک‌هایی که قبول کرده، توانايی پذیرفتن ریسک‌های جدید یا قبول تعهدات جدید را دارد و کدامیک به‌ صورت مشروط می‌توانند و کدامیک حق قبول ریسک اضافه‌تر را ندارند (rahimaher@yahoo.com).

 

 

 

 

فهرست مطالب
2-5- مروری بر رتبه بندی در صنعت بیمه
2-5-1- مقدمه
2-5-2- تعریف رتبه بندی
2-5-3- منظور از رتبه بندی در صنعت بیمه
2-5-4- تفاوت مفهوم رتبه بندی با رده بندی
2-5-5- دلایل و ضرورت رتبه بندی در صنعت بیمه ایران
2-5-6- اهداف رتبه بندی شرکت های بیمه
2-5-7- مزایا و اثرات رتبه بندی شرکت های بیمه
2-5-8- چالش ها و محدودیت های رتبه بندی شرکت های بیمه در ایران
2-5-9- مشكلات اجرايي رتبه بندي مؤسسات بیمه در ايران
2-5-10- متدولوژي (روش شناسی) رتبه بندي شركت هاي بيمه
2-5-11- طبقات روش شناسي رتبه بندي
2-5-12- مهم ترين فاكتور هاي مؤثر در تعيين نوع متدولوژي رتبه بندي

2-6- مطالعات تجربی ارزیابی عملکرد 
2-6-1- جمع بندی ادبیات تحقیق
2-7- مدل پیشنهادی تحقیق
2-7-1- مدل کلان (مفهومی)
2-7-2- مدل خرد (عملیاتی)

منابع

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود فایل-مبانی نظری و پیشینه تحقیق رتبه بندی در صنعت بیمه 60 صفحه

 

بیمه

ارزیابی عملکرد بیمه ایران با تحلیل پوششی داده ها

ارزیابی عملکرد بیمه ایران با تحلیل پوششی داده ها

ارزیابی عملکرد با DEA
ارزیابی عملکرد در شرکت بیمه
ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها
پایان نامه ارزیابی عملکرد بیمه با DEA
ارزیابی عملکرد بانک با تحلیل پوششی داده ها
شاخص های ارزیابی عملکرد سازمان ها
پایان نامه ارزیابی عملکرد
پایان نامه ارزیابی عملکرد صنعت بیمه
ارزیابی عملکرد بیمه ایران با تحلیل پوششی داده ها

هدف از این پایان نامه ارزیابی عملکرد بیمه ایران با تحلیل پوششی داده ها DEA بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات 123
حجم 476 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی بیمه

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی و بیمه

ارزیابی عملکرد بیمه ایران با تحلیل پوششی داده ها

 

 

 

هدف از این پژوهش ارزیابی و سنجش کارآیی شعب و نمایندگی های بیمه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها DEA  بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد.

 

 

چکیده
شبکه فروش بیمه یکی از مهمترین بخش های شرکت های بیمه می باشد، چرا که از یک سو درآمد حاصل از عملیات بیمه گری را از طریق فروش محصولات بیمه ای و دریافت حق بیمه های مربوطه تأمین می کند و از طرف دیگر این واحد در ارتباط نزدیک با مشتریان است و چگونگی تعامل این واحد با مشتریان در میزان فروش، تکرار خرید و توصیه به دیگران و. تاثیر بسزایی دارد. در بین ارکان مختلف، شبکه های فروش، نمایندگی های بیمه به لحاظ تعداد و گستردگی جغرافیایی از اهمیت دو چندانی برخوردارند. بنابراین عملکرد آنان می تواند، تأثیر شگرفی بر بینش، نگرش و درک بیمه گزاران نسبت به شرکت بیمه داشته باشد.

 

 

لذا ارزیابی عملکرد نمایندگی های بیمه به منظور اطلاع از کیفیت و چگونگی عملکرد آنان از اهمیت بسزایی برخوردار است. در این پژوهش کارایی 60 نماینده شرکت سهامی بیمه ایران فعال در استان گیلان که کارمزد دریافتی ماهانه آنها بین20 الی70 میلیون ریال می باشد، با دو روش تحلیل پوششی داد ه ها BCC –O با لحاظ نمودن خروجی نامطلوب (ضریب خسارت) به عنوان ورودی و روش دوم با لحاظ نمودن خروجی نامطلوب به عنوان خروجی با استفاده از مدل مهرگان مورد بررسی قرارگرفت.

 

 

اطلاعات مربوط به هزینه عملیاتی و پرسنلی نمایندگان از دفاتر نمایندگی گرفته شد و مقادیر مربوط به حق بیمه و محاسبه ضریب خسارت از  اطلاعات پایگاه داد ه های حسابداری شرکت سهامی بیمه ایران استان گیلان اخذ گردید. با توجه به نتایج بدست آمده با هر دو روش 14 نماینده کارا و 46 نماینده ناکارا شدند. تفاوت دو روش در مقدار کارایی های نمایندگان می باشد که بیانگر این است در روش دوم با در نظر گرفتن خروجی نامطلوب نتایج حاصله دقیق تر می باشد. ضمنا سایر نمایندگان می توانند با الگو قراردادن نمایندگان کارا به عنوان مرجع (الگو) و رساندن ورودی و خروجی های شان به واحدهای مجازی پیشنهادی یا همان  نقاط تصویر به سطح مطلوبی از کارایی برسند. نمایندگان بیمه باید با شناخت کامل از صنعت و بازار بیمه حق بیمه دریافتی از بیمه گزاران را افزایش دهند، تا به سطح قابل قبولی از کارایی برسند.

 

 

 

کلمات کلیدی: تحلیل پوششی داده ها، کارایی، شبکه فروش، صنعت بیمه، خروجی نامطلوب

 

 

مقدمه
اندازه گیری کارایی و تغییرات آن در طی زمان می تواند از یک سو در ارزیابی مواردی چون: کیفیت به کارگیری منابع، سطح بازدهی فعالیت ها، وضع موجود و ضعف ها و نارسایی های آن از برنامه های تدوین شده و از سوی دیگر در کشف روش های بهبود بهره وری و کارایی، اصلاحات مورد لزوم و این که کدام عامل تولید باید تقویت شده و یا ترکیب صحیح خود را بیابد و تخصیص منابع چگونه باید صورت پذیرد، بسیار مؤثر واقع شود. با توجه به اهمیت استراتژیک بهبود بهره وری و کارایی برای هر سازمان، اندازه گیری این دو فاکتور به مدیریت این امکان را می دهد که نقاط ضعف موجود و نیز روش های بهبود را شناسایی کرده و با استفاده از فرصت های بالقوه و استفاده مطلوب تر از منابع، نتایج فعالیت ها را در اسرع وقت در جهت بهبود بهره وری و کارایی کلی سیستم هدایت نماید. در شرکت های بیمه می توان با بهره گیری بهینه از نیروی انسانی و منابع سرمایه ای، به بالاترین کارایی دست یافت. شاید یکی از مهم ترین اثرات افزایش کارایی شرکت های بیمه، تأثیر بر نرخ حق بیمه ها و کاهش آن باشد که خود منجر به ارزان تر شدن بیمه نامه ها و استتقبال هر چه بیشتر مردم از پوشش های بیمه ای خواهد بود (ابراهیمی قوام آبادی 1389ص2). 

 

 

نمايندگان و كارگزاران بيمه و بازاريابان آنها شبكه فروش صنعت بيمه را تشكيل مي دهند و در حقيقت بازوان اجرايي شركت هاي بيمه جهت فروش بيمه مي باشند. توانايي و بالندگي شبكه فروش، شكوفايي فروش، از نظر كمي و كيفي را بدنبال خواهد داشت و ضعف آن نيز موجب پريشاني عرضه بيمه در جامعه خواهد بود. به جرات مي توان گفت يكي از عواملي كه باعث ایجاد مشکل در زمينه رسيدن به سطح مطلوبی از فروش بیمه نامه و تركيب فروش خدمات بيمه اي در صنعت بیمه شده است، نارسايي و رشد نيافتگي شبكه فروشندگي حضوري در بازار بيمه ايران است.

بنابراین این سوال همواره درباره عملکرد شبکه فروش بیمه مطرح است، که شبکه فروش با چه میزان ودرجه ای از کارایی عمل می کند؟

 

 

از سال 1978، تکنیک تحلیل پوششی داده ها (DEA) به طور وسیعی برای اندازه گیری کارایی نسبی واحدهای تصمیم گیری(DMU) با ورودی ها و خروجی های مشابه بکار برده می شود. نتایج حاصل از این تکنیک نشان می دهد که چطور DMU ها در مقایسه با همدیگر در تبدیل ورودی ها به خروجی ها عمل می کنند(Kao & Hwang, 2008).  روش هایی که تاکنون برای ارزیابی شرکت های بیمه در کشور استفاده شده است، براساس مدل های سنتی DEA بوده است. براساس مدل سنتی  کارایی شرکت ها بدون در نظرگرفتن خروجی های نامطلوب  (بد) صـورت گرفته و کل سیـستم را با ورودی ها وخروجی هایش مطلوب  (خوب ) مورد ارزیابی قرارداده اند. به همین علت در این پژوهش از روش تحلیل پوششی داده ها با خروجی نامطلوب استفاده می شود، تا مشخص شود که چه عاملی باعث عملکرد ضعیف شبکه فروش شرکت های بیمه می شود تا با ایجاد تغییرات لازم، بهبود عملکردشان فراهم گردد و مدیران شرکت های بیمه در انتخاب شبکه فروش آن را در نظر داشته باشند. 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
چکیده .1

فصل اول: کلیات تحقیق
1-1-    مقدمه .3                                                           
1-2-    بیان مسئله 4
1-3-    اهمیت  و ضرورت تحقیق5
1-4-    اهداف تحقیق8
1-5-    مدل تحقیق 9
1-6- تعریف متغیرهای پیشنهادی تحقیق 10 
1-7- سوالات تحقیق 12
1-8- روش تحقیق.12
1-8-1- روش گردآوری اطلاعات .12
1-8-2- روش تجزيه و تحليل اطلاعات 12
1-9-  قلمرو تحقیق 13
1-10- تعریف واژه ها و اصطلاحات تخصصی.13

 

 

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
2-1- مقدمه  18 
2-2- ارزیابی عملکرد . 19
2-3- تحلیل پوششی داده ها 21             
2-4- مدل های اصلی تحلیل پوششی داده ها 22
2-4-1- مدلCCR . 23
2-4-1-1- مدل مضربی CCR ورودی محور  .25
2-4-1-2- مدل مضربی CCR خروجی محور.26
2-4-2- مدل BCC 27
2-4-2-1- مدل مضربی BCC ورودی محور 27 
2-4-2-2- مدل مضربی BCC خروجی محور.28
2-5- مروری بر تحقیقات انجام شده با استفاده DEA .29
2-5-1- تحقیقات خارجی .29
2-5-2- تحقیقات داخلی 30
2-6- مروری بر تحقیقات انجام شده درصنعت بیمه  با استفاده DEA32
2-6-1- تحقیقات خارجی . 32
2-6-2- تحقیقات داخلی   35
2-7- ورودی ها  و خروجی های نامطلوب در DEA .  39
2-7-1- مدل خروجی نامطلوب  40 
2-8- مروری بر تحقیقات انجام شده با خروجی نامطلوب. 41
2-9- مدل تحقیق . 43   

 

   
    
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
3-1- مقدمه . 45
3-2- روش تحقیق  46
3-3- جامعه آماری . 46
3-4- روش گردآوری اطلاعات  47
3-5- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات . 47
3-6- رتبه بندی واحدهای کارا 48
3-6-1- روش اندرسون- پترسون  48
3-6-2- روش کارایی متقاطع . 48
3-7- ورودی و خروجی های تحقیق .49
3-7-1- ورودی ها .49
3-7-2- خروجی ها .49
3-7-3- ورودی و خروجی نمایندگی بیمه . 50
3-8- نمونه ای از حل مدل تحلیل پوششی داده ها 53
3-8-1- روش اول مدل BCC  خروجی محور .53
3-8-2- روش دوم خروجی نامطلوب مهرگان .54

 

 

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
4-1- مقدمه 57
4-2- ارزیابی و تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از مدل .58
4-2-1- در نظر گرفتن خروجی نامطلوب به عنوان یک عامل ورودی 58
4-2-2- در نظر گرفتن خروجی نامطلوب با تغییر متغیر به عنوان یک عامل خروجی
.65
4-3- رتبه بندی واحدهای تصمیم گیری .71

 

 

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1- مقدمه .75
5-2- سنجش کارایی نمایندگان با روش های فعلی 75 
5-3- پاسخ به پرسش های تحقیق 77
5-4- بحث و نتیجه گیری . 84
5-5- پیشنهادات برخاسته از تحقیق .85
5-5-1- پیشنهاد برای نمایندگان بیمه . 85
5-5-2- پیشنهاد ها برای شرکت های بیمه . 86
5-5-3- پیشنهاد ها برای بیمه  مرکزی . 87
5-6- پیشنهاد برای تحقیقات آینده . 87
5-7- محدودیت ها. 87

 

منابع و مأخذ
الف – منابع فارسی .  89
ب – منابع خارجی . 92

پیوست ها 
پیوست الف – شناخت بیمه و تاریخچه آن   94

 

 

 

 

فهرست جداول
جدول(2-1)خلاصه ای بر فعالیتهای DEA.38
جدول(3-1) جدول(3-1) ورودی ها( )و خروجی های( )،نماینده  بیمه50 
جدول(4-1) نتایج ارزیابی نمایندگی های بیمه و واحدهای مرجع با دیدگاه اول 59                                                          
جدول (4-2) نمایندگان کارا در دیدگاه اول . 62
جدول (4-3) نقاط تصویر واحدها به منظور کارا شدن در دوره بعدی فعالیت در دیدگاه اول 62
جدول (4-4) نقاط تصویر (واحد مجازی )برای نمایندگی 7343 65
جدول(4-5) تبدیل خروجی نامطلوب به خروجی مطلوب بر اساس مدل مهرگان 66
جدول(4-6) : نتایج ارزیابی نمایندگی های بیمه و واحدهای مرجع با دیدگاه دوم  66
جدول (4-7) نمایندگان کارا در دیدگاه دوم 68
جدول(4-8 ) : نقاط تصویر نمایند گی ها در دیدگاه دوم 69
جدول (4-9) : رتبه بندی واحدها بر اساس دو دیدگاه  72
جدول (5-1) رتبه بندی نمایندگی های بیمه بر اساس روش فعلی  76 
جدول (5-2) تعداد و درصد نمایندگان کارا و ناکارا .78 
جدول (5-3) مقایسه تعداد واحدهای کارا و ناکارا و مقایسه میانگین کارایی 78 
جدول (5-4) مقایسه نتایج حاصل از سنجش کارایی دیدگاه اول و دوم.79 

 

 

فهرست اشکال

شکل(1-1) مدل کلاسیک واحد تصمیم گیرنده  8
شکل (1-2) ورودی و خروجی دفاتر نمایندگی 11
شکل(2-1) مدل کلی تحلیل پوششی داده ها22  

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود فایل-ارزیابی عملکرد بیمه ایران با تحلیل پوششی داده ها

 

بیمه

پاورپوینت تاریخچه پیدایش مدیریت ریسک و برنامه های ایمنی

پاورپوینت تاریخچه پیدایش مدیریت ریسک و برنامه های ایمنی

دانلود پاورپوینت تاریخچه پیدایش مدیریت ریسک و برنامه های ایمنی
نگاه تاریخی به مدیریت ریسک
تلاش های انجام شده در راستای ارتقاء اصول مدیریت ریسک
انجمن ریسک و بیمه آمریکا (ARIA)
انجمن مدیریت ریسک و بیمه(RIMS)
انجمن غربی ریسک و بیمه (WRIA)
انجمن بین المللی مطالعه اقتصاد بیمه مشهور به انجمن ژنو (GA)
انجمن آمریکایی مدیریت ریسک بهداشتی (ASHRM)
قا
پاورپوینت تاریخچه پیدایش مدیریت ریسک و برنامه های ایمنی

پاورپوینت آماده ارائه کلاسی با عنوان تاریخچه پیدایش مدیریت ریسک و برنامه های ایمنی در حجم 39 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل شامل نگاه تاریخی به مدیریت ریسک، تلاش های انجام شده در راستای ارتقاء اصول مدیریت ریسک، انجمن ریسک و بیمه آمریکا (ARIA)، انجمن مدیریت ریسک و بیمه(RIMS)، انجمن غربی ریسک و بیمه (WRIA)، انجمن بین المللی مطالعه اقتصاد بی

مشخصات فایل

تعداد صفحات 39
حجم 1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی بیمه

توضیحات کامل

عنوان: پاورپوینت تاریخچه پیدایش مدیریت ریسک و برنامه های ایمنی

دسته: مدیریت بیمه- حسابداری- مدیریت مالی- مجموعه مدیریت

فرمت: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 39 اسلاید

این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان ” تاریخچه پیدایش مدیریت ریسک و برنامه های ایمنی” می باشد که در حجم 39 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده که بخشهای عمده آن شامل موارد زیر می باشد:

نگاه تاریخی به مدیریت ریسک

تلاش های انجام شده در راستای ارتقاء اصول مدیریت ریسک

انجمن ریسک و بیمه آمریکا (ARIA)

انجمن مدیریت ریسک و بیمه(RIMS)

انجمن غربی ریسک و بیمه (WRIA)

انجمن بین المللی مطالعه اقتصاد بیمه مشهور به انجمن ژنو (GA)

انجمن آمریکایی مدیریت ریسک بهداشتی (ASHRM)

قانون بهداشت و ایمنی حرفه ای(OSHA)
استاندارد های مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای و حفاظت محیط زیست

استانداردهای مدیریت ایمنی بهداشت حرفه ای و محیط زیست

استاندارد های خاص مدیریت ریسک

استانداردهای توافق شده

بهترین شیوه ها در حوزه استانداردها

تفاوت اصول مدیریت ریسک واستانداردها

ISO:سازمان بین المللی استاندارد(ایزو)

مدل بلوغ ریسک برای مدیریت ریسک شرکتی

مقایسه استانداردهای رایج مدیریت ریسک

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود فایل-پاورپوینت تاریخچه پیدایش مدیریت ریسک و برنامه های ایمنی

 

بیمه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت بیمه 64 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت بیمه 64 صفحه

فصل دوم پایان نامه صنعت بیمه
مبانی نظری صنعت بیمه
پیشینه تحقیق صنعت بیمه
پیشینه داخلی صنعت بیمه
پیشینه خارجی صنعت بیمه
پیشینه پژوهش صنعت بیمه
پیشینه نظری صنعت بیمه
ادبیات نظری صنعت بیمه
چارچوب نظری صنعت بیمه
مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت بیمه 64 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت بیمه بصورت کامل و جامع و با منابع جدید

مشخصات فایل

تعداد صفحات 64
حجم 122 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی بیمه

توضیحات کامل

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت بیمه می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری صنعت بیمه تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق صنعت بیمه در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

تعریف بیمه:
کارشناسان بیمه در ایران و جهان از دیدگاههای مختلف بیمه را تعریف نموده اند که در ذیل به بررسی برخی از این دیدگاهها پرداخته می شود.

 

تعریف بیمه از لحاظ لغوی:
معادل لغت بیمه در زبان فرانسوی «Assurance» و در زبان انگلیسی «Insurance» می باشد که هر دوی این لغات از ریشه لاتین «secur» به معنای اطمینان گرفته شده است (احمدی، 1382، ص 14)، معادل آن در پارسی را می توان برگرفته از «بیم» به معنی ترس که همان عدم اطمینان خاطر از حصول نتیجه مطلوب می باشد، دانست و چنين استدلال مي کنند که چون اولين بار روس ها از ايران امتياز بيمه گرفتند و بعدها دو شرکت بيمه روسي به نام قفقاز مرکوري و نادژدا در ايران مشغول فعاليت بيمه اي شدند، کلمه بيمه از لغت استراخواني «Straxovani» به معني ضد بيم و ترس، اخذ گرديده است و بعضي معتقدند که بيمه از کلمه «بيما» از زبان هندي گرفته شده است (صالحي، 1372، ص 58-57).

 

 تعریف بیمه از لحاظ قانون بیمه:
بیمه عقدی است که به موجب آن یک طرف تعهد می کند، در ازاء پرداخت وجه یا وجوهی از طرف دیگر درصورت وقوع یا بروز حادثه خسارت وارده بر او را جبران نموده یا وجه معینی را بپردازد (روحانی،  1390، ص 1).

 

2-1-2-3- تعریف بیمه از لحاظ فنی :
به مجموع عملیاتی که به موجب آن یک طرف (بیمه گر) با تشکیل گروهی (بیمه گذاران) در یک سازمان به نام مؤسسه بیمه و دریافت حق السهمی از هر یک از آنان به نام حق بیمه متعهد می شود که در صورت وقوع یا بروز حادثه معینی برای آنان، خسارت وارده را جبران نموده و یا وجه معینی را بپردازد (روحانی،1390، ص 2).

2-1-2-4- تعریف بیمه از لحاظ مالی :
بیمه عملیاتی است که با استفاده از آن آثار مالی هزینه های احتمالی، غیر عادی و غیر مترقبه در یک دوره بلند مدت تسهیم شده و به عنوان حق بیمه به صورت هزینه عادی در هر سال مالی نمایان می شود. بدین ترتیب؛ بیمه ابزاری برای تبدیل هزینه های غیر قابل پیش بینی به هزینه های قابل پیش بینی است (پیشین، 1390، ص 2).

 

2-1-2-5- تعریف بیمه در فرهنگستان ایران:
به عملی گویند که اشخاص با پرداخت وجهی مسئولیت مال یا جان خود را به دیگری واگذار کرده و بیمه کننده در هنگام زیان وی باید مقدار زیان را بپردازد (احمدی، 1382، ص 14).

 

 

 

فهرست مطالب
2-1- مروری بر صنعت بیمه19
2-1-1- مقدمه19
2-1-2- تعریف بیمه20
2-1-2-1-تعریف بیمه از لحاظ لغوی20
2-1-2-2- تعریف بیمه از لحاظ قانون بیمه21
2-1-2-3- تعریف بیمه از لحاظ فنی21
2-1-2-4- تعریف بیمه از لحاظ مالی21
2-1-2-5- تعریف بیمه در فرهنگستان ایران21
2-1-3- تارخچه بیمه22
2-1-3-1- تارخچه بیمه در جهان22
2-1-3-2- تاریخچه بیمه در ایران25
2-1-3-3- جایگاه بیمه بعد از انقلاب اسلامی27
2-1-3-4- بیمه در جهان امروز28
2-1-4- انواع بیمه29
2-1-4-1- بیمه های اجتماعی29
2-1-4-2-  بیمه های بازرگانی30
2-1-4-3- مقايسه بيمه های بازرگانی و اجتماعی31
2-1-5- برخی از تعاریف و اصطلاحات بیمه ای31

2-6- مطالعات تجربی ارزیابی عملکرد 
2-6-1- جمع بندی ادبیات تحقیق
2-7- مدل پیشنهادی تحقیق
2-7-1- مدل کلان (مفهومی)
2-7-2- مدل خرد (عملیاتی)

منابع

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود فایل-مبانی نظری و پیشینه تحقیق صنعت بیمه 64 صفحه